Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wassen en poetsen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=153)
-   -   Verf van carbon verwijderen. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=127973)

R.icky 23-07-2014 18:40

Verf van carbon verwijderen.
 
Ik heb hier een carbon motorkap liggen waarbij de vorige eigenaar deze matzwart heeft gespoten.. Hoe krijg ik de verf eraf zonder het carbon te beschadigen ??

René 23-07-2014 18:42

hogedrukspuit?

R.icky 23-07-2014 19:16

Eerste wat ik probeerde maar geen succes. Heb nog de nagellakremover van mn vriendin geprobeerd maar dat word niks.

René 23-07-2014 19:23

Je kan wel verfafbijt van de bouwmarkt proberen...maar weet niet in hoeverre het carbon hier tegen kan....denk dat hier ook wel een blanke laklaag over zit namelijk

R.icky 23-07-2014 19:30

Ben bang dat het dwars door de epoxy heengaat en vezels. Lees hier en daar wat over wetsanden met korrel 1500 en tegelijkertijd dat het geen doehetzelf werk is..dat deel vergeten we maar ff want als het kan ga ik het wel proberen.

timberland 23-07-2014 22:29

schuren is een optie, je kan het ook nog proberen met aceton, de epoxy of polyesterhars (wordt vaker gebruikt) kan hier normaal gesproken gewoon tegen.
Tenzij het een el cheapo carbon kap is geweest, dan wil dit nog wel eens tegenvallen

EnVeeZee 23-07-2014 22:39

Hogedrukreiniger met vuilfrees.... Desnoods een beginnetje maken ;)

R.icky 24-07-2014 04:47

Ik zal van het weekend een beginnetje maken met 600, als t wat is en de primer is niet in de epoxy getrokken, ga ik ermee verder.

Ivo's 24-07-2014 08:24

let wel op, hars is een stuk zachter dan (blanke) lak.
Zo gauw je door de matzwarte laag heen zit, niet te diep/ver willen gaan...

Dub-Detail 24-07-2014 16:41

Schuren met korrel 80 of 60 en goed opletten met schuren.

Klinkt gek maar alleen dat werkt.
Anders wordt de boel heet en gaat de epoxy stropen.

Mijn vader werkt met composieten en die maakt voor mij alle koolstof delen.
De motorkap voor mijn golf heeft die ook gemaakt en voor het spuiten eerst de imperfecties van de mal eruit geschuurd met korrel 60 daarna 180 met water en zeep als koeling.

Gr., pim

R.icky 24-07-2014 17:16

Maar hoe haal je dan evt (te) diepe krassen eruit? Als ik met polijsten er met een tol op zou zetten, lijkt mij dat het ook weer te warm word

R.icky 24-07-2014 20:58

Ben met korrel 120 begonnen en het water er constant overheen laten lopen met een plantenspuit. Er zit minder primer op dan zwarte verf, zodra ik het carbon zie, stop ik op die plek en ga ik verder.

Hierna ga ik er met 600 en dan 1200 overheen en ik wil het nog een keer met de hand polijsten maar wat kan ik gebruiken om de epoxylaag niet te beschadigen, Meguiars Scratch X bijv??

Dub-Detail 24-07-2014 22:35

Het makkelijkst is dik in de blanke lak laten spuiten.
Dan voorkom je ook dat de epoxy snel vergeelt.

Onderstaande link waren beschadigde steenslagkappen van PimVW hier op het forum.
Ik heb de kapoen over genomen van hem, mijn pa heeft ze hersteld.
Waren flinters epoxy vanaf en steenslag blaasjes waar de epoxy loslaat van het koolstof.

Verkeren nu weer in nieuwstaat.
https://m.facebook.com/DubDetail/ph...ype=1&source=42

R.icky 25-07-2014 03:07

Verstandigst is het bij een autospuiterij laten doen denk?? Ik heb zelf niet de mogelijk om goede blanke lak te spuiten.

Dub-Detail 25-07-2014 08:49

Ja ik laat het allemaal bij een autospuiterij doen.
Hoeft niet veel te kosten, blanke lak hebben ze t meeste nodig.

Marcski 25-07-2014 09:46

Je zou ook eens overreiniger kunnen proberen, dat heb ik ook wel eens gebruikt om geverfde grilletjes te ontlakken;


R.icky 25-07-2014 18:06

Als je het googled zijn de resultaten weer verschillend, ik heb al een stukje van ong 10cm bij 6cm kaal geschuurd om te kijken hoe het eruit ziet onder de verf, ziet er nog heel goed uit, de epoxylaag is niet beschadigd verder (:

Zal eens een nieuw stukje inspuiten met Ovenspray, uurtje laten trekken en met scotchbrite eroverheen. ;)

R.icky 27-07-2014 13:14

Ik heb de eerste eigenaar van de kap kunnen vinden (: De reden warom hij matzwart was gespoten is vanwege een klein scheurtje ong even lang als m'n pink, dit is toen hersteld met plamuur en toen in de spuitcabine matzwart gespoten en niet met de knikkerbus, verklaart ook waarom het enorm lang duurt tot ik primer tegenkom.

foto's before:






Het scheurtje zelf is nog prima te fixen maar het verwijderen van de verf ben ik nu een paar dagen mee bezig, steeds een uurtje of 2 anders ga je je haasten en fouten maken, voorlopig nog wel even bezig dus ;)





Hierna gaat hij naar de spuiterij voor een dikke laag blanke lak.



Rare kap voor een vw ofniet!!


All times are GMT +1. The time now is 18:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.