Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wielen en banden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   help welke velgen zijn dit (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60755)

jasper16v 13-10-2009 21:21

help welke velgen zijn dit
 
hi allemaal,

heb een setje meerdelige velgen gekocht. maar kan alleen niet vinden welk merk dit is. heb namelijk afdekkapjes en doppen hiervoor nodig.

het enige wat ik weet is. dat ze op een skyline hebben gezeten. de velgen van rond 92 zijn en in japan zijn gemaakt. het is een multisteek ieder geval 5x114.3 en dan andere weet ik nog niet de verkoper zei dat dit 5x110 was maar dit is volgens mij niet het geval. Want ze moesten onder een 2005 astra komen.

hierbij de foto's
binnenkant.




gegevens op het hart.




buitenkant velg.



schroefdraad dop.




wie o wie kan mij hiermee helpen. heb al internet afgezocht maar echt niks kunnen vinden.

gtrz jasper

sixpack 13-10-2009 21:37

nooit gezien, maar het lijkt idd 2 of 3 delig.
uit 86' 7 j 16 inch

voor doppen en afdekkapjes kun je denk ik het beste een draaier/frezer zoeken ..

Edit: JIL velgen ?


:D

http://www.jwtc.jp/open/html/e/situmon1.html#a02

breadfan83 13-10-2009 21:55

Quote:
Originally Posted by sixpack
JIL velgen ?


Als ik naar de laatste foto kijk lijken het eerder VLA velgen.

Deze velgen zijn in ieder geval ZEKER geen 7J (JEEEEE) breed.
En de echte domoor komt nou met de slimme opmerking dat deze 14J breed zijn. :screwy:

jasper16v 13-10-2009 22:17

oke dus dit kan best een lastige gaan worden. aangezien sixpack een meerdelige velgen speciaalist is.

ik voor de vla velgen had ik ook al gekeken maar ze leken niet zoveel op wat ik in de koelkast had staan.

breadfan83 13-10-2009 22:22

Enig idee wat dat nummer betekent op de achterkant van de velg?
D'r staat iets van NM911-1.

En staat op de voorkant niet nog iets op de velg waar je wat aan zou kunnen hebben? Of tussen de spaken in?

Marco 13-10-2009 22:49

En hoe weet jij zo ZEKER dat ze geen 7J breed zijn?? Japanners doen wel meer gekke dingen.

Jasper, meet ze even op om te laten zien hoe breed ze zijn :D

sixpack 13-10-2009 22:51

1: We will provide descriptions and the background of each mark and its related organization.
(1) The JWL mark
The Ministry of Land, Infrastructure and Transport established the performance criteria of light alloy wheels. There are standards “Technical standards for Light Alloy Disc Wheels for Passenger Cars” and “Technical standards for Light Alloy Disc Wheels for Trucks and Buses,” and products that have passed these standards should have JWL (for passenger cars) and NWL-T (for tracks and buses) engraved on them. They are voluntarily certified.
Incidentally JWL comes from “Japan Light Alloy Wheel”.
(2) VIA mark
As a light alloy wheel is very important in car safety and its quality can affect human lives, any organization that manufactures and sells light alloy wheels or testing organizations that check aftermarket wheels need to be in accordance with the technical standards approved by the Ministry of Land, Infrastructure and Transport, and have registered them. This is known as VIA registration.
Registration is performed by the Japan Light Alloy Automotive Wheel Testing Council (hereafter referred to as “the Council”) and testing and registration are performed by the Japan Vehicle Inspection Association (hereafter referred to as Vehicle Inspection).
VIA is a registered trademark of the Japan Vehicle Inspection Association.
The JWL mark and VIA mark are applied in Japan.
The council is made up of the Nippon Auto Parts Aftermarket Committee (NAPAC) JAWA Division and the Japan Aluminum Association (JAA) along with the Japan Vehicle Inspection Association.


Ik heb aardig wat velgen gezien, maar dat maakt me helaas niet alwetend :D

sixpack 13-10-2009 22:53

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Als ik naar de laatste foto kijk lijken het eerder VLA velgen.

