Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Fotografie en foto bewerking (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Photoshop! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=131261)

magnetron 04-01-2015 17:49

Photoshop!
 
Als mensen photoshop requests hebben? laat me t weten, ik ben aan t leren en zou graag wat mensen blij maken met een gewenst resultaat!

Hier alvast wat voorbeelden:

STOCK - R32 Supercharged (@RINDIESEL)

Before:



PHOTOSHOPED CARWRAP - R32 Supercharged (@RINDIESEL)
After:




STOCK - Polo 6n GTI




PHOTOSHOPED - Polo 6n GTI BBS RS



PHOTOSHOPED - Polo 6n GTI BBS RS - AIRRIDE


Rick 04-01-2015 18:12

Goed bezig Cyriel! Drop Rin zijn auto hier man, hebben ze alvast een idee. :thumbup:

magnetron 04-01-2015 18:36

Quote:
Originally Posted by Rick
Goed bezig Cyriel! Drop Rin zijn auto hier man, hebben ze alvast een idee. :thumbup:



Just did! thanks buddy!

Oudelut 04-01-2015 21:06

Ik zou graag stickers willen laten maken van een zogeheten ghost-view, zou je die kunnen aanmaken, denk je?

magnetron 04-01-2015 23:06

Hi,

Kun je je beter verwoorden? Welk deel van de auto, heb je foto materiaal?

Oudelut 05-01-2015 00:13

Twijfel over ófwel het passagierscompartiment (dus doorkijk door portier en achterscherm, zeg maar), ófwel het motorcompartiment (dus doorkijk door voorscherm)...
Heb (nog) geen fotomateriaal.

Oudelut 05-01-2015 00:15

Principe ghostview:



Helaas is deze dan in perspectief, maar ik zou zo graag een wrap/sticker willen laten maken voor de zijkant. Eventueel een variant met crashtest-dummies op de stoelen...

Rick 05-01-2015 09:03

Daar heb je Adobe Illustrator voor nodig. Dat gaat je niet lukken met Photoshop. :thumbup:

magnetron 05-01-2015 09:07

Quote:
Originally Posted by Rick
Daar heb je Adobe Illustrator voor nodig. Dat gaat je niet lukken met Photoshop. :thumbup:


Zat het net te bekijken, ga er eens naar kijken! Maar het is een HEEUUUUL project haha :)

je hoort van me

Herm Schreurs 05-01-2015 18:47

Wat je zou kunnen doen is de auto in panorama fotograferen van alle zijkanten met de deuren open, deze aan elkaar stitchen en laten afdrukken en dan als folie op de auto aanbrengen als een soort wrap.

Maar denk eraan dat dit heeeel veel tijd en daarmee best wat geld zal gaan kosten.
Lijkt me wel een leuk project trouwens :thumbup:

Oudelut 05-01-2015 20:22

Laat ik de vraag eens anders stellen: kan iemand de afbeelding van de Derby hierboven zodanig kantelen dat je frontaal tegen de zijkant van de auto kijkt?

Rick 05-01-2015 20:38

Er kan veel met Photoshop, maar het blijft nog altijd een 2D plaatje. ;)

Fabi0_R 05-01-2015 23:00

Magnetron heeft voor mij ook een photoshop gedaan en onlangs de slechte kwaliteit van de foto's toch nog aardig gelukt! :screwy: zeker de moeite waard om hem eens te contacteren! :thumbup:
paar foto's: hoe hij is

met photoshop:

Oudelut 06-01-2015 20:43

Quote:
Originally Posted by Rick
Er kan veel met Photoshop, maar het blijft nog altijd een 2D plaatje. ;)


Zeg je daarmee dat je geen perspectief kunt kantelen? Dacht het namelijk wel, maar misschien ben ik verwend/in de war met AutoCAD dan. Kan het in Illustrator wel?

Rick 06-01-2015 20:50

Je kan wel werken in perspectief, maar niet op die manier die jij bedoelt helaas. :(

Illustrator werkt met lijnen en berekeningen. Dus je kan een kleine foto opblazen tot het formaat van een voetbalveld, zonder dat de kwaliteit verloren gaat. In Illustrator worden tevens ook vaak logo's en stickers ontworpen, dit aangezien deze hapklaar zijn voor een plotter. :thumbup:

Vandaar dat ik gelijk aan Illustrator dacht in verband met die sticker.

magnetron 06-01-2015 22:41

Quote:
Originally Posted by Fabi0_R
Magnetron heeft voor mij ook een photoshop gedaan en onlangs de slechte kwaliteit van de foto's toch nog aardig gelukt! :screwy: zeker de moeite waard om hem eens te contacteren! :thumbup:



Thanks man, mooi dat je er blij mee bent.



over de ghost look, heren ik kan wel iets maar dit is een prof. Job. Dus mijn antwoord gaat zijn: Nee. Vekgjes shoppen, wraps, etc. Is al lastig zat! Dus dat eerst eens ontwikkelen.

Toch bedankt dat je reageerde.

Groet, magnetron

Oudelut 06-01-2015 23:45

Cheers mate, thnx 4 considering!

Misha 07-01-2015 08:33

Quote:
Originally Posted by Rick
Je kan wel werken in perspectief, maar niet op die manier die jij bedoelt helaas. :(

Illustrator werkt met vectoren. Dus je kan een kleine illustratie opblazen tot het formaat van een voetbalveld, zonder dat de kwaliteit verloren gaat. In Illustrator worden tevens ook vaak logo's en stickers ontworpen, dit aangezien deze hapklaar zijn voor een plotter (in contouren). :thumbup:

Fixed, illustrator is niet voor foto's :)

Rick 07-01-2015 10:31

Hahaha, excuus voor het ongemak! :thumbup:

Thanks!

magnetron 29-01-2015 20:22

@Fabi0_R:

met de spullen die je me hebt aangeleverd, (ff snel gedaan hoor)




Groetjes

AthoS 29-01-2015 20:58

---

magnetron 29-01-2015 21:28

Haha, wat is de essentie van dit bericht?

