Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Past stuurbekr. van Golf III ook op Golf II? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=85808)

Rallye 20-10-2011 23:29

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo

je kan ook van corado g60 pakken .
dan hoef je kwa spoorbreete niks te veranderen is zelfde .. vr6 is weer breeder .zou zelf ook golf 3 gebruiken en kan ook wel .
maar zorg dat je kruiskoppling erbij krijgt
stuurstokken zijn over tezetten maar wel van stuurhuis met bekrachtiging
die anderen zijn totaal anders ..
vrgr gooigolf ..


Denk dat je de quote verkeerd heb gericht aan mij ;)
Als je je verhaal verteld leg het dan wel duidelijk uit.
Stuurstangen van een VR6 zijn langer als die van een G60.
In die stuurhuizen zit geen verschil.

tim_j 30-08-2012 19:22

Quote:
Originally Posted by tim_j
pomp is groter, of dit problemen oplevert met bevestigen weet ik nog niet.
breedte is iets meer, moet nog kijken of je dit op de stuurkogels eruit kan draaien.
dit doe ik in juli.



Setje is van een golf3 2.0 8v en komt op een golf2 1.8 8v


Vandaag de boel eindelijk ingebouwd, om even terug te komen op de vorige post van mij; )Wellicht handig om te weten...)

ik heb een Golf 3 set en een golf 2 set liggen. (PF)

Op de vage wijze past de golf 2 set dus niet, riem loopt aan tegen de bouten van de waterpomp.
Toen beide sets beugels en pompen vergeleken:
-golf 3 pomp poelie steekt een poeliedikte verder naar buiten dan de G2 pomp.
-beugel constructie van de G3 komt lager uit dan de G2.

Uiteindelijk alle beugels gebruikt van de G3 en daar de G2 pomp ingeschroefd, dat past allemaal net aan! de beugel van de pomp