Deze velgen zijn in ieder geval ZEKER geen 7J (JEEEEE) breed.
En de echte domoor komt nou met de slimme opmerking dat deze 14J breed zijn. :screwy:



Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn ... :rolleyes:

breadfan83 13-10-2009 23:00

Quote:
Originally Posted by Marco
En hoe weet jij zo ZEKER dat ze geen 7J breed zijn?? Japanners doen wel meer gekke dingen.

Jasper, meet ze even op om te laten zien hoe breed ze zijn :D


Hoe breed is één J? ;)

En 7 J's?
En 7 JJ's?

Oftewel, een hump is geen breedtemaat.
Ook bij Peter niet had ik gehoopt...

Marco 13-10-2009 23:03

Daarom vraag ik Jasper ze even op te meten :D

breadfan83 13-10-2009 23:06

Quote:
Originally Posted by Marco
Daarom vraag ik Jasper ze even op te meten :D


Ik denk 7 maal 2,54cm ongeveer. ;)
Met JJ-hump.

De Pul 13-10-2009 23:08

Quote:
Originally Posted by Marco
......... Jasper .........

das al 1 J........


:D :D

Tjaap 14-10-2009 08:12

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Hoe breed is één J? ;)

En 7 J's?
En 7 JJ's?

Oftewel, een hump is geen breedtemaat.
Ook bij Peter niet had ik gehoopt...
ken je de term 'popular usage'

jasper16v 14-10-2009 09:21

ik zal ze van de week eens opmeten. ik heb trouwens wel weer nummers gevonden aan de achterkant tussen de moertjes kan ze alleen nog niet helemaal ontcijferen.

En sixpack je kan inderdaad niet alles weten. ik ga zowiezo eens kijken of ik op het skyline forum iets kan vinden.

Jullie horen binnenkort meer over de breedte en cijfers.

vwleusden 14-10-2009 09:48

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Hoe breed is één J? ;)

En 7 J's?
En 7 JJ's?

Oftewel, een hump is geen breedtemaat.
Ook bij Peter niet had ik gehoopt...


Het zijn toch de 3 J's uit Volendam. Hoe breed 1 van de 3 J's is heb ik geen flauw idee van. Vraag het Jan Smit of misschien beter: Monique Smit!

Edit: En in mijn ogen geef je de breedte niet in J aan maar blijven het gewoon Inches. J heeft met te maken hoe de band gemonteerd zit op de velg geloof ik. Ga eens naar de bandenboer en vraag om 17J banden, denk dat ze je aankijken alsof je uit Zon en Schild komt.

breadfan83 14-10-2009 18:50

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ken je de term 'popular usage'


Ken jij de term "fout"?

Ik stoor me misschien ook gewoon wat meer aan die popular usages "als jouw", om er nog maar eentje te noemen, die bij mij ook weer meer onder de term "fout" valt.

breadfan83 14-10-2009 18:52

Quote:
Originally Posted by vwleusden
En in mijn ogen geef je de breedte niet in J aan maar blijven het gewoon Inches. J heeft met te maken hoe de band gemonteerd zit op de velg geloof ik. Ga eens naar de bandenboer en vraag om 17J banden, denk dat ze je aankijken alsof je uit Zon en Schild komt.


Zoals ik al aangaf inderdaad, gaat die J om de vorm van de hump van de velg, dus de rand. In dit geval is dat geen J-vorm, maar een JJ. Betekent dus niet dat de velg 7JJ oftewel 14J of 7J^2 breed is.

jasper16v 14-10-2009 20:18

breadfan83 sorry maar ik kan je ff niet meer volgen. kan je me dat eens uitleggen.

Richard 14-10-2009 20:30




volgens mij zijn dit zijn stich mesh velgen

Audilimburg 14-10-2009 20:31

Quote:
Originally Posted by jasper16v
breadfan83 sorry maar ik kan je ff niet meer volgen. kan je me dat eens uitleggen.


Als een velg 7J is, dan zegt 7 iets over de breedte en J iets over de vorm van de velg. Een vrachtwagenvelg heeft een andere vorm dan een personenauto velg.
Daar komt het kort door de bocht op neer.


All times are GMT +1. The time now is 06:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.