Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Waar staat motorcode op golf4 tdi (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=141081)

golffan 03-09-2017 23:28

Waar staat motorcode op golf4 tdi
 
Heb dus een golf4 tdi motorblok gekocht. Zou dus een ASV zijn alleen de distributiekap is er niet bij en de sticker boven het vliegwiel is ook verdwenen. Motor lag los in een garage dus kan ik ook niet gaan kijken naar het onderhoudsboekje of de sticker in de kofferbak. Nu wil ik wel 100% zeker weten dat het om een ASV gaat omdat ik van plan ben wat vermogen eruit te halen en ik gewoon een zo sterk mogelijke basis wil nemen (onder het standaard spul dan wel te verstaan). Ook ben ik van plan een AHF kop te monteren omdat ik begrepen heb dat de ASV cilinderkoppen voor problemen zorgen. iemand mischien een idee hoe je dan als je een losse cilinderkop koopt weet dat het om de juiste motorcode gaat??? En hoe ik in hemelsnaam kan weten dat ik het juiste onderblok heb? Heb de cilinderkop er al af dus mischien door het nummer op de zuigers ???

Alle hulp is welkom :thumbup:

SciroccomTDI 04-09-2017 09:51

Ik kan jou niet helpen met de motorcode, maar wel met een idee:

kijk in het onderdelencatalogus naar onderdeelnummers.

Zo zul je bijvoorbeeld zien dat de drijfstangen van AGR/AHF/ALH/ASV dezelfde zijn. En erger nog: zij zijn van de vorige TDI motoren overgenomen, aangezien het onderdeelnummer met 028 begint.

Hetzelfde geldt voor de krukas, en waarschijnlijk veel andere delen, waarvan de "sterkte" van belang is.

En als je toch vermogen gaat maken, boeit het niet om wat voor verstuivers of turbo het gaat...

Ga je ook voor een groter pompelement? 11 of 12 mm ? Ga je het electronisch gestuurd laten, of wordt het mTDI ?

golffan 05-09-2017 21:48

Het wordt (opnieuw) een mtdi verstuivers en turbo en zelfs nokkenas boeien me inderdaad niet. Pomp wordt een 11mm pomp van een land rover. Maar wat ik gewoon zeker wil weten is ik ASV-zuigers heb. Die onderelencatalogus waarover je het hebt bedoel je dan etka? Want daar kan ik toch niet in kijken? VW-dealers hier in de buurt zijn niet eens bereid een je een luchtfilter te verkopen zonder dat je uw chassisnummer geeft ... Dus dat is ook geen optie ... Mischien iemand hier van het forum die meer weet?

Rick 05-09-2017 22:24

Op chassisnummer en kenteken filteren ze alles eruit wat niet van toepassing is op jouw auto/motor. Er zijn zoveel verschillende soorten en verschillen dat een onderdelen manager het allemaal niet uit het hoofd kan. Of wil je dat hij je naar huis stuurt met een verkeerd luchtfilter? Lijkt mij ook geen vreemd verzoek.

Ik noem een zijstraat: Als je hem in een hoek van een schuur vond, hoe wil je bewijzen dat die motor niet van diefstal afkomstig is als je bij de RDW staat voor een herkeuring?

SciroccomTDI 06-09-2017 08:52

Quote:
Originally Posted by golffan
Het wordt (opnieuw) een mtdi verstuivers en turbo en zelfs nokkenas boeien me inderdaad niet. Pomp wordt een 11mm pomp van een land rover. Maar wat ik gewoon zeker wil weten is ik ASV-zuigers heb. Die onderelencatalogus waarover je het hebt bedoel je dan etka? Want daar kan ik toch niet in kijken? VW-dealers hier in de buurt zijn niet eens bereid een je een luchtfilter te verkopen zonder dat je uw chassisnummer geeft ... Dus dat is ook geen optie ... Mischien iemand hier van het forum die meer weet?


catcar.info/en/ is jouw beste vriend :thumbup:

http://catcar.info/audivw/?lang=en&...xMD Y5NA%3D%3D


ASV heeft Alcan zuigers. Andere motoren hebben Mahle.. OF Alcan.

laat ik het zo zeggen: is er een betrouwbare bron die zegt, dat ASV zuigers sterker zijn? Of hebben ze een andere vorm van de verbrandingskamer of zo?

Begrijp mij niet verkeerd, ik wil het idee zeker niet afkraken.. ik heb gewoon sportief interesse. :thumbup:


PS. Nokkenassen zijn ook hetzelfde, op een gegeven moment..

Franklin 06-09-2017 16:12

aan de linker achterkant van de motor, zit een vlak gefreesd stuk van een cm of 8 lang. daar staat de 3 letterige code in.
waar je vooral op moet letten bij de zuigers is de afstand van de bovenste zuigerveer naar de bovenkant zuiger. hier zit verschil in.

SciroccomTDI 06-09-2017 17:56

Quote:
Originally Posted by Franklin
aan de linker achterkant van de motor, zit een vlak gefreesd stuk van een cm of 8 lang. daar staat de 3 letterige code in.
waar je vooral op moet letten bij de zuigers is de afstand van de bovenste zuigerveer naar de bovenkant zuiger. hier zit verschil in.


Hoe groter de afstand, hoe meer overbelasting de motor aan kan, toch ?

golffan 06-09-2017 20:57

Klopt wat de afstand van de zuigerveer betreft. Ook is de bowl in de zuiger groter. En er zitten oliekanalen in de zuiger om ze koeler te houden. Nokkenassen heb je wel degelijk verschillen in. Er ligt er eentje klaar van een 1900 td (indirect dus). Catcar kende ik dus niet toptip :thumbup:
@ Franklin: linker achterkant? Je bedoelt dan toch de lange kant, waar je turbo hangt? Sorry maar ik heb mij al scheel gekeken op dat blok en ik vind het gewoon niet :shake:

SciroccomTDI 07-09-2017 07:52

Quote:
Originally Posted by golffan
Klopt wat de afstand van de zuigerveer betreft. Ook is de bowl in de zuiger groter. En er zitten oliekanalen in de zuiger om ze koeler te houden.


Aha! Cool, interessant om te weten! :thumbup:


Quote:
Originally Posted by golffan
Er ligt er eentje klaar van een 1900 td (indirect dus).


Vertel ons meer? :rolleyes:

Franklin 07-09-2017 14:14

Quote:
Originally Posted by golffan
Klopt wat de afstand van de zuigerveer betreft. Ook is de bowl in de zuiger groter. En er zitten oliekanalen in de zuiger om ze koeler te houden. Nokkenassen heb je wel degelijk verschillen in. Er ligt er eentje klaar van een 1900 td (indirect dus). Catcar kende ik dus niet toptip :thumbup:
@ Franklin: linker achterkant? Je bedoelt dan toch de lange kant, waar je turbo hangt? Sorry maar ik heb mij al scheel gekeken op dat blok en ik vind het gewoon niet :shake:


je krukas sensor weet je te vinden neem ik aan. daar 20 cm boven

Johan1982MK1 07-09-2017 15:18

interessant idd.
en die nokkenas van een 1.9td die moet ook aangepast worden voordat hij past?
je zit nl. met de vacuumpomp op het uiteinde van de nokkenas.

SciroccomTDI 07-09-2017 15:47

ja goed .. in de CitySTROMer heb ik een elektrische vacuumpomp, dus dat is geen onoverkomelijk probleem :D


All times are GMT +1. The time now is 07:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.