Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   Porsche 993 project.. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99963)

Dennis-Mash 05-01-2013 17:53

Goed bezig hoor! Je bent plaatwerker/schadehersteller van beroep?

Herm Schreurs 05-01-2013 18:22

@fabbi:
:thumbup:

Gaaf hoor!

fabbi 05-01-2013 18:56

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
Goed bezig hoor! Je bent plaatwerker/schadehersteller van beroep?


Neus nog maar eens goed op corradoforum dan kun je de link wel leggen :thumbup:

Dennis-Mash 05-01-2013 19:14

Haha, als ik er aan denk zal ik het eens doen! ;)

fabbi 06-01-2013 17:50

Een week wachten :ass: neh regen weer maar eens hier, dus volgas de garage in...
Bandenbak en de rest ook weer netjes!! :thumleft:
Ff lekker en paar dagen laten uitharden en dan eens zorgen dat "ze" weer op eigen benen kan staan..









KennyH 06-01-2013 23:02

netjes hoor!!

Newskoolratz 07-01-2013 11:09

mooi beesje :D
knap werk!


heb een tijdje terug bij jou nog die paarse corrado opgehaald met een maat!
die herken je vast ook niet meer :rolleyes:

FalleNk810i 07-01-2013 20:35

Gaaf project!
Ziet er echt super uit, leuk om te volgen :) Weer eens wat anders als een golfje...

fabbi 20-01-2013 00:12

Huidige stand van zaken voorin alles weer op zijn plaats.
Airco/kachelhuis weer schoon binnen en buiten en nieuwe verdamper erin gemonteerd.
ruitenwissermechanisme uit elkaar gehad en alles lekker gesmeerd.


Gereviseerd stuurhuis weer op zijn plaats


Nieuwe hoofdremcilinder, ook nieuwe rvs remslangen en leidingen.


Blauw tot in de uiterste hoeken, kabels weer op de juiste manier terug vast


Nu subframes en de ophaning nog weer monteren met nieuwe rubbers enz..

Heb maar een paar fototjes hier staan, de rest op mijnalbum link...

fabbi 20-01-2013 17:57

@ patrick dank je voor de positieve kleur comment :mrgreen: Blijft een smaak kwestie.. hate it or love it...De kleur was voor start project al bepaald..

Vandaag de subframes verder afgemonteerd, nieuwe stuurarmen met dempers/kogels enz. diverse beugels enz en de nieuwe H&R stabistang eronder.
de grabbeldoos met nieuwe rubbbertjes en beugeltjes voor de voorophanging begint wat leger te geraken.... :cry:

alles na montage in de glasheldere tectyl gespoten en hopen dat we de roestduivel wat weg kunnen houden...
Ik ben nog wel op zoek naar het bruine spul wat porsche eronder spuit( of vergelijkbaar) om weer die zelfde look en bescherming te krijgen




Bewust gekozen om draagarmen en subframes enz niet te stralen en/of coaten, omwille van slechte ervaringen uit het verleden, en toch ook een tikje de kosten in de hand houden... daarbij in het verleden al eens eerder een auto opgebouwd met gepoten subframes, draagarmen enz uiteindelijk durf je niet met zo een auto te rijden, want het is dan zonde...dat wil ik nu dus voorkomen... door op tijd een grens te trekken...

MartinW0527 23-01-2013 15:01

Ziet er al goed uit :)
Goede keuze om die subframes zo te laten idd, toch niemand die er wat van ziet :D

RitchieVR6 23-01-2013 21:18

Schiet al lekker op zo!
Als ik weer eens in de buurt ben kom ik wel een bakkie doen en ff kijken naar je platgeslapen Kever ;-)

fabbi 23-01-2013 21:24

je bent welkom

fabbi 12-04-2013 20:10

Paar kleine updates, we gaan weer van start, nieuwe brug gearriveerd en geïnstalleerd, en meteen doorgegaan waar ik maandje of twee geleden gestopt ben toen mijn vorige brug kapot ging.... motor hing nog op 4 boutjes en de aandrijfassen moesten nog verwijderd worden....
maar weer een mijlpaal de motor is eruit...Vraag me alleen af hoe dat zonder al teveel beschadigingen weer terug te krijgen later...










fabbi 13-04-2013 08:46

Om de vele vragen over de brug niet elke keer weer te moeten beantwoorden.
WDW-lift via google voor foto;s filmpjes en alle toebehoren..
Bestellen in NL bij vocor international

classic line 13-04-2013 22:43

zonder schade kan je die motor niet inbouwen :)

dus laat er maar naast liggen kom ik hem wel effe halen
pas wel mooi in mijn T1 met wat hak en zaag werk :thumbup:

Rallye-VR6t 14-04-2013 11:35

Leuk project hoor! 993 is en blijft mooi maar ik schrik wel een beetje van de foto's die je post. Roest is te begrijpen maar van Porsche had ik wel iets meer verwacht. Het is toch geen Rallye Golf :D

Als je nog onderdelen zocht had je naar Techno Classica gemoeten in Essen.
Daar leek het wel een Porsche feestje dit jaar.

fabbi 17-04-2013 16:54

Ik ben een heel eind op weg met de onderdelen,
de raamranden en de achterstukken zijn erg bekend voor de 993..
Komt wel goed en straks is alles roestvrij en goed geconserveerd.....

fabbi 28-12-2013 19:28

Het heeft ff geduurd maar een kleine update hier met wat foto;s
vanwege 2 promoties bij mijn huidige werkgever weinig tot geen tijd gehad voor de hobby, daarbij nog de zomervakantie, familie enz enz.
dan gaat het niet hard...
Het kost je 10 vingertoppen, paar bussen lijmverwijderaar, 5 liter thinner ( en waarschijnlijk een hersencel :ass: )
maar de oude schuimzooi met lijmresten in de auto is weg. Wat een K spul zeg die lijm, maar ja je moet wat als je een mooie basis wil hebben.

De schuim delen heb ik allemaal nieuw besteld bij onze vriende van Alpo.
kost een godsvermogen, absurd eigenlijk maar ja, zelf maken in al die vormen is ook niks.
langzaam aan weer wat op hopen te pakken met het project..








fabbi 28-12-2013 19:29

Klein update, Na de lijmverwijderingsperikelen, weer eens wat leuk werk opgepakt.
Het linker achterscherm verwijderd, wel hier en daar oppervlakkige roest tegengekomen, lijkt op een contactcorrosie.
Nu is er alle ruimte om aan te pakken, dus stralen/tollen en in de zinkspray, dan is dat weer in orde.
voor de chassisbalkjes eerst maar een malletje gemaakt voor de diverse draadeindjes, dan kan dat weer zoals het hoort gemonteerd worden straks..
De kokers maak ik uiteraard nog nieuw plaatwerk in :thumleft:







All times are GMT +1. The time now is 06:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.