Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Waarde golf 1 w65 pirelli (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=144250)

nanneborn 28-06-2020 09:22

Waarde golf 1 w65 pirelli
 
Hallo, even een vraag. Ik kan een golf 1 Pirelli kopen met de code W65. De golf is een keer overgespoten en er ligt een 16v pl blok in. Verder leuke velgjes.
Wat heeft zijn deze nog waard?

Gr Nanne

1982kameiX1 28-06-2020 13:11

Wat de gek er voor geeft. Je moet iets kopen omdat je het leuk vind, niet omdat je buurman dan denkt wauw, wat een dure auto.

nanneborn 28-06-2020 13:39

Met je eens. Maar ik kijk daar niet naar. In dit geval kan ik een pirelli kopen tegen een leuke prijs. En wil deze gaan opknappen.

1982kameiX1 28-06-2020 14:59

In dat geval ben jij de gek die er wat voor geeft. Ik moet zulke dingen vaak ook nog met de vrouw overleggen, en dan gaan met die banaan. :)

Johan1982MK1 28-06-2020 15:07

Is moeilijk zo te bepalen. Is hij nog compleet? Moet hij alleen gespoten worden? Of meer werk? De originele motor zit er iig niet meer in, dat voor sommige mensen een no go maar n ander maakt t weer niets uit.. En ga zo maar door..

nanneborn 28-06-2020 20:18

Klopt, het stukje vrouw heb ik al gehad :-).
Auto is niet origineel meer, kleur interieur, motor. Verder een harde auto met geen roest. Leuke wielen strak in de lak. Blijft toch ook een golf 1 gti. Ik ga deze week eens kijken. Ben benieuwd.

ar1g3 28-06-2020 20:35

Ben niet zo thuis in de mk1 maar misschien ook nadenken over hoeveel 'pirelli' deze auto nog is als er zoveel dingen niet meer origineel zijn. De verkoper verwacht waarschijnlijk een prijs die overeenstemt met het label 'pirelli', maar als er al zoveel aan veranderd is is de meerwaarde van die naam naar mijn mening weg. Jouw zaak natuurlijk, maar misschien iets om over na te denken!

nanneborn 29-06-2020 04:58

Ik kan hem altijd weer origineel krijgen. Interieur weet ik te vinden en de kleur is bekend. De pirelli velgen heb ik nog liggen. Dan ben ik er op de motor na bijna.
En de prijs die ik ervoor betaal is hij in onderdelen alleen al waard :-)

Sinaasboom 29-06-2020 08:07

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Ik kan hem altijd weer origineel krijgen. Interieur weet ik te vinden en de kleur is bekend. De pirelli velgen heb ik nog liggen. Dan ben ik er op de motor na bijna.
En de prijs die ik ervoor betaal is hij in onderdelen alleen al waard :-)


Lekker kopen dus en snel foto's posten hier natuurlijk!! :D :thumbup:

golf fahrer 29-06-2020 17:43

Onmogelijk te bepalen.
Wat je er zelf voor wil geven.
Hangt van zoveel af....

Der Typ Siebzehn 29-06-2020 19:51

Ter referentie kijken en vergelijken op sites als mobile.de en autoscout24.de

nanneborn 29-06-2020 20:37

Ik zit zo nu en dan op deze sites te kijken. Maar als je kijkt naar de prijzen in Duitdland dan denk ik ook dat betaald toch niemand. Mij gaat het er om dat ik altijd al nog eens een golf 1 gti wilde hebben. Ook de gemiddelde prijzen van een lopende mk1 gti zijn ook niet mis. Daarom dacht ik hier kan ik geen miskoop aan hebben.

