Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   John's Variejantje (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=76445)

vdWal. 15-11-2010 18:00

zijn idd heel dik, maar heb voor mij nog iets dikkers in mijn hoofd die ik er onder wil/ moet hebben :screwy:

iets amerikaans met 2 vlagetjes :tongue:

maar ik verwacht niet dat de 16v-G60 volgende zomer al klaar zal zijn ik doel op 2012 heb zoals het er nu naar uit ziet vanaf januari een mooie plaats waar die kan staan en waar ik hem ook kan demontere etc al zal daar de eerste maanden niets van komen eerst lekker wat sparen en spulletjes verzamelen en dan van het voorjaar gaan we aan de slag :cool:

vdWal. 21-11-2010 17:33

hier nog maar is een update tege aan gooie en om te beginne wat foto's van vandaag na het schoon make van de variant :D












aankomende week zulle er weer wat bestellinge de deur uit gaan

een bergje stickers van stickerdump :)

een compo setje speakers 16,5cm van infinity

flink wat extra producte om mijn mothers wax mee aan te vulle

en als laatste een US module voor in de voorbumper en als het makkelijk is door te lussen naar de knippers in de panelen wil ik die ook erop aansluiten..

verder zit ik steeds meer met het idee de porsche's toch nog een seizoen te behoude :cool: en er een setje 20 en 25mm adapters bij aan te schaffe heb zodat ik is met de velge kan kijke wat het beste uit komt etc.

had nurondom 30mm maar wil graag van het aanlopen achter af en toch goed plat gaan

variejantje 22-11-2010 15:57

Voordat je dunnere adapters koopt, meet eerst ff de afstand tussen velg en schroefpoot, kon wel eens de reden zijn van de 30mm.

Zal donderdag ff de foto's en boekje posten, eerder kom ik er niet aan toe.

Nice pics ondanks de standaard look.

vdWal. 22-11-2010 17:56

thnxx, tja standaard maar bevalt me prima :tongue:

boekjes hebbe verder niet heel veel haast zie ze wel verschijne, @ de schroefpoot had ik ook al gedacht ja om dat tege de tijd eerst maar is na te mete voor ik daadwerkelijk iets bestel

vdWal. 01-01-2011 19:53

zo hier ook nog maar is een update tege aan gooie,

mag toch wel zegge dat ik blij ben dat die er zo bij staat met de afgelope sneeuw.. nieuwe eindpot zit helaas wel weer een beetje los door een flinke stuk sneeuw/ ijs dat ik schepte maar dat word gefixt..

verder heb ik ook rechtsvoor nog een rare bonk als ik bijvoorbeeld wegrij en iets stuur hoor je een bonk, stilstaand draaie dan weer niet.. mense enig idee wat dit kan zijn?..

dan ook vannochtend heerlijk onstappe even me nieuwe speakertjes ingebouwd en wat geeft dit een heerlijk geluid :thumbup:



De Pul 01-01-2011 21:43

leuk spul!
die bonk lijkt op een draagarmrubber?

vdWal. 01-01-2011 22:35

thnx gerben! klinkt echt super,

zal morge de station is opkrikke om te zien of ik iets kan ontdekke..

vdWal. 09-01-2011 12:21

afgelope vrijdag is de uitlaat weer gefixt, de dwarsbalk die zit bij de tussendemper was door de sneeuw en hier en daar ijs omgebogen waardoor er een rubber was geknapt..

ook 2 nieuwe lagerschalen bestelt dan kunne we deze binnekort ook plaatsen bonkt steeds meer :tongue:

vdWal. 16-01-2011 12:38

afgelope week savonds toch is bezig gweest met de station..

bonken werd steeds erger en na wat onderzoek dacht ik dat dit aan de lagerschalen lag, 2 bestelt en begonnen met wisselen

auto met het neusje binnegezet en op de steuntjes gezet



de moeren onder de kap los gedraait aanslagen er af getilt en toen kwame we bij de 2de moer, hier is het gestopt want die hebbe we met geen mogelijkheid los gekregen :screwy: na flinke tijd klooie etc de boel dus maar weer in elkaar gezet en zonder ook maar iets vervangen te hebben is het gebonk wel weg :confused:

afijn voorlopig hou ik het er dus maar ff bij en als het gebonk weer begint verzinne we wel iets anders :tongue:

verder mag van mij het mooie weer er weer aan gaan komen, de voorspatbordjes roeste zo hard dat ik ze het liefst vandaag al zou vervange voor de nieuwe..

verder binnekort maar is wat gaan kijke voor een leuk setje zomer velgen, wil 16 of 17'' 7,5j rondom gewoon 4x100 voor niet teveel cente :tongue:

jettaracing 16-01-2011 21:04

Dat 2e moertje moet losgemaakt worden met een speciale dop , ik heb toen zo één gekocht speciaal hiervoor .
Ik heb eerst een oude dop aangepast met 2 puntjes ,om zo'n moertje los te draaien .

