Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Quattro's G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=80516)

Quattro_38 25-01-2011 12:58

Quattro's G60
 
Zoals eerder beloofd:

Mijn VW Corrado G60.
1991 model.
Origineel Nederlands en bijna helemaal origineel (Ja daar is er weer één die van origineel houdt). Uitlaat is RVS en motorisch is hij wat aangepast. Niet puntgaaf, maar dat hoeft ook niet. Paar deukjes aan rechterzijde en de voorbumper en lip zijn niet helemaal strak, maar dat geeft niet.

Pics:
























Foto met Larsje z'n Jetta




Plannen:
Interieur origineler maken, zoals cassettebakje voor onder de asbak vinden (iemand?), wellicht echte originele radio en origineel G60 stuur (nu golf 3 gti stuur).
Zit nu al een retro radio in, maar het kan nog beter.

Verder technisch verzorgen zoals deze auto het verdient. Net alweer een beurt gehad:)

T.C.Z.L 25-01-2011 12:59

Nette Corrado!

Jetta Fireandic 25-01-2011 17:59

Nette wagen, origineel zijn ze gewoon het mooist hé

AudiA2 25-01-2011 20:01

casettebakje van fischer heb ik nog liggen.
ben wel uit belgië
Sam

Quattro_38 25-01-2011 21:29

Inderdaad origineel vind ik ze ook het mooist;) Nog even de puntjes op de spreekwoordelijke i. Wellicht de lip nog is aanpakken, maar dan denk ik dat ik een mal maak en zelf probeer te produceren.

Iemand btw nog een origineel G60 stuur liggen of radio?:)

Dennis-Mash 25-01-2011 21:56

Netjes hoor! Voor het stuur en de radio zou ik even op het forum vragen! ;)

Jinzo 25-01-2011 22:21

Zo te zien een uitlaat van Simons.
Wil hem zelf ook bestellen(de uitlaat).
Hoe bevalt die?

Quattro_38 25-01-2011 22:30

Quote:
Originally Posted by Jinzo
Zo te zien een uitlaat van Simons.
Wil hem zelf ook bestellen(de uitlaat).
Hoe bevalt die?


Bevalt goed, Diameter pijp is vrij groot, en daarom vrij fors, en dus wel lastig om netjes te monteren. Hij is RVS dus vrij zwaar, en daarom zijn goede rubbers belangrijk. Dit geeft bij mij wel is wat problemen (bij lage snelheden met oneffenheden in de weg hoor je hem "klapperen", maar het is geen dure investering om het netjes te houden. Op het moment is het prima:).

Geluid is mooi bij mij(lage brom), beschaafd, maar je hoort hem wel aan het eind van de straat. Maar dat is denk ik moeilijk in te schatten vind ik, het is subjectief, en het ligt aan je eigen blok en of je aanpassingen hebt gedaan.

Jinzo 25-01-2011 22:47

Heb sowieso een vr6 met spruit en cat vervanger ben benieuwt hoe die daar op klinkt.

Laat je de velgen en het onderstel ook origineel?

Quattro_38 25-01-2011 23:25

Die laat ik ook origineel. Vind hem stug zat, en de velgen zijn saai, maar ik kan ze waarderen.

Verder een veerpootbrug zou wel een optie zijn, omdat dit het soms wat onvoorspelbare en zoekerige bochtengedrag zeker verbetert (heb ik gehoord,kan het fout hebben), zeker als je niet door accelereert. Soms wel fijner denk ik, iets meer zekerheid, omdat hij toch snel is.

Ben benieuwd hoe dat klinkt, succes ermee!

monark 25-01-2011 23:29

nette auto maar de vering vind ik wat te orgineel...........zakken met hap :D
verder super bakie :thumbup:

gr pieter.

breadfan83 26-01-2011 10:01

Quote:
Originally Posted by monark
nette auto maar de vering vind ik wat te orgineel...........zakken met hap :D
verder super bakie :thumbup:

gr pieter.


Eensch!

Mooie Corrado, maar een beetje zakken kan geen kwaad.
En bevalt het niet, is het ook zo weer terug te bouwen. ;)

Dr.Golf 26-01-2011 13:20

Mooie auto hoor, zou zeggen hou hem zo.

Quattro_38 26-01-2011 23:23

Quote:
Originally Posted by Dr.Golf
Mooie auto hoor, zou zeggen hou hem zo.


Leuk he al die meningen. Wie weet komt het er ooit is van, op dit moment geef ik er meer om om hem goed te houden dan veranderingen door te voeren.

En de originele details, daar zal eerst aan gewerkt worden, daarna zie ik wel verder.

Marcus BBS 01-02-2011 23:19

Mooie Corrado en origineel steeds zeldzamer. Geniet ervan!

gurby 02-02-2011 08:54

Wat een super mooie auto!!!
Veel plezier ermee, leuk om te lezen dat je 'm goed verzorgt :-)

Quattro_38 06-02-2011 22:30

Op de foto's komt hij ook wel mooi uit.

Het weekend is hij weer is grondig gepoetst, van de week moeten de velgen er echt aan geloven, ze zijn origineel maar ó zo vies.
Verder van de week nieuwe multiriem erop gedaan, hij slipte iets, en de poelie van de waterpomp was niet helemaal oké, nu weer perfect.
Toch binnenkort ergens een origineel stuur vandaan toveren (niet het probleem), radio is pittiger.

Verder van de week wat leuke dingetjes besteld:



En ik moet zeggen, wat er toen wel niet in een autoblad stond aan details, daar kunnen ze tegenwoordig nog wel wat van leren.

Quattro_38 25-04-2011 19:03

Dit weekend de G-lader laten reviseren bij Arno (Polo 3) bij Den Bosch in de buurt, was niet versleten, wel bijna aan revisie toe. Hij is nu weer helemaal fris en kan er weer geruime tijd tegenaan. Nu heerlijk 1000km inrijden:).

Bedankt Arno:).

Binnenkort moeten er wellicht nog dingen vernieuwd worden, zoals de carterpakking en wellicht de stuurbekrachtigingspomp. Is het aan te raden een Oliespatplaat alias pakking van een diesel te nemen?

Quattro_38 29-04-2011 16:21

Iemand nog het kabelmechanisme van de motorkap in de motorruimte?? Iemand zou me er heel blij mee maken:)

LRR 29-04-2011 18:28

Je kunt Erwin G60 hier op het forum even pm'en. Hij heeft z'n G60 gesloopt een tijd terug, kan zijn dat hij dat mechanisme nog heeft liggen...


All times are GMT +1. The time now is 04:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.