sixpack 30-06-2020 04:56

Nou, pics dan maar ! :D staat ie al thuis? :)

heinz74 30-06-2020 05:50

de waarde zal denk ik grotendeels bepaald worden door de omvang van de modificaties
want dat is namelijk puur persoonlijk..
wat de 1 geweldig vind,vind de ander afschuwelijk
en in hoeverre is het omkeerbaar..
100% origineel heeft de meeste historische waarde..en daar is gewoon het makkelijkst een prijskaartje aan te hangen..dwz een G60 ombouw die 10.000€ gekost heeft maakt de auto niet ineens zoveel meer waard
in principe maakt een motorombou,onderstel,remmen etc niet zoveel uit als dat gedaan is..
dat verander je weer terug naar origineel..
mar bijvoorbeeld de 79er van een kennis van me ,daarbij is de naad over de flanken dichtgeplamuurd..zit een andere kleur op ,ligt een KR in,83er dashboard en post 80 achterlichten..
om daar weer een originele 79er van te maken word een heel karwei..
zit een taxatierapport op van 12...maar ik geloof NOOIT dat hij er dat voor krijgt
een nette originele Pirelli zal ergens tussen de 6,5 en 10.000 doen (reeel) als vraagprijs..en nagelang roest etc..
de tijd dat je ze voor 3 a 4 kocht is allang voorbij..
nogmaals de verbouwde exemplaren ,puur wat de gek er voor geeft..en hoe gek de gek is natuurlijk

Der Typ Siebzehn 30-06-2020 10:02

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Ik zit zo nu en dan op deze sites te kijken. Maar als je kijkt naar de prijzen in Duitdland dan denk ik ook dat betaald toch niemand.


Oh toch wel, Duitsers en Oostenrijkers zijn zo gek. Bekende van me, en die tevens in het verleden ook hier op het forum actief was, heeft laatst zijn 83er GTI die hij voor over de 20K op die sites had geadverteerd,volgens eigen zeggen voor die prijs aan een Oostenrijker verkocht.

Auto was trouwens af fabriek zonder schuifdak, maar daar was naderhand een schuifdak ingezet door de persoon die deze GTI voor mijn bekende in zijn bezit had. Verder op de velgen/remmen nog na origineel.

Quote:
Originally Posted by heinz74
zit een taxatierapport op van 12...maar ik geloof NOOIT dat hij er dat voor krijgt


Taxatiewaarde is toch sowieso alleen maar relevant voor verzekeringskwesties schade of diefstal.

nanneborn 30-06-2020 14:50

Klopt helemaal. Als ik zeker wil weten of het een pirelli is moet dat in het chassis nummer vermeld zijn toch? W64 of w65?

Der Typ Siebzehn 30-06-2020 14:55

Neen, valt niet af te leiden uit het chassisnr.

Der Typ Siebzehn 30-06-2020 14:56

http://www.das-sondermodell.de/

Quote:
Die gerne genannten Codes W64 und W65 sind nicht in der Fahrgestellnummer aufgeschlüsselt, sollte dort die Kombination xxxW64xxx oder xxxW65xxx stehen weißt dies NICHT auf einen PIRELLI Golf hin.

nanneborn 30-06-2020 15:06

Oke mmm... is dat niet te achter halen dan?

nanneborn 30-06-2020 15:18

Is hier niemand met een pirelli?

Der Typ Siebzehn 30-06-2020 16:35

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Oke mmm... is dat niet te achter halen dan?


Op de sticker achter in de kofferbak (mits die er nog is) staat bij de codes W64 of W65

Anders (voor inmiddels veel geld) een oorkonde bij het VW museum bestellen

https://www.volkswagen-classic-part...ertifikate.html

nanneborn 30-06-2020 17:17

Zag het inderdaad. Ik had ze al een mail gestuurd. 100,- compleet. Mmm...

golf fahrer 30-06-2020 18:12

Compleet en vaak met fouten....
Heeft 0 waarde zo een oorkonde.
Is alleen leuk om uw "mapje" te vullen.

Maar goed, ik heb van mijn gti ook een oorkonde :giggle:
Waren toen nog niet zo duur gelukkig.

Rinus66 30-06-2020 21:22

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Klopt helemaal. Als ik zeker wil weten of het een pirelli is moet dat in het chassis nummer vermeld zijn toch? W64 of w65?



Je zegt in je eerste post dat je een W65 kunt kopen, dat is toch ergens op gebaseerd?

nanneborn 01-07-2020 05:04

Dat klopt, in eerste instantie ben ik uitgegaan naar het chassis nummer. Hier staat w65 in vermeld. Hier moet je dus niet naar kijken. Nu is het dus de vraag is het een pirelli. Deze vraag heb ik ook bij de rdw neergelegd.

