Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf Mk2 1.3i -> 1.8 G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=143446)

RobertVoorst 09-07-2020 07:05

Quote:
Originally Posted by vagg freak
bij een NA motor heeft het blok vlakken wel degelijk zin kwa tunning
Door het vlakken verklein je het squish vlak (zuiger in bdp gelijk met het dek) bij een 1.8/2.0 win je al gouw 10pk


Zeker waar, maar daar praten we dan al over relatief diepe materiaal afname, geen 'normale' vlakprocedure t.b.v. het opschonen van het onderblok.

RobertVoorst 09-07-2020 07:23

Blij dat ik het blok weer terug heb en verder kan bouwen, mijn handen jeuken om alles af te bouwen :D

Gisteren het onderblok meteen maar weer dichtgebouwd, ARP kopbouten en een nieuwe stalen koppakking erop:







Nokkenas opnieuw ingemeten, deze keer wél op de juiste cilinder gemeten ;) 1e cilinder op BDP en Compressie, 4e Cilinder op wisselen: (op de foto staat de nokkenas niet juist, moest de meetklok nullen)




Kleppendeksel erop en vast:




Het vastzetten van de ARP bouten voelt echt 100% beter dan de standaard rekbouten. Gewoon in 3 stappen naar 110 Nm en niks geen enge vloeimomenten, blijft wel een enorm gesmeer met dat montagevet zeg :D

Afgelopen week ook de G-lader naar revisie gedaan, verdringer ligt ingelopen zoals bekend. Bleek iets dieper ingelopen te zijn dan dat ik op het eerste oog heb kunnen zien, maar die wordt weer netjes gecoat en gerepareerd :thumbup:

Johan1982MK1 09-07-2020 08:14

Heerlijk werken zo! Wordt echt heel mooi.

vagg freak 11-07-2020 10:50

Waar is Nederland gaan we deze g60 zien rijden

RobertVoorst 11-07-2020 11:26

Quote:
Originally Posted by vagg freak
Waar is Nederland gaan we deze g60 zien rijden



Rond de altijd mooie veluwe, regio Apeldoorn/Zutphen/Deventer

vdWal. 12-07-2020 10:14

Ziet er allemaal heel erg goed uit man! mooie build

RobertVoorst 13-07-2020 06:48

Verse slotplaat terug van de coater, begint onderhand toch wel écht op het einde te lopen wat onderdelenrevisie betreft!





Binnenkort nog even buigen over hoe ik de onderdruk voor de rembekrachtiger ga laten lopen. Gezien het actieve koolstof systeem eraf gaat (in ieder geval niet meer naar de motor toe) heb ik sowieso een onderdruk aansluiting groot genoeg voor de bekrachtiger over, alleen nog een kwestie van deze netjes aansluiten. Heb verschillende oplossingen gezien (ik geloof met de slang van een passat), maar dat deze zo over de hele motor heenloopt siert mij eigenlijk niet zo. Iemand andere suggesties/ideeën/voorbeelden?

RobertVoorst 13-07-2020 06:52

Quote:
Originally Posted by vdWal.
Ziet er allemaal heel erg goed uit man! mooie build


Thanks! Ben nu stiekem ook al heel blij met hoe alles er bij staat, vooral als ik terugkijk op hoe het blok eruit zag toen ik 'm ophaalde. Daarbij ben ik ook super benieuwd hoe alles uiteindelijk in de auto zal staan, en nog belangrijker, hoe het straks gaat lopen :D

RobertVoorst 15-07-2020 07:55

Gisteravond even flink gas gegeven aan de motor :thumbup:
















Einde van de avond toch echt met een hele dikke lach op m'n smoel de schuur weer dichtgedaan :D

Zit alleen nog met het feit dat de 'Plug & Play' brandstofdrukregelaar niet zo plug & play is al beloofd. Met de kleppendeksel gemonteerd past de regelaar er niet tussen, en met de regelaar gemonteerd is de kleppendeksel niet te monteren.. Zelfs nog een klein beetje uit de kleppendeksel gefreesd maar dat mocht niet baten gezien de stelschroef vast tegen de kleppendeksel zit. Vraag is uit naar Theibach Performance over hoe en wat.