Rick 29-01-2015 21:37

Stond een verzoek in Cyriel! :thumbup: Maar nu helaas weer weg?! :confused:

magnetron 29-01-2015 22:46

Quote:
Originally Posted by Rick
Stond een verzoek in Cyriel! :thumbup: Maar nu helaas weer weg?! :confused:



ah oke?! kom maar door!

Nelus 04-02-2015 09:52

Quote:
Originally Posted by magnetron
@Fabi0_R:

met de spullen die je me hebt aangeleverd, (ff snel gedaan hoor)




Groetjes


Ik wil helemaal niet de nerd uithangen maarrrr ik moet het even kwijt :tongue:
Als je de velg op de juiste manier draait dus dat de diepte weer klopt.
Geeft dat een veel ander beeld.




Deze is ook niet perfect maar het idee is duidlijk lijkt me :thumbup:

magnetron 04-02-2015 10:13

Quote:
Originally Posted by Nelus
Ik wil helemaal niet de nerd uithangen maarrrr ik moet het even kwijt :tongue:
Als je de velg op de juiste manier draait dus dat de diepte weer klopt.
Geeft dat een veel ander beeld.

Deze is ook niet perfect maar het idee is duidlijk lijkt me :thumbup:




Cool man :) kan je het project delen? ben benieuwd hoe je dat aanpakt?

feffe 04-02-2015 12:13

met transform tool, spiegelen en distort kom je een heel eind. gewoon hoek voor hoek doen in plaats van het geheel schalen.

Nelus 04-02-2015 12:14

Ik heb dit ff vlug via word gedaan.
Weet niet welk progamma je zelf gebruikt?
Maar wou gewoon even laten zien doormiddel van je afbeelding te draaien in de juiste stand (aanzicht) dat je een beter beeld krijgt. :)

magnetron 04-02-2015 12:20

ja erg fijn, ik leer graag bij! ga vanavond even kijken Photoshop CC

feffe 04-02-2015 12:33

heb je dat echt in word gedaan? :lmao: haha wist niet dat dat kon.

gewoon photoshop CS6 :thumbup:

magnetron 04-02-2015 12:41

Quote:
Originally Posted by feffe
heb je dat echt in word gedaan? :lmao: haha wist niet dat dat kon.

gewoon photoshop CS6 :thumbup:



hahaha ik zat ook al te denken WOOOT!? haha

Nelus 04-02-2015 13:30

Haha ja het kan via word. :rolleyes:








voor velgen vind ik het nog wel om te doen.
(waarschijnlijk omdat ik geen photoshop had :D )
Heb photoshop van de week binnen gekregen even instaleren en kijken of ik er wat mee kan. :cool:

magnetron 04-02-2015 20:18

haha loop te kutten maar mijn god wat lastig! perspective wrap tool die werkt niet ideaal

feffe 04-02-2015 20:48

die moet je ook niet gebruiken.
gewoon in photoshop de transform tool pakken. met spiegelen en distort lukt dat wel.
als de velg in een compleet andere hoek dan de auto gefotografeerd is word het nooit mooi.

magnetron 05-02-2015 11:19

Quote:
Originally Posted by feffe
die moet je ook niet gebruiken.
gewoon in photoshop de transform tool pakken. met spiegelen en distort lukt dat wel.
als de velg in een compleet andere hoek dan de auto gefotografeerd is word het nooit mooi.


Idd, vanavond weer even prutsen!

Sven-GTI 06-02-2015 13:38

Als ik een foto van een velg heb die niet in de juiste hoek staat, dan open ik 'm via photoshop, dan ga ik naar 3d modus, dan draai ik de velgen in de juiste hoek etc. dan weer terug renderen naar 2d modus en klaar :thumbup:

feffe 06-02-2015 13:59

kan, maar de foto van de velg is 2d en dat blijft zo, dus een schuin genomen foto van een velg kan je nooit mooi op een van de zijkant genomen foto van een auto krijgen.

magnetron 06-02-2015 21:19

t is echt absurd, maar ik krijg het niet voor mekaar! zeeer netjes gedaan in word, echt haha!! hoe krijg je die diepe rand in de velg?!?!?!

Nelus 07-02-2015 14:45

Ik heb nu ook photoshop c6 en het lukt al aardig (met hulp van youtube)
Mn eerste photoshop:



P1000331 by LowLupo, on Flickr

dubb by LowLupo, on Flickr


En dit gebruik ik voor de velgen te draaien.



Naamloos by LowLupo, on Flickr

Free transform en dan als je een beetje boven je geselecteerde vak gaat staan. komt er een gebogen pijl staan en kun je hem in de gewenste positie draaien.
En ik heb al veel geleerd van filmpjes :rolleyes: :rolleyes:

magnetron 08-02-2015 19:44

Okey guys!

Ik gebruikte die tool dus ook de hele tijd al, ik maar zoeken en zoeken! Ik heb nu de truckjes uit gevonden met Control en hoeken verslepen door daarmee veel betere posities te kunnen creeeren!

Thanks voor t commentaar :)


:D :D :D


Let niet op de pixels voorste velg, heb m uitvergroot wat verboden is, ja ja dat weet ik !! ;-)


All times are GMT +1. The time now is 11:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.