VeeDubber 01-07-2020 06:54

De RDW gaat deze vraag ook niet beantwoorden lijkt me. Pirelli staat nergens in de typebenaming en in die tijd waren die sowieso al niet heel gediversifieerd.

De enige oplossing lijkt mij (er vanuit gaande dat er geen sticker meer is) dat je met een lijstje waar de Pirelli aan zou moeten voldoen, door de auto gaat en kijkt of hij deze kenmerken bezit.

golf fahrer 01-07-2020 07:46

Als je denkt "een goeie zaak" te doen, zou ik hem niet kopen.
Je koopt zoiets omdat je het leuk vindt en als je later bij eventuele verkoop er geen verlies aan hebt, is het mooi meegenomen.

Of het nou een pirelli is of niet, maakt ook weer niet zoveel uit.
De algemene toestand is veeeel belangrijker.

Der Typ Siebzehn 01-07-2020 09:40

Inderdaad, als het maar een echte Golf 1 GTI en dus geen fake is (1500 cq diesel ombouw, of nog erger 1100 ombouw vanwege de motorhouder distr. zijde). Op dat Pirelli zou ik me niet blind staren.

heinz74 01-07-2020 09:46

misschien dat je ergens onder de bekleding of in de motorruimte iets van oorspronkelijke kleur kunt terugvinden?..
mocht je koperbruin tegenkomen of platina (weel niet ofdat Oak of antraciet Pirelli kleuren waren) dan zou het hem 100% moeten zijn ..
voor de rest word het moeilijk..behalve de verkleinende rechter buitenspiegel en de grille met extra lampen affabriek was er wezenlijk niet veel anders aan een Pirelli als de uiterlijke kenmerken zoals de wielen weg zijn..of in geval van een w64 de meegespoten kunstof delen
schuifdak zegt niks ..was een optie ,evenals groen getint glas..
de enige uitzondering was de kleur Helios blau ..die was enkel op een w64 te verkrijgen..(behalve frankrijk ,als GTI 1800..maar dat is weer wat anders)

zoals eerder genoemd..het belangrijkst is gewoon de toestand qua roest en algehele staat..en ofdat hij min of meer compleet is..de bedrading niet verknalt etc etc..

nanneborn 02-07-2020 05:18

Oke het pirelli verhaal heb ik laten gaan. Volgens de RDW is het kenteken het zelfde gebleven. Ze kunnen niks vinden. Een gti is het 100%. Dus nu maar eerst eens gaan kijken of hij niet rot is 😅

NielsDub 02-07-2020 11:35

Dat t 100% een GTI is, waarop heb je dat dan gebaseerd? Als je de papperassen hebt kunnen inzien e/o kofferbaksticker is nog aanwezig, dan kun je t checken. Dat het kenteken altijd hetzelfde is gebleven zegt toch niet zoveel? Zijn hordes van die dingen omgekat. Model moet 171 334 zijn voor een 'normale' GTI en 171 G34 voor een Pirelli. Als dat laatste het geval is, dan zijn de optiecodes nog van belang, W64 of W65 zoals hier al eerder is aangehaald. Maar dat geldt alleen voor Duitse wagens. Bij een ori NL-er ligt dat weer anders. T is toch een kwestie van goeie research doen om erachter te komen wat voor auto het is / was en dan kun je afhankelijk van wat je er verder mee wilt doen bepalen wat zo'n auto voor jou waard is. Zo zou ik t aanvliegen althans...

Rinus66 02-07-2020 19:31

Quote:
Originally Posted by heinz74
misschien dat je ergens onder de bekleding of in de motorruimte iets van oorspronkelijke kleur kunt terugvinden?..
mocht je koperbruin tegenkomen of platina (weel niet ofdat Oak of antraciet Pirelli kleuren waren) dan zou het hem 100% moeten zijn ..
voor de rest word het moeilijk..behalve de verkleinende rechter buitenspiegel en de grille met extra lampen affabriek was er wezenlijk niet veel anders aan een Pirelli als de uiterlijke kenmerken zoals de wielen weg zijn..of in geval van een w64 de meegespoten kunstof delen
schuifdak zegt niks ..was een optie ,evenals groen getint glas..
de enige uitzondering was de kleur Helios blau ..die was enkel op een w64 te verkrijgen..(behalve frankrijk ,als GTI 1800..maar dat is weer wat anders)

zoals eerder genoemd..het belangrijkst is gewoon de toestand qua roest en algehele staat..en ofdat hij min of meer compleet is..de bedrading niet verknalt etc etc..


