Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   VWJean project 35i B3 variant!!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41593)

VWJean 13-04-2008 20:54

VWJean project 35i B3 variant!!!
 
Ok ik zal hier even mijn project topic starten.
Nadat de golf toch niet echt mijn auto was heb ik gelukkig weer een passat kunnen kopen.
De basis is een 1.8 Cl met maar liefst 334.000km.
Motor loopt nog als een zonnetje, heeft wel even een servicebeurtje nodig, zoals olie + filters en bougies en distributie set puur uit voorzorg maar ok.
misschien ook de remmen aan de voorzijde vervangen en een Verse APK erop.

Opties en extra's zijn;
4 electrische ramen, stuurbekr, net lederen interieur en cv op afstand verder issie 60/40 verlaagd en heeft 16 inch BBSen(5x100 naven omgeboord) en een schuif/kantel dak.

Omdat de lak hier en daar niet echt in goede staat meer is en er een zwarte achterklep in zit omdat de vorige rot was en er een nieuw schuifdak in moet en deze nu dus nog blauw is wordt de auto volledig overgespoten.
Dit is de passat bij aankoop


Hij zal in de originele kleur overgespoten worden.
Ik ben gisteren begonnen met het demonteren van het complete interieur.
Alleen het dashboard en de vloerbedekking moet er nog uit.
hierna zullen de bumpers, trekhaak en sierstrips gedemonteerd worden en zal de auto naar de spuiter gereden worden.
Hier zullen de ruiten er nog uitgehaald worden en dan strakmaken en spuiten maar.
De bedoeling is dat de achterklep embleemloos gemaakt zal worden en de net aangeschafte embleemloze grill gemonteerd zullen wroden.
De spiegels, handgrepen en B en C stijlen zullen in Carbon teruggeplaatst worden zoals op onderstaande foto te zien is;






Ook komt er nog een ander compleet lederen interieur in en een 30cm sportstuur.
Ook zullen er nog de nodige delen in het interieur in het carbon gepakt worden.
De hemel is nu licht gekleurd en wil daar iets anders mee.
Of zwart of nog iets anders maar volgens mij kan pascal daar el iets meer over vertellen of tips/ideeen geven.
Andere mensen mogen ook hun idee melden natuurlijk :D

De velgen laat ik er lekker onder zitten aangezien ik deze wel erg gaaf vind.
De banden zijn nog perfect(195-45-16 op een 7J velg.
Wel wil ik de randen nog even opnieuw laten polijsten.


Verder hou ik jullie wel op de hoogte.
Helaas bleek mijn vrouwtje gisteren het geheugenkaartje uit de digicam gehaald te hebeb zonder het mij te vertellen en bleek ik dus geen foto's te kunnen maken.
Ik hoop nu morgen even wat tijd te vinden om foto's te maken van de passat zoals hij er nu bijstaat. ;)

Edward 13-04-2008 20:59

fraaie bak, hoe zit dat met die naven omboren. Zelf gedaan?

JettaPowerrr 13-04-2008 21:01

Dat word een knap projectje! Vraag ik me alleen af.....als er een knap lederen interieur in zit, waarom dan een ander lederen interieur erin? :confused:

Carbon moet je van houden, natuurlijk, maar icm de kleur van de auto, kon dat wel eens leuk uitpakken, zolang het niet TE word?

Succes met dit project! :thumbup:

Tjaap 13-04-2008 21:25

die gaat ineens snel van hand tot hand zeg...

Alberto 13-04-2008 21:58

Quote:
Originally Posted by Tjaap
die gaat ineens snel van hand tot hand zeg...

dacht ik ook al aan :cool:

VWJean 14-04-2008 08:00

Quote:
Originally Posted by Edward
fraaie bak, hoe zit dat met die naven omboren. Zelf gedaan?


Dit is nog gedaan door de heren van MIVW

VWJean 14-04-2008 08:08

Quote:
Originally Posted by JettaPowerrr
Dat word een knap projectje! Vraag ik me alleen af.....als er een knap lederen interieur in zit, waarom dan een ander lederen interieur erin? :confused:

Carbon moet je van houden, natuurlijk, maar icm de kleur van de auto, kon dat wel eens leuk uitpakken, zolang het niet TE word?

Succes met dit project! :thumbup:


Ik kon nog een zeer net leren interieur kopen voor een zeer nette prijs.
Heb bij dit interieur ook nog diverse andere delen gekocht.
Ga nu de mooiste delen uitzoeken en die komen in mijn Passat.
Het overige int. gaat in de verkoop.