EDIT: Blijkt dat de regelaar toch andersom aan de lijst moet. De steun naar het inlaatspruitstuk vervalt dan gezien deze er niet meer tussen past. Hier moeten de oren afgezaagd worden om de ruimte tussen de regelaar en de lijst op te vullen. Voor zover dus Plug & Play :rolleyes:

sixpack 15-07-2020 11:27

Zo! Mooi werk Robert! :cool: :cool: :cool: :eek:
Gaaf man!

Christiaan 15-07-2020 15:24

Wauw! Mooi hoor!

Van Limburg 15-07-2020 16:49

..Ja netjes!

Roy16VG60 15-07-2020 18:13

Ziet er super goed uit! Ben benieuwd hoe het straks loopt :cool:

RobertVoorst 16-07-2020 08:02

Ondertussen nog wat fotootjes van de revisie gekregen, wat een klein beetje schoonmaken al voor effect heeft :D








The Skinnmeister 16-07-2020 16:28

Netjes, goed bezig :thumbup:

Mk1_er 19-07-2020 20:30

Ben hier dan wel even afwezig geweest, maar ben alle draadjes wel blijven volgen.

En dit ziet er hier super goed uit :thumbup:

RobertVoorst 20-07-2020 07:44

Brandstofdruk regelaar nu op de juiste manier gemonteerd, wel zonder de steun naar het inlaatspruitstuk maar dat lijkt prima te willen qua stevigheid zo.




Ik had het inlaatspruitstuk voor nu gemonteerd zonder de phenolic spacer, omdat de originele bouten dan precies 1 mm uitstaken, daar nog even nieuwe bouten voor besteld zodat ik die ook af kan strepen.

Nadeel van het verstelbare nokkenastandwiel is dat de bovenste distributiekap niet meer past, tenminste met de 'originele' boutjes. Gelukkig bestaan er ook laagkop inbusschroeven en past ook die kap (met wat aanpassingswerk aan wat plastic ribben binnenin) weer netjes over de boel heen!

Rallyegolf20vt 20-07-2020 08:15

Zou het misschien ook een idee zijn om een klein hitteschildje te maken tussen de uitlaatbuis 1e cilinder en de brandstofdruk regelaar? Ik zie daar een stukje draadeind van de uitlaat en daar zou die perfect op gemaakt kunnen worden ;).
Ik vind dit persoonlijk nogal eng qua warmte afgifte en benzine toevoer.
Voor je het weet is het membraam bros en heb je lekkage met alle nare mogelijke gevolgen :(
Bij het originele G60 spruitstuk zat daar ook een schildje tussen gemonteerd.
Voor de rest mooie ombouw met ontzettend veel doorzettingsvermogen :thumbup:

RobertVoorst 20-07-2020 08:21

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Zou het misschien ook een idee zijn om een klein hitteschildje te maken tussen de uitlaatbuis 1e cilinder en de brandstofdruk regelaar? Ik zie daar een stukje draadeind van de uitlaat en daar zou die perfect op gemaakt kunnen worden ;).
Ik vind dit persoonlijk nogal eng qua warmte afgifte en benzine toevoer.
Voor je het weet is het membraam bros en heb je lekkage met alle nare mogelijke gevolgen :(
Bij het originele G60 spruitstuk zat daar ook een schildje tussen gemonteerd.
Voor de rest mooie ombouw met ontzettend veel doorzettingsvermogen :thumbup:



Dat stond inderdaad op de planning! Komt inderdaad nog een mooi dik hitteschildje tussen, omdat daar de benzineslangen langs lopen. Al zal de wrap al een heel groot deel van de hitte binnen de buis houden, wordt het daar denk ik alsnog een lekker warm plekje :D

RobertVoorst 20-07-2020 19:12

Aanschouw, hitteschild ;)




Binnenzijde nog bekleed met hittewerend folie:




All times are GMT +1. The time now is 23:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.