Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf II winterklaar maken (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=143584)

Misk 01-11-2019 14:47

Golf II winterklaar maken
 
Ik heb momenteel een golfje met een bodem waar zo goed als niet aan gelast is. Dit wil ik graag zo houden, aangezien de winter eraan komt en deze weer pekel en dat soort ellende met zich meebrengt vroeg ik me af welke opties er zijn om je bodem te beschermen?

Ik daily mijn golfje naar m’n werk dus laten staan is geen optie helaas. Ik hoorde wel dat opnieuw undercoating aanbrengen of tectyleren juist kan zorgen voor meer roest omdat zich hieronder vocht ophoopt. En is het verstandig om de bodem een keer helemaal te reinigen en opnieuw te behandelen met een product?

Hebben jullie tips voor een goede undercoating methode, of een aan te bevelen product?

Ottie1976 01-11-2019 15:13

Als het echt een mooie is met een hele nette en mooie bodem liet ik hem staan en kocht ik een echt winterwagentje ernaast...

Van Limburg 01-11-2019 16:10

Ik denk dat je best de holle ruimtes opnieuw laat invetten.
Regelmatig naar de carwash en het zout er proberen af te spuiten lijkt me een goede preventie.

Misk 01-11-2019 16:13

Quote:
Originally Posted by Ottie1976
Als het echt een mooie is met een hele nette en mooie bodem liet ik hem staan en kocht ik een echt winterwagentje ernaast...


Ik heb helaas geen plek om hem goed te kunnen stallen, wel onder de carport maar dan is hij nog niet 100% droog. Ben dus echt op zoek naar een middel waarmee de bodem ingesmeerd kan worden tegen de pekel en andere troep.

Misk 01-11-2019 16:19

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Ik denk dat je best de holle ruimtes opnieuw laat invetten.
Regelmatig naar de carwash en het zout er proberen af te spuiten lijkt me een goede preventie.


Hoe bedoel je opnieuw laten invetten?

Misk 01-11-2019 16:24

Quote:
Originally Posted by Misk
Hoe bedoel je opnieuw laten invetten?


Zoiets? Na goed reinigen en eventuele beginnende plekjes aanpakken? https://www.werkenmetmerken.nl/nl/m...KhPvD_BwE#55169

ar1g3 01-11-2019 18:04

Dat kun je inderdaad gebruiken maar maak dan eerst de bodem goed schoon en doe het op een moment dat de bodem ook goed kan drogen voor je het aanbrengt.

Verder zou je er van versteld staan hoe veel het doet van de auto regelmatig te wassen. Eigenlijk zijn die producten niet nodig, gewoon wekelijks de bodem en wielkasten afspuiten met de hogedruk is genoeg. Of naar een wasstraat met chassiswas gaan, da's ook een optie.

Misk 01-11-2019 21:55

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Dat kun je inderdaad gebruiken maar maak dan eerst de bodem goed schoon en doe het op een moment dat de bodem ook goed kan drogen voor je het aanbrengt.

Verder zou je er van versteld staan hoe veel het doet van de auto regelmatig te wassen. Eigenlijk zijn die producten niet nodig, gewoon wekelijks de bodem en wielkasten afspuiten met de hogedruk is genoeg. Of naar een wasstraat met chassiswas gaan, da's ook een optie.


Denk dat ik dat goedje alleen op de kwetsbare plekken ga gebruiken. Wassen doe ik inderdaad regelmatig. Toch van de winter als er pekel ligt maar de fiets pakken en hem lekker onder de kap laten staan :p

martinus83 12-12-2019 07:11

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Dat kun je inderdaad gebruiken maar maak dan eerst de bodem goed schoon en doe het op een moment dat de bodem ook goed kan drogen voor je het aanbrengt.

Verder zou je er van versteld staan hoe veel het doet van de auto regelmatig te wassen. Eigenlijk zijn die producten niet nodig, gewoon wekelijks de bodem en wielkasten afspuiten met de hogedruk is genoeg. Of naar een wasstraat met chassiswas gaan, da's ook een optie.


Het zou een mooie optie zijn als je alléén het bodemwas programma zou kunnen kiezen voor degene die liever niet ziet dat schuurborstels de lak van zijn of haar bolide onder handen nemen. :chair:

Van Limburg 12-12-2019 15:22

krik meenemen :D

MTyn 13-12-2019 10:37

Wees niet te bang..

Mijn MK2 (1989) heeft heel haar leven buiten gestaan en kan haar niet binnenzetten dus de roest gaat langzaam toch vat krijgen. Heeft wel in ´92 nog een ouderwetse ML behandeling gehad maar toch.. de roestduivel weet waar ze staat dus ooit verlies ik toch die strijd...

Zonder verwarmde garage kan je het afremmen met jaarlijks hoop werk en tectyl spray. Roesten zullen ze.

Heb me er zelf maar aan toegegeven dat je die roest-strijd niet zomaar zal winnen.

blamo 06-02-2020 19:07

Quote:
Originally Posted by MTyn
Wees niet te bang..

Mijn MK2 (1989) heeft heel haar leven buiten gestaan en kan haar niet binnenzetten dus de roest gaat langzaam toch vat krijgen. Heeft wel in ´92 nog een ouderwetse ML behandeling gehad maar toch.. de roestduivel weet waar ze staat dus ooit verlies ik toch die strijd...

Zonder verwarmde garage kan je het afremmen met jaarlijks hoop werk en tectyl spray. Roesten zullen ze.

Heb me er zelf maar aan toegegeven dat je die roest-strijd niet zomaar zal winnen.



klopt! metaal blijft een natuur product en mijn ervaring als ex oldtimer restaurateur is het goed te vertragen maar idd ,, er komt een tijd van gaan helemaal met de huidige VOS waardes in de Europese richtlijnen van automotive producten.


All times are GMT +1. The time now is 06:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.