Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Mijn Golf MKII (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35733)

René 20-10-2007 17:35

Mijn Golf MKII
 
Ik was op zoek naar een diesel omdat ik mijn studie heb afgerond en binnen nu en een maand aan het werk ga in Hoogezand (ongeveer 60km per dag), maar omdat ik geen diesel kon vinden die me naar `t zin was, heb ik eerst maar iets anders gekocht. Ik wilde sowieso een iets dikkere auto dan mijn Golf 1 en eentje met meer dan 4 versnellingen.

Ik ben uitgekomen op deze GTI Edition One:













Een mooie originele auto met 2 ton op de teller, alleen de velgen zijn niet origineel, maar ik heb nog een setje RM`s liggen :)

Verder zit er airco, centrale deurvergrendeling, ABS en stuurbekrachtiging op.
Heb er niet veel plannen mee, behalve technisch in goede staat brengen (sommige dingen hebben/hadden wat achterstand).

Ik ben van plan om hierin te rijden tot ik een Golf 4 TDI kan kopen, dus dan gaat hij hoogstwaarschijnlijk weer in de verkoop.

breadfan83 20-10-2007 17:39

Gaaf René! Heel mooie auto van wat ik zo op de foto's kan zien.
Ga je de Golf 1 ernaast ook nog houden, of gaat die weg?

Enne, die velgen staan er eigenlijk wel goed onder.

Henk_Pigo 20-10-2007 17:44

Ondanks mijn sipkijkende blik op de 2e foto: Hij is goedgekeurd hoor, leuk ding. Vele probleemloze kilometers toegewenst ;)

retro daniel 20-10-2007 17:45

mooie wagen rene ,moet alleen even een beetje zakken

-spyrock- 20-10-2007 17:58

Ziet er heel mooi uit, en omlaag is niet nodig vind ik.

Edition-Blue 20-10-2007 18:00

Leuke wagen, komt uit Hoogeveen weg ?

Edrik 20-10-2007 18:08

Nette auto, maar vond je mk1 toffer.

René 20-10-2007 18:25

De Golf 1 is naar Henk gegaan zoals hij al aangeeft, hij heeft me beloofd er zuinig op te zijn ;) `t is toch een bijzonder nette Golf voor z`n leeftijd.

Mijn Golf komt idd uit Hoogeveen bij BB Trading vandaan. Op de foto`s lijkt hij netter dan hij is, ik moet hem nog ff flink onder handen nemen met mijn poetskunsten...

Verlagen doe ik hem niet, ik hou hem mooi origineel.

Als eerste klus (meteen op de dag dat ik hem ophaalde) was de thermostaat vervangen omdat de temperatuurmeter niet omhoog kwam en de kachel niet warm werd....achteraf bleek dat de kachel niet eens was aangesloten....waarschijnlijk door lekkage....beetje jammer. Na demontage van alles om de kachelradiateur heen was dit ook het geval, dus meteen een nieuwe geplaatst met nieuwe kachelslangen.

Vandaag ff een klein beurtje gegeven door de bougies, verdeelkap, rotor, luchtfilter, brandstoffilter en de klepdekselpakking te vervangen...

Ik ben er nu ook achter waarom veel GTI`s afgetrapt zijn en slecht onderhouden...ik was voor deze onderdeeltjes zo`n 90 euro kwijt...en dan ook nog eens met dikke korting.

Achja...geld moet rollen zeggen ze....en ik krijg er weer wat moois voor terug :)

Arnaud 20-10-2007 18:41

Geen olie+filter? :confused:
Wel een mooie wagen, heb hem in Hoogeveen nog wel eens bekeken! Leuk ding met die opties (airco!!). :thumbup:

breadfan83 20-10-2007 18:43

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Geen olie+filter? :confused:


Dat is nog eens €90,- :tongue:

RiootjeTDI 20-10-2007 18:50

mooie wagen!

René 20-10-2007 18:51

Olie en oliefilter moeten inderdaad nog....ik denk volgende week zaterdag ff...kan ik mooi gebruik maken van een brug :)

Mister Cool 20-10-2007 19:06

Dat ben je met een gewone 1.6 of een diesel net zo hard kwijt, dus ik zie de link tussen onderhoud en aftrappen niet...

Maar verder wel een heel leuk golfje, ziet er netjes uit!

Erik 20-10-2007 19:12

Mooie originele wagen René!!
Stoer zo'n Edition ;)

René 20-10-2007 19:28

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Dat ben je met een gewone 1.6 of een diesel net zo hard kwijt, dus ik zie de link tussen onderhoud en aftrappen niet...

Maar verder wel een heel leuk golfje, ziet er netjes uit!


ah okee,

Ik keek nogal op namelijk van die prijs voor die onderdelen. Helemaal omdat er korting op zat. Toen ik dat zo zei, vertelde degene achter de balie dat onderdelen van de GTI duur waren...maar ik heb net gekeken op www.hbase.nl en idd je hebt gelijk....

Boeit verder ook niet.....als `t vervangen moet worden, moet `t vervangen worden...wat `t ook kost :)

René 25-10-2007 17:02

Vanmiddag de Golf voor het eerst gepoetst...knapte al mooi op zo :)






breadfan83 25-10-2007 17:11

Ziet er toch altijd mooi uit, zo'n schone auto. :)
Heel netjes René.

Horen hier trouwens origineel geen blauwe matten in te liggen?
En ik vind de dobbelstenen niet echt bij deze auto passen.

René 25-10-2007 17:37

Shit...was een foto van de buitenkant vergeten....zet hem er meteen ff bij...

Thanks Breadfan....origineel horen er blauwe matjes in, die komen er vast nog wel een keer in, maar dit is iig stukken beter dan de matten die erin zaten :rolleyes:

De dobbelstenen heb ik al sinds ik 15 was. Heb ze toen gekocht en gezegd dat ze in m`n auto kwamen te hangen....tot nu toe hebben ze in elke auto die ik heb gehad gehangen, dus of ze niet bij de auto passen maakt voor mijzelf niets uit ;)

breadfan83 25-10-2007 17:56

Haha, sentimentele waarde, die dobbelstenen.

Ik heb nog een setje blauwe matten voor voorin liggen. Ik weet alleen niet zeker of ze origineel zijn. Laat maar effe weten of je interesse hebt.

De buitenkant is trouwens ook erg netjes. Ik vind de velgen er nog steeds prima onder staan. Meerdelige BBS-en zijn eigenlijk niet nodig.

golfke 25-10-2007 19:43

ruitenwisser plat leggen, een paar cm zakken, kleine nrplaat houder, maybe andere voorlichtjes en deze auto zo mening golf fan zo ver krijgen om zijn nek te verdraaien... Standaard wielekes zijn helemaal nie mis maar ik zou idd toch voor wat breders kiezen...


All times are GMT +1. The time now is 13:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.