Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Overige (baja, buggy, kitcar, enz) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Ft bonito restauratie (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=143157)

Joske 08-05-2019 18:36

Ft bonito restauratie
 
Ik ben sinds januari een Ft bonito aan het restaureren. Nu heb ik wel ervaring met luchtgekoelde vw’s. Ik heb in het verleden reeds een 181 en een kever gerestaureerd, maar heb weinig ervaring met kitcars en al zeker geen met een Ft bonito.
Daarom vroeg ik me af of er hier mensen zijn die daar wel ervaring mee hebben en me opweg zouden kunnen helpen? Het hele dashbord is eruit gezaagd en ook de onderzijde van de voorkant ( kofferden voor benzinetank) is weg. Ik zou hier afmetingen en detailfoto’s vannodig hebben.
Tips altijd welkom en ik kijk morhen eens of ik foto’s kan plaatsen.

Groeten Jurgen

sixpack 08-05-2019 19:40

Hoi Jurgen, Welkom hier!

kijk dat zijn leuke projecten :cool:
Er zal vast wel iemand hier zijn die meer info heeft of iemand die iemand kent .. :D

We zijn trouwens verzot op pics! ;)

Suc6!

yuli 09-05-2019 15:04

Leuk zeg. Er is een Bonito club weet ik https://forum.ftbonito.info/. Ben ik is geland toen ik deze leuke kitcar aan het bestuderen was.

Joske 09-05-2019 16:59

Dat Forum kende ik inderdaad al maar ik vindt nergens hoe te registreren en ook leeft er niet veel meer op dat forum.
Hierbij ook enkele foto's:

Aankoop:







Zoals te zien is deze redelijk slecht behandeld door vorige eigenaars.
Ook de voorkant is eraf gezaagd en hing er maar aan met enkele schroeven.
Volledig gedemonteerd:



Momenteel is de voorkant er terug aangemaakt en zijn ook al veel kleine gaten en scheuren gedicht. en al veel geschuurd.Maar niet veel foto's van, enkel van de terug bevestigde voorkant.


LRR 10-05-2019 08:54

Cool project !!! Kom maar op met meer foto's..

MauSeR35 15-07-2019 14:56

Leuk project, ben best benieuwd naar je vorderingen

Joske 16-07-2019 19:21

Momenteel vrij weinig vorderingen, vooral wat onderdelen gekocht, zoals koplampen en benzine dop ( race type zodat we de auto langs buiten kunnen tanken en niet telkens de klep open moet).
Verder kleine zaken zoals opkuisen starter, ruitenwisser systeem, dynamo enz...
Ik zal in de week nog is wat foto’s posten.

Groeten Jurgen

The Skinnmeister 24-07-2019 07:41

Leuk project en welkom hier :thumbup:

Ottie1976 24-07-2019 08:19

Sta ik daar toch gewoon een beetje half op die foto en achter die bonito toen je hem kocht zie ik nu hahahha... toen waren we aan het kijken want zoiets zie je toch niet dagelijks.

Succes en hou ons op de hoogte. Leuk!

Joske 30-08-2019 11:55

We zijn al weer een tijdje verder, veel kleine zaken gedaan maar geen foto's van.
Wel een foto van het voorpaneel dat reeds volledig hersteld is, de bestuurderskant zat vol polyster osmose dus helemaal weggeslopen en nieuw stuk ingezet daarna heel voor paneel paar nieuwe lagen boven en onderkant gegeven.



Ook ben ik aan de motor bezig (gewoon 1200 cc kever blok), daar later meer foto's van.
Ook heb ik ondertussen contact kunnen maken met de bonito club Nederland. Ik ben er ondertussen lid van en heb via hun al veel info en zelfs onderdelen kunnen verkrijgen.

Groeten Jurgen

Ottie1976 30-08-2019 13:02

Leuk project dit. 1200 blokje kan toch ook prima. Je hoeft er toch ook niet de stoeptegels mee uit de weg te crossen :)

Joske 20-09-2019 14:26

Nadat ik via de Bonito club Nederland de plexi kappen voor de koplampen had kunnen bemachtigen, bleek de linkerkap zeer slecht te passen.
Na wat meten en kijken, bleek ook hier weer een slechte herstelling van de vorige eigenaar de oorzaak te zijn.





Na een paar kleine aanpassingen:


Paste de kap wel netjes


Volgende stap is deze snede nu weer mooi herstellen zodat het niet meer zichtbaar is.
De 3 andere kappen paste wel goed zonder aanpassingen.

Wat de motor betreft ben ik ook al weer een beetje verder, zo zijn we begonnen met een 1200cc industriemotor met 146 draaiuren:


Na wat opkuiswerk en het vervangen van alle dichtingen zijn we momenteel hier:


LRR 23-09-2019 09:49

Netjes !!

The Skinnmeister 20-11-2019 07:29

Goed bezig :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 23:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.