Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wassen en poetsen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=153)
-   -   velgen reinigingsprodukt (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113970)

SchokR 03-05-2013 09:03

velgen reinigingsprodukt
 
Heb ooit ergens een filmpje gezien waar men een produkt op een schijnbaar propere velg spoot waarna er zichtbaar vuil afloopt.
Kent iemand een soortgelijk produkt?
Een gebruiksvriendelijk produkt.

vwmenneke 03-05-2013 18:41

Je bedoeld waarschijnlijk Iron-X van C.pro C.Quartz

vwpoloke 03-05-2013 19:34

is inderdaad iron x maar stinkt verschrikkelijk.

SchokR 03-05-2013 20:00

Thx

Pro FM 03-05-2013 20:26

Let op: Nu met verbeterde geur! :)

2H-2H 03-05-2013 20:30

Die lucht is zo verschrikkelijk, nu ik er aan denk zit de lucht gewoon weer in m'n neus

Suspekt 14-05-2013 14:13

Echt he :D
Ik kan niet meer zonder, topprodukt :thumbup:

René 14-05-2013 14:24

Tipje; als je je velgen schoon en droog hebt een keer in de autowax zetten....dan ben je geen speciale velgenreiniger meer nodig.

Ludomk2 22-05-2013 18:43

Heb gemerkt dat mijn velgen nogal snel vuil geraken van het remmen..
is dat normaal?? bij mijn vader zijn auto zijn ze altijd netjes, en hij remt ook vaak ipv afremmen op de motor..

Tjaap 22-05-2013 19:17

Andere blokjes proberen.
Greenstuff zijn bijv erg geliefd bij de gepolijste velgen boys.

Ludomk2 29-05-2013 20:38

Ik gebruik serieus ontvetter op mijn velgen (wat je in de keuken gebruikt)
effen sprayen 1 minuut laten inwerken en het vuil komt zonder hard te schrobben eruit :)
En daarna doe ik pas gewone velgen reiniger erop van de action.
komop het zijn maar 14'' van 200euro (2dehands gekocht)
als het chrome velgen waren dan moet je wel high tec reinigers halen haha :tongue:

Sjaak_73 06-06-2013 08:35

Quote:
Originally Posted by René
Tipje; als je je velgen schoon en droog hebt een keer in de autowax zetten....dan ben je geen speciale velgenreiniger meer nodig.


mee eens rene

mijn advies wat ik altijd met de klanten mee geef. weg met die velgenreinigers gewoon velgen in de autowax zetten. en elke week met de hand en sopje wassen. net zoals je met je auto doet. als je een liefhebber bent :thumbup:

mvg sjaak

René 06-06-2013 09:21

Precies. Ik heb de velgen vorige maand in de roze Smartwax gezet en het vuil laat nog steeds mooi los. Ik heb een paar jaar geleden de Rimwax gehad van Smartwax en daar zit een lichte korrel in, zodat je de evt aanslag er ook meteen afhaald als je ze inpoetst. Die Rimwax zou ook beter tegen de hogere temperaturen kunnen. Het vuil vloog er ook af als ik de washandschoen erover haalde :thumbup:

zwolly 24-08-2013 22:03

Ovenreiniger doet wonderen... kruidvat.. :)

StefTurboDiesel 26-08-2013 01:29

Quote:
Originally Posted by zwolly
Ovenreiniger doet wonderen... kruidvat.. :)

Of Dasty ontvetter van den Wibra.
daar poets ik mijn velgen mee, waarom 20 euro aan velgenreinigers uitgeven als dat ook met ontvetter kan :)

zwolly 26-08-2013 05:08

Klopt, er zijn vele goedkope huis en tuin middelen om je karretje te laten glimmen, wel altijd met een goede wax afwerken.

Ook wel eens AMG velgen die er niet meer uitzagen, de zwarte kwaststrepen erop icm veel oxidatie , laten stralen en poedercoaten, zijn nu nog als nieuw, beter en harder als spuiten met lak..Niet echt heel goeiekoop , echter redelijk exclusieve velgen zijn dit zeker waard . (rond de €200 )

Heb wel eens hele vieze witte wagen compleet met cif en sponsje gedaan, daarna commandant wax, echt als een nieuwe.. haha :rolleyes:

StefTurboDiesel 26-08-2013 12:23

Quote:
Originally Posted by zwolly
Klopt, er zijn vele goedkope huis en tuin middelen om je karretje te laten glimmen, wel altijd met een goede wax afwerken.


Heb wel eens hele vieze witte wagen compleet met cif en sponsje gedaan, daarna commandant wax, echt als een nieuwe.. haha :rolleyes:

Klopt! Ik heb originele bbs velgen die meegeleverd zijn met de auto, ik heb nognooit geweten dat bbs de lastigste velgen zijn qua schoonmaken, echt elke spaak de spons erover, ervoor had ik 5 spaaks velgen in mijn vorige auto, gewoon sprayen en tuinslang erover :tongue: :tongue:

VW Johs 26-08-2013 18:32

D - CON WHEEL CLEANER & DE-IRONIZER

http://www.dutchcardetailing.nl/sho...e-ironizer.html

Ook goed spul om je velgen te reinigen

Reggy 12-09-2013 12:05

klopt Johs , en tevens veilig genoeg om op de lak van de auto te gerbuiken , een goed alternatief voor het kleien als je niet zoveel tijd hebt

brabomk1g60 05-11-2014 09:05

Kleenfreaks acid free wheelcleaner 👍
Fleske kost 12 euro en is op 99% van alle velgen te gebruiken

yuli 05-11-2014 10:22

Poorboys wheelcleaner, 1 liter fles doe je jaren mee als je het verdund in een spuitflacon. 1 op 1 is het veel te agressief dus doe ik 1 op 8 ofzo en het vuil vliegt er nog af.

Niet gebruiken op gepolijste wielen en bij alleen gepoedercoate wielen zonder blanke lak niet te lang laten inwerken anders wordt de kleur matter.

EnVeeZee 05-11-2014 11:18

Ik zweer bij monello non ferro... scheelt enorm veel tijd en tast je lak niet aan. Als er iemand op ditzelfde principe iets beters weet hou ik me aanbevolen.

T.C.Z.L 10-11-2014 15:54

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Ik zweer bij monello non ferro... scheelt enorm veel tijd en tast je lak niet aan. Als er iemand op ditzelfde principe iets beters weet hou ik me aanbevolen.


Persoonlijk goede ervaringen met Carpro Iron-x en Carpro Tar-x.
Maar in principe bijna hetzelfde product als Non-ferro :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 15:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.