Koper en platina waren allen leverbaar op de W64, W65 waren er in helios, lhasa, rood en wit.

nanneborn 03-07-2020 04:54

Duidelijk, als hij goed is omgekat dan kun je dat met het blote oog toch bijna niet zien. Verder luister ik toch naar mijn gevoel en wat de persoon te zeggen heeft. Mocht hij nou toch rotte plekken hebben dan laat ik hem staan en als hij verder oke is dan heb ik een leuk projectje waar ik mijn energie in kwijt kan 😆

swinz 25-07-2020 13:14

Quote:
Originally Posted by heinz74
misschien dat je ergens onder de bekleding of in de motorruimte iets van oorspronkelijke kleur kunt terugvinden?..
mocht je koperbruin tegenkomen of platina (weel niet ofdat Oak of antraciet Pirelli kleuren waren) dan zou het hem 100% moeten zijn ..
voor de rest word het moeilijk..behalve de verkleinende rechter buitenspiegel en de grille met extra lampen affabriek was er wezenlijk niet veel anders aan een Pirelli als de uiterlijke kenmerken zoals de wielen weg zijn..of in geval van een w64 de meegespoten kunstof delen
schuifdak zegt niks ..was een optie ,evenals groen getint glas..
de enige uitzondering was de kleur Helios blau ..die was enkel op een w64 te verkrijgen..(behalve frankrijk ,als GTI 1800..maar dat is weer wat anders)

zoals eerder genoemd..het belangrijkst is gewoon de toestand qua roest en algehele staat..en ofdat hij min of meer compleet is..de bedrading niet verknalt etc etc..


Ik heb toch echt een Helios blauwe W65 ;)
Zonder schuifdak.

https://www.golf-pirelli.nl/de-golf...lf-gti-pirelli/

Hier is e.e.a. nog in het Nederlands te vinden, heb het zo goed als mogelijk van een aantal andere sites vertaald

heinz74 26-07-2020 06:44

ik haal ze (altijd) door elkaar..je hebt gelijk...

slk-A3 03-09-2020 20:21

Lees dit topic nu pas, ik heb klik , met sticker en met kloppend certificaat, 100% zeker weten niet omgekat.

Der Typ Siebzehn 04-09-2020 07:36

Quote:
Originally Posted by slk-A3
Lees dit topic nu pas, ik heb klik , met sticker en met kloppend certificaat, 100% zeker weten niet omgekat.


Schitterende wagen in de mooiste naar mijn smaak W65 kleur. Mijn eerste Pirelli GTI die ik in 1996 (alweer) in Keulen kocht was ook in die kleur Lhasagrün.

Mijne had btw itt die van jou geen schuifdak. De tweede Pigo in Alpinewit die ik een jaar later kocht (weer in Keulen, maar bij iemand anders) wel, maar die had geen colorglas.

heinz74 05-09-2020 07:23

de mijne in L90E haalde ik in Dortmund..in 2000..5000 dm voor betaald..
150.000km in scheckheft ,getint glas met schuifdak..helemaal standaard
2007 verkocht met 200.000km nog steeds helemaal standaard ,voor de prijs van 2500€...yahoo...

Der Typ Siebzehn 05-09-2020 10:38

Ik heb de laatste na 8 jaar verkocht in 2005 voor ietsje meer, nl. 2750 pleuros. Gekocht in '97 voor iets onder de 5000 DM met 93.000 km's op de teller, en toen ik 'm verkocht stonden er dik 100.000 meer op.

NielsDub 14-09-2020 18:55

Ik kan jullie de hand schudden (oh nee, dat mag niet tegenwoordig... :shake: ). In '99 een witte W65 geïmporteerd en een 3 jaar later van de hand gedaan voor (achteraf bezien) een paar lousy Euro's... Maar hé, dat was in een tijd dat je nog afschreef op zo'n ding (dat maak ik mezelf dan maar wijs om het leed te verzachten :( )


All times are GMT +1. The time now is 14:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.