Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Luchtgekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=34)
-   -   1200 spaar kever (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=59536)

Erik M 12-09-2009 21:34

1200 spaar kever
 
Ik heb hem al bijna een jaar en heb er misschien een keer of drie mee gereden, nog niet zo heel lang geleden heb ik de auto weer uit de opslag gehaald en lijkt het me een goed plan om het oplappen bij te houden in een project topic, dit is meteen ook mijn eerste project topic geloof ik :D

Vorig jaar september heb ik een spaar kever gekocht welke sinds 1976 in Nederland is, deze auto had op het moment van kopen niet alleen wat cosmetische problemen maar ook wat technische mankementen. Naast de nodige roest problemen had de motor moeite met blijven draaien en het op kracht houden van het 6 volt systeem was helemaal een probleem.

De uitlaat, accu, dynamo, stoterstangpijpjes en wat pakkingen waren dringend aan vervanging toe en na wat gesprekken met mensen die wel verstand hebben van kevertjes heb ik besloten de motor uit de auto te halen. Volgens de ervarings deskundigen een simpele klus en zo bleek ook na een avondje prutsen dat dit echt waar is. Nu eerst maar eens wat fotos van de auto zoals hij bij de aankoop was:














Het is voorlopig niet mijn bedoeling om de kever weer in nieuw staat te krijgen, eerst weer technische op orde en er dan lekker mee rijden.

De Limburger 12-09-2009 22:51

Waauw wat een mooie kleur hoor dat oranje, ik heb zo ook eentje in de garage staan.
Een spaarkever van `72 ook oranje.
Kijk maar eens hoe mooi ze kan worden in mijn topic.
Gr Ronnie en veel plezier ermee

De Pul 13-09-2009 00:26

rabobank-spaarkevers dus:lmao:
succes ermee,ik heb ook een keer zo'n avontuur aangehaald>never again......

Erik M 13-09-2009 11:27

Haha bedankt voor de hoopgevende woorden ;)

Beetlefreak 13-09-2009 12:16

Hok :D :thumbup:

Gijs 13-09-2009 12:28

Leuk! Weer een luchtgekoelde op het forum erbij :)

Erik M 15-09-2009 11:18

De slechte plekken aan de buitenkant van de auto heb ik een beetje bijgewerkt en de plekken waar gelast moest worden zijn gerepareerd. Maar het belangrijkste is eigenlijk dat de motor na een flinke tijd gescheiden te zijn geweest van de auto weer gemonteerd is en nog werkt ook :) De verlichting is op orde en een kapote as hoes heb ik vervangen, nu kan er als het goed is weer apk op.

De motor bijna af buiten de auto



De motor klaar weer in de auto



De kever zoals hij er nu bij staat


Erik M 16-09-2009 20:50

Vadaag is de kever afgekeurd op de achterverlichting, denk dat ik dat heb opgelost en dan zou hij morgen weer legaal de weg op mogen :)

pieterveenstra 16-09-2009 20:55

Waarom moeten die carters toch altijd geverft worden?
Nergens voor nodig!...
Hij kan z'n warmte veel slechter kwijt en het ziet er niet uit....
Origineel waren ze ook niet geverft.

Zonde....


Voor de rest een leuk karretje zonder veel poespas! en onverprutst.
Mooi zo laten! (al mag ie wel een beetje omlaag ;) )

Gijs 16-09-2009 21:52

Quote:
Originally Posted by pieterveenstra
(al mag ie wel een beetje omlaag ;) )

Dat zijn ze origineel ook niet hoor ;)

Split52 17-09-2009 10:49

Quote:
Originally Posted by pieterveenstra
Waarom mogen die carters toch altijd geverfd worden? Ik vind dat nergens voor nodig!...
Hij kan z'n warmte iets slechter kwijt en ik vind het er niet uit zien....
Origineel waren ze ook niet geverfd, maar wel nieuw en ik begrijp dat het oog ook wat wil.


Voor de rest een leuk karretje zonder veel poespas! en onverprutst.
Mooi zo laten! (al mag ie wel een beetje omlaag ;) )


;)

Erik M 17-09-2009 11:02

Even een foto met zijn kleur genoten, en de kever heeft apk tot september 2011 :)



Erik M 17-09-2009 11:07

Quote:
Originally Posted by pieterveenstra
Waarom moeten die carters toch altijd geverft worden?
Nergens voor nodig!...
Hij kan z'n warmte veel slechter kwijt en het ziet er niet uit....
Origineel waren ze ook niet geverft.

Zonde....


Voor de rest een leuk karretje zonder veel poespas! en onverprutst.
Mooi zo laten! (al mag ie wel een beetje omlaag ;) )


Ik heb eigenlijk alleen de klepdeksels en de koelbeplating gespoten, aan de carters heb ik niets gedaan.

Rob g60 17-09-2009 14:08

ziet er al goed uit.
Nu idd nog wat platter maar dat komt wel goed denk ik

Erik M 21-09-2009 09:38

Komt idd wel goed Rob :D

Afgelopen weekeind in goed gezelschap flink wat test kilometers gemaakt tijdens een rondrit in leusden en hij is technisch weer helemaal ok.





acokever 21-09-2009 09:52

nice pica's!!

Ordo 30-09-2009 11:03

Droppen die handel! :thumbup:

AthoS 08-11-2009 15:06

Vraagje,

waar heb je je kever laten keuren?

Erik M 08-03-2010 11:19

Afgelopen zaterdag zijn we druk geweest met het verlagen van de kever, hij heeft nu een 2" smallere verstelbare vooras en we hebben hem achter 2 tandjes naar beneden gezet.

Om te laten zien dat dat gelukt is een paar fotos bijgevoegd en ik ben vast erg tevreden met de klus :D Voor komt er nog wel een platter bandje om de velg.







Rob g60 08-03-2010 12:04

Goed bezig Erik het was gelukt las ik 's morgens:thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 08:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.