Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   1.8 8v gx stottert soms (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=140495)

powah 26-05-2017 13:31

1.8 8v gx stottert soms
 
Ik heb al een paar keer gehad dat in de ochtend mijn 1.8 gx belabberd loopt. Hij heeft dan weinig vermogen en komt moeilijk op toeren. Ik kan wel rijden maar het gaat moeizaam. Als ik hem nou laat staan en paar uur later weer start is er niks aan de hand.

Als ik gewoon blijf rijden duur het vaak 3 a 4km en dan loopt hij weer prima.

Het stotteren gebeurd misschien 1x per 2 weken.

Zou ik het bij de koude start injector moeten zoeken of heeft iemand anders nog ideeën?

Verdelerkap, rotor bougiekabels, bougies is allemaal nieuw.

vagg freak 27-05-2017 21:11

Injector rubber zijn die goed evt testen met wat rem reiniger
Als de motor loopt

ar1g3 28-05-2017 10:45

Inderdaad eens checken of er nergens luchtlekken zijn!

powah 01-06-2017 07:43

Het rare is dat het alleen gebeurd in de ochtend. Ik rij nu vanmorgen weg en hij houd heel erg in en stottert ook.

Dan rij ik gewoon door en na ongeveer 3km schiet hij in 1x uit het stotter gedrag en loopt hij weer prima. Het gaat ook niet geleidelijk beter maar gewoon pats in 1x.

Ik vermoed misschien een probleem met de automatische choke. Dat is dus de warmloopregelaar bij de 1.8 GX als ik het goed heb?

powah 03-06-2017 12:10

Kan het ook komen door een lekke pakking van inlaatspruitstuk?

powah 25-06-2017 17:15

Bleek aan de zekeringkast te liggen. Die klep aan de zijkant van k jetronic wat de toevoer regelt werkte dan niet. Probleem is opgelost

powah 24-07-2017 07:38

Probleem is toch niet weg.

Het probleem zit hem in de taktventiel van de lambda sonde aan de zijkant van mijn spinnenkop. Als hij gewoon goed loopt maakt deze een tikkend/rattelend geluid. Zodra hij slecht loopt maakt deze geen geluid.

Omdat het de ene keer wel is en de andere keer niet is het moeilijk zoeken naar een probleem.











Als ik de kabels volg kom ik volgens mij uit bij deze stekker. 1 van de 2 kabels loopt naar die stekker en de andere gaat weer een kabelbundel in. Relais 26 stuurt deze aan. Die wordt binnenkort vervangen.

Hoe kan ik het beste te werk gaan om dit op te lossen of waar kan ik het beste zoeken? Er lijkt totaal geen logica in te zitten wanneer het wel of niet gebeurd behalve dat de auto koud moet zijn.

Rinus66 24-07-2017 11:07

Dat relais vervangen zou wel eens de oplossing kunnen zijn, bij JH blokken vaker meegemaakt. Anders taktventil loskoppelen.

powah 24-07-2017 12:49

Ik heb al een ander taktventiel ertussen gezet. Probleem bleef terug komen. Relais 26 wordt vanmiddag opgehaald bij de dealer en gaat er dan in.

Je bedoeld gewoon het hele taktventiel ertussen uit halen? Wat ga ik hiervan merken als deze ertussen uit is?

Rinus66 24-07-2017 13:33

Quote:
Originally Posted by powah
Ik heb al een ander taktventiel ertussen gezet. Probleem bleef terug komen. Relais 26 wordt vanmiddag opgehaald bij de dealer en gaat er dan in.

Je bedoeld gewoon het hele taktventiel ertussen uit halen? Wat ga ik hiervan merken als deze ertussen uit is?


Ding is puur voor de uitstoot. Zonder gewoon met de CO stelschroef zo afstellen dat ie goed loopt.

powah 24-07-2017 13:48

Ik kan gewoon hem ertussen uithalen en dan een banjo fitting met een stuk leiding ertussen plaatsen?

Moet ik de lambda dan ook verwijderen of kan ik deze gewoon laten zitten?

Rinus66 24-07-2017 16:09

Quote:
Originally Posted by powah
Ik kan gewoon hem ertussen uithalen en dan een banjo fitting met een stuk leiding ertussen plaatsen?

Moet ik de lambda dan ook verwijderen of kan ik deze gewoon laten zitten?


Stekker eraf is voldoende.

Rinus66 24-07-2017 16:14

Heeft een GX überhaupt een lambdasonde?

powah 24-07-2017 16:25

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Heeft een GX überhaupt een lambdasonde?


Als ik de stekker eraf trek loopt hij net zo slecht als dat het probleem zich voordoet.

Ja, die heeft een lambdasonde.

Rinus66 24-07-2017 16:32

Dan proberen m met je CO stelschroef mooi te laten lopen.


All times are GMT +1. The time now is 10:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.