Alleen de delen zoals hierboven aangegeven worden in het carbon gezet.
De bumpers en stootstrips worden in kleur gespoten.

CorMIVW 14-04-2008 08:24

Jeanot, ik zou bij het spuiten meteen de dakdragers ( misschien ook de antenne ) laten weghalen, als de Passat dan straks helemaal op zn buik ligt ziet dat er helemaal dik uit!

Carbon vind ik eigenlijk ook wel cool.

VWJean 14-04-2008 09:17

Quote:
Originally Posted by Cor24
Jeanot, ik zou bij het spuiten meteen de dakdragers ( misschien ook de antenne ) laten weghalen, als de Passat dan straks helemaal op zn buik ligt ziet dat er helemaal dik uit!

Carbon vind ik eigenlijk ook wel cool.



Ik ga het met de spuiter opnemen, wie weet.

Voorlopig blijf ik even op de huidige laagte rijden.
En dan rustig zoeken naar een nette schroefset.
Vind deze stand namelijk ook niet verkeerd.

sanderz 14-04-2008 10:08

daar is ie dan met z´n nieuwe project, veel succes ermee. wordt een mooie bak :thumbup:

JettaPowerrr 14-04-2008 15:59

Netjes, dat zijn goede plannen! :thumbup: Succes ermee! :)

RATFINK 14-04-2008 17:59

Hehe eindelijk een Passat ;)

Kom 'm binnenkort wel even bewonderen :thumbup:

martinus83 14-04-2008 18:53

Kijk, dit is leuk, iemand die een beetje andere stijl aan houd met een 35i !

Alberto 14-04-2008 19:48

M.I.V.W stijl ? ;)

RATFINK 14-04-2008 20:19

Quote:
Originally Posted by Alberto
M.I.V.W stijl ? ;)


Ja schandalig he, Emiel altijd in nette karren en zijn vrouw in een ....... ;)

Ach die Passat verdient beter :thumbup:

Gaat goed komen, zolang hij maar niet mat gaat worden :shake:

Erik 14-04-2008 21:52

Quote:
Originally Posted by RATFINK
Gaat goed komen, zolang hij maar niet mat gaat worden :shake:
:iamwithst :goodpost:

Je bent al goed op weg moet ik zeggen!

Vains 15-04-2008 08:36

De plannen klinken goed, ben benieuwd naar het eindresultaat... :thumbup:

VWJean 15-04-2008 12:20

Bedankt jongens voor de reacties.
Ga vanavond nog even de laatste delen demonteren van het interieur en zal ook daar even wat foto's van posten.

VWJean 15-04-2008 20:55

Zo weer even het eea gedaan in me pauze en na werktijd.
Het interieur is compleet gedemonteerd op het voorste stukje vloerbedekking na(dit doen we morgen)
De plannen zijn nu om eventueel ook nog voor zaterdag de spiegels, deurgrepen en c stijlen te demonteren.
Deze kunnen dan met een aantal delen van de portieren en het dashboard in het carbon verpakt worden.
Het worden eerst een paar kleine delen die ik dan terug ga plaatsen als alles klaar is.
Daarna kijk ik wel of ik nog meer zou doen.
Zaterdag(tijdens mijn verjaardag) zal ik nog even de bumpers en trekhaak demonteren en waarschijnlijk het huidige schuifdak.
hierna gaat hij naar de spuiter voor het voorbewerken en natuurlijk de definitieve nieuwe laklaag.
Hieronder even foto's van de huidige stand van zaken.
Even niet letten op mijn tijdelijke stoel(maar ik drink niet ) :shake:
en de doos waar alle schroeven enz. allemaal inzitten maar deze stond binnen handbereik.
Hoop zaterdag of zondag weer een aantal foto's te plaatsen van de passat voor zijn vertrek naar zijn transformatie ruimte :rolleyes:



























Met name de eerste 2 foto's doen mij overtuigen dat ik deze passat echt zijn eigen originele kleur moet laten houden.
Vind de kleur echt wel mooi, zeker als hij straks helemaal vers in de lak zit. :cool:

jettaracing 15-04-2008 21:01

Leuk project ! En die dakdragers kunnen er zo af worden geschroeft ,dan kun je de oude afdeklijsten vervangen door de dichte versie van ééntje zonder dakrails !
Die had ik ook op mijn oude blauwe passat ,dat maakt de auto een stuk cleaner !


All times are GMT +1. The time now is 03:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.