Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Shoarmaracer rebuild.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=131582)

Joentje 23-01-2015 09:38

De polo moet toch echt eens af Stefan. Is één van m'n alltime favorites!

Joentje 23-01-2015 10:34

Ik had ondertussen ook al wat spullen verzameld. En ook spullen bewaard die van de oude "setup" komen.

Een set nieuw motorsteunen en baksteun gekocht en zwart gecoat.



Nieuwe VW bouten, moeren, schroeven enz. Voor alle delen buiten de auto.



Powerflex rubbers voor de stabilisatorstang, achteras en het stuurhuis.



Een nieuw stuurhuis rubber.



Oliekoel systeem.



Nieuwe handremkabels.



Aerocatch sluitingen, voor de motorkap en achterklep.



Voedingskabel voor de accu. Deze word achterin geplaatst.



En de Carbon KPU spiegels.


GEENGTI 23-01-2015 10:42

Gaaf project, wat voor motor komt erin?

The Skinnmeister 23-01-2015 14:12

Quote:
Originally Posted by GEENGTI
Gaaf project, wat voor motor komt erin?


Ben ik ook wel benieuwd naar ;)

Joentje 23-01-2015 14:28

De motor, dat is een leuk verhaal... :D

Ik heb in de tijd dat ik deze auto heb, al 8 verschillende motoren gehad. Van een KR tot een G60 en van een ABF tot 1.8T. Ik ben erachter gekomen, dat ik iemand ben die niet snel weet wat ie wilt, zodoende ben ik nog niet zeker wat de bedoeling is.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar een atmosferische motor. Echter is dit bij veel gebruik, te duur in onderhoud.

KennyH 23-01-2015 15:16

Hoezo een atmos motor niet te onderhouden op dit moment?

Verklaar u nader...

Joentje 23-01-2015 15:37

Gezien je bij een atmosforische motor alles tot vrijwel het uiterste gebruikt, om aan de gewenste pk's en koppel te komen. Ga je vaak sneller naar limiet van de gebruikte materialen, en is hierbij vaker onderhoud nodig en soms vervanging. Wat een vrij duur grapje word.
Met een turbomotor, heb je door "kleine" aanpassingen al sneller de gewenste koppel en pk's. En hierdoor heb je minder snel "grote" slijtage.

Maar dat is mijn mening naar mijn ervaring, en er zal vast wel iemand zijn met een andere mening. Maar ik hoor en zie graag feiten. En alle hulp om een beslissing te maken is uiteraard welkom! :D

PimVW 23-01-2015 15:56

20v t Jeroen ;) Wat je zegt vh gewenste vermogen en de betrouwbaarheid was voor my ook de reden om de 16v op webers te verkopen en de 20v erin te hangen. Qua geluid enzo über hoor zo n atmo blok...

KennyH 23-01-2015 16:26

Kan me hier inderdaad wel in vinden!

Maar wat je zegt pim: geluid van een atmo is moeilijk te overtreffen.

skywalker38 23-01-2015 16:41

Quote:
Originally Posted by Joentje
Gezien je bij een atmosforische motor alles tot vrijwel het uiterste gebruikt, om aan de gewenste pk's en koppel te komen. Ga je vaak sneller naar limiet van de gebruikte materialen, en is hierbij vaker onderhoud nodig en soms vervanging. Wat een vrij duur grapje word.
Met een turbomotor, heb je door "kleine" aanpassingen al sneller de gewenste koppel en pk's. En hierdoor heb je minder snel "grote" slijtage.

Maar dat is mijn mening naar mijn ervaring, en er zal vast wel iemand zijn met een andere mening. Maar ik hoor en zie graag feiten. En alle hulp om een beslissing te maken is uiteraard welkom! :D

Ik heb nog wel een bijbaantje voor je,kan je hier achter het Centraal Station werken,betaald goed en naar het toilet gaan gaat dan ook makkelijker :D
Moet je wel ff wachten dat de knietjes weer in orde zijn :thumbup:

Joentje 23-01-2015 19:04

Zal er goed over nadenken Michel.. :D

DutchWilco 23-01-2015 19:23

Wij hebben de mk2 met 1.8T ook weer af en ik heb hier al weer de nodige kilometers mee gereden, en met heel veel plezier ;)

Het is een dijk van een motor, maar je moet er wel rekening mee houden dat deze ook alweer een eindje oud zijn en de meeste er al weer heel wat kilometers op hebben zitten.

Ik kan zo'n torretje zeker aanbevelen, maar voor in de bergcup waar je graag een mee wilt rijden, word je wel in de >3000ccm geplaatst :rolleyes:

Admos is dan een betere optie omdat je dan in een beter klasse uit zal komen. Verder bespaart het je wel veel delen zoals de intercooler, intercoolerbuizen, duurdere koppeling enz enz. Met een frisse ABF of een admos 20V motor kan je al een heel eind komen zonder extreem te gaan. Je kan er ook voor kiezen om hem tot bijvoorbeeld 8000rpm te draaien als max om zo de lagerschalen enz te sparen. ook kan je dan de cilinderkop hydraulisch laten enz. Op deze manier kan je tot zo'n 220 pk gaan zonder extreem hoge kosten. De mensen die roepen dat zij 290pk hebben zijn na 2 races ook al weer 20pk kwijt, dus staar je daar niet op blind. Bij Michel hebben we een rekensommetje gemaakt waardoor hij kon overstappen op de admos-motor zonder meer geld kwijt te zijn dan als hij de 1.8T door zou zetten.

Het blijft persoonlijk en je moet vooral mee laten wegen wat je er straks mee wil gaan doen zodat je daar naar toe kan werken. Als je eerst de basis van de motor in orde hebt, kan je later altijd nog verder gaan uitbreiden als je dat zou willen.

SpeedieD 24-01-2015 14:07

Zal deze in de gaten houden. Is tenslotte om de hoek.

dragracer 24-01-2015 16:04

Weer een mooi Projectje gaande :thumbup:

Joentje 24-01-2015 16:20

Bedankt voor de positieve reacties!

Wilco, we gaan er wel uit komen!

Shon 24-01-2015 17:24

Altijd leuk zo projecten die trackday-inspired zijn.
Ik blijf het volgen :)

vdWal. 24-01-2015 18:33

mooi project man! ik vroeg me stiekem al langer af wat er bij jou in de schuur gaande was
deze gaan we zeker volgen, ik ben benieuwd naar het verloop van de auto verder :thumbup:

Joentje 24-01-2015 18:49

De laatste tijd is er weinig gebeurd John. Kwam door de verbouwing, eerst de keuze om de auto "gewoon" te restaureren en mede dat ik de Golf 2 moest verhuizen uit de loods naar mijn garage.

Maar ik ga proberen de komende tijd flinke stappen te maken :D

René 27-01-2015 12:45

Update? :D

Joentje 27-01-2015 16:10

Morgenmiddag Rene. Het besluit is in ieder geval genomen, na wat telefoontjes en een aantal bakken koffie heb ik besloten om toch voor Atmosferische motor te gaan.


All times are GMT +1. The time now is 06:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.