Let wel op dat de veerpoot er eigenlijk helemaal onderweg moet als je de veerpootlagers wilt vernieuwen , en je dan ook weer moet uitlijnen.

Het is te doen ,omdat je er een schroefset onder hebt om de veerpoten te laten zitten, maar dan moet je wel een beetje creatief zijn met monteren van de nieuwe lagers :thumbup:

En ja ,we zitten volgens mij allemaal te wachten op t voorjaar , winter kan me niet snel genoeg voorbij zijn :cool:

vdWal. 16-01-2011 21:12

waarom moet deze dop zo speciaal zijn? zit gewoon een normale moer op toch of heb ik dat mis? heb er altans niets speciaals aan kunne zien..

ben het eens dat het met de poot eraf makkelijker zou zijn mischien maar denk dat het dan alsnog niet was gelukt

jettaracing 16-01-2011 21:20

Quote:
Originally Posted by vdWal.
waarom moet deze dop zo speciaal zijn? zit gewoon een normale moer op toch of heb ik dat mis? heb er altans niets speciaals aan kunne zien..

ben het eens dat het met de poot eraf makkelijker zou zijn mischien maar denk dat het dan alsnog niet was gelukt


Dan zit op deze variant ook al het type met een normale moer , was even in de war met de mk2 en de 'oudere' type's Mk3 ,die hebben nog het moertje met de 2 uitsparingen , my mistake :redface:

Het probleem is dat die moer ,die jij bedoeld soms erg vast kan zitten ,en vaak je veerpoot mee gaat draaien .
Ik pak dan altijd een luchtsleutel , dan wil hij wel los (maar die moet je natuurlijk wel bij de hand hebben )

Maar die nieuwere type's lagers gaan eigenlijk nooit stuk ......
Ben dan wel benieuwd waar dan dat gebonk wegkomt/wegkwam .

Hopelijk blijft het nu over ;)

patjetta 16-01-2011 21:25

Je hebt er 2 soorten in.
Een met een gewone moer er op.
En een met een moet waar 2 sleufjes in zitten en dus geen gewone 6 kant moer.
De wat oudere type`s hebben het met een ouderwetse moer met 2 sleufjes en de nieuwe heeft er dus een 6kant moer op.
Deze zijn meestal makkelijk los te krijgen met een goede lucht tol

Alberto 16-01-2011 21:45

vind het toch dik staan hoor een Vento variant :thumbup:

vdWal. 16-01-2011 22:11

thnx alberto!

@ de mense hier boven, er is gebruik gemaakt van een luchttol en langer als een paar seconde ook, daarna nog geprobeerd met een inbus en een dop ook nog de veerpoot vast gezet vanuit de wielkuip maar wilde helaas allemaal niet lukken..

snap dan verder ook nog niet hoe het komt dat het gebonk nu ineens weg is, hoor dan ook echt helemaal niets meer :screwy:

vdWal. 06-02-2011 13:09

zo even een update van mijn kant..

een maatje van me had nog een setje velgen staan tekoop en heb ze eens onder de variant gepast tis lowbudget maar wil ook niet duur meer hebben er onder :)

het is 15'' met 185/45

vind het opzich niet slecht staan maar ben er nog niet geheel over uit..
mischien toch liever voor een setje 16'' gaan ik weet het nog niet dus laat jullie meninge ook maar eens rollen :thumbup:





De Pul 06-02-2011 13:11

hmmm,ik vind um zelfs op staal met doppen nog dikker.....;)

Biggie 06-02-2011 13:58

agreed met De Pul.......
maar uiteindelijk bepaal jijzelf wat je leuk vind heh

VWRickGTI 06-02-2011 14:25

Nee dit setje vind ik em niet echt staan. Steelies waren netter!

vdWal. 06-02-2011 15:15

vandaag had ik wat ritjes en iederekeer als ik aan kwam lopen dacht ik meer en meer van nee het is hem toch niet.. vind het teklein en niet goed bij de stijl van de auto passen


All times are GMT +1. The time now is 19:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.