Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Hier is ie dan: Pirelli W65 Lhasa Grün (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=143498)

slk-A3 11-11-2019 20:57

Het is inderdaad een originele Pirelli, VW heeft de certificaten afgegeven, zie de foto's helemaal aan het einde

Tim7889 12-11-2019 18:41

nice!
 
Quote:
Originally Posted by slk-A3
Het is inderdaad een originele Pirelli, VW heeft de certificaten afgegeven, zie de foto's helemaal aan het einde


WOW! prachtig collectors item heb je hier zeg ik ben jaloers! :thumbup:

Der Typ Siebzehn 13-11-2019 12:01

Hmm, als ik hier het chassisnummer invoer krijg ik voor wat betreft de maand van productie juni ipv april te zien.

Oorkondes van het museum kloppen niet altijd voor de volle 100%, ik heb daar zelf ervaring mee.

heinz74 13-11-2019 12:36

zie dat wel meer..heb al vanalles gezien op die papieren..
ergens is het meer voor de heb..en zoals ik snel gezien heb word je er ook niet veel wijzer van ,enkel de dealer waar en wanneer hij geleverd is
de rest kom je dikwijls zelf ook wel achter..
ook ben ik er best zeker van dat Pirelli's pas vanaf Mei geproduceerd zijn.
maar het kan altijd natuurlijk..
blijft verder gewoon een echt,eerlijk ding..doet aan de auto niks af verder

Der Typ Siebzehn 13-11-2019 13:25

Mits de dealer dan wel nog bestaat. Die waar mijn Golfje destijds is verkocht bestaat niet meer volgens mij, ik heb dat bedrijf iig niet kunnen vinden via Google.

Mijn Golfje zou trouwens volgens de oorkonde op 26 oktober 1982 in Wolfsburg van de band zijn gerold, en bij die dealer op 8 november 1982 geleverd cq te naam zijn gesteld. Wat dat laatste betreft klopt dat ook met zekerheid voor de volle 100% . (Heb nog een kopie van de Duitse "Fahrzeugbrief" en ook in 't zg "Scheckheft" van de auto is deze datum ingevuld)

Ottie1976 13-11-2019 14:22

Mijn cabrio is in 1992 op naam gezet, verkocht, maar liep al in 1991 van de band...Ik vind die certificaten van volkswagen wel een erg leuke extra bij je auto...Zeker als je veel papierwerk erbij hebt is dit een mooie om het compleet te maken.

Blijft een fantastische auto.

heinz74 13-11-2019 15:35

zegt eigenlijk niks..
je ziet dat wel meer..toch zeker met auto's die wat minder alledaags waren..werden gerust een half jaar of langer in de showroom gezet als blikvanger..
maat van me heeft een e30 325i met ijzeren bumpers (type 1)met kenteken '88
kan helemaal niet..maar dat is een auto met bijna alle opties ..heeft gewoon dik een jaar bij Ekris binnen gestaan toen..(misschien nog wel als demo op groene platen gebruikt)
maar goed ,,we vervuilen dit topic denk ik..

Der Typ Siebzehn 13-11-2019 15:37

Ik had ooit eens een Golf 2, die was van het 87er modeljaar, dus nog het oude type met de driehoeksruitjes + naar achter geplaatste buitenspiegels in de voordeuren, die was pas in juni 1988 op kenteken gezet. Was een originele Hollander trouwens.

golf fahrer 13-11-2019 18:50

Hier ook, een nederlandse "plus" gti van 83, die een jaar in de showroom gestaan heeft :D

yal 13-11-2019 20:02

Ik heb een mk1 GTI met E chassisnummer , modeljaar 1984 dus.
Gaat altijd fout met onderdelen bestellen dus ik bestel onderdelen voor GTI uit 1982 :screwy:
Mijn mk2 GTI 16v KR is in mei 1987 op kenteken gezet maar heeft ook smalle bumpers en driehoek ruiten in de voordeuren.

Ik zal die certificaten eens bij VW aanvragen.

Grt Yal

Rinus66 13-11-2019 22:27

Quote:
Originally Posted by heinz74
zegt eigenlijk niks..
je ziet dat wel meer..toch zeker met auto's die wat minder alledaags waren..werden gerust een half jaar of langer in de showroom gezet als blikvanger..
maat van me heeft een e30 325i met ijzeren bumpers (type 1)met kenteken '88
kan helemaal niet..maar dat is een auto met bijna alle opties ..heeft gewoon dik een jaar bij Ekris binnen gestaan toen..(misschien nog wel als demo op groene platen gebruikt)
maar goed ,,we vervuilen dit topic denk ik..


Dat zie je idd vaker. Buurjongen van me had een G40 Genesis, nieuw gekocht en op kenteken gezet in 1994.

slk-A3 14-11-2019 17:40

mail gestuurd aan VW Classics en teruggebeld
 
Nou, leuk om even te melden:

Ik had vanochtend een mail gestuurd naar VW Classics met de vraag of die productiedatum op de certificaten wel klopt en kreeg vanochtend na een uurtje al een telefoontje uit Wolfsburg van de medewerker.

Hij bood zijn excuses aan: Typefout. Kennelijk is het handwerk. Hij heeft twee getallen omgedraaid. De Pirelli is dus niet van april maar inderdaad van juni.

Hij heeft een compleet nieuwe set uitgedraaid en die zat al bij de post. Dus die krijg ik binnenkort.

Nog een leuk gesprek gehad, hij had zelf ook een Golf 1 die maar een paar dagen na mijn Golf geproduceerd blijkt te zijn.

Raadsel opgelost!

Der Typ Siebzehn 15-11-2019 11:08

Mooi dat ze dit corrigeren.

Quote:
Originally Posted by slk-A3

Nog een leuk gesprek gehad, hij had zelf ook een Golf 1 die maar een paar dagen na mijn Golf geproduceerd blijkt te zijn.

Raadsel opgelost!


Was het ene zekere Jörg ?

MelG60 15-11-2019 17:38

Ik heb al heel wat van die certificaten gezien die niet kloppen. Zelf kijk ik altijd hier:
https://erwin.volkswagen.de/erwin/showVehicleSearch.do
Kost een paar euro maar je kan meerdere chassisnummers opvragen en je ziet de zelfde info die de gasten bij VW zien als ze zo een certificaat voor je maken.

slk-A3 19-11-2019 21:21

Vandaag de nieuwe certificaten gekregen: De eerst aangegeven productiedatum 16-04-1983 is gewijzigd in 14-06-1983. Ze zitten in de link.
Waarmee het verhaal dus klopt.

slk-A3 21-11-2019 21:35

oude dynamo

nieuwe dynamo

Ottie1976 22-11-2019 08:21

Altijd lekker om de papiertjes er kloppend bij te hebben.
Vind ik echt een meerwaarde van een auto. Een mooi dossier van zijn levensloop

Der Typ Siebzehn 22-11-2019 10:46

Er mist zo te zien nog een dun zwart streepje op de onderkant van je kofferklep

https://photos.google.com/share/AF1...W9YX09oY3JFdl93

slk-A3 23-11-2019 00:26

Klopt, gaat er komen. Maar wat moet dat zijn? Is dat gewoon een zwart plakstripje of een stootstrip? Als ik foto's van GTI's google, dan lijkt het gewoon zo dun als een sticker.

Ik weet dat ik er ooit een zilverkleurige bij mijn Golf 1 GX opgezet heb. Dat was volgens mij een Votex accessoire, echt een stootstrip.

golfcabriolet 23-11-2019 04:42

golf1onderdelen.com


All times are GMT +1. The time now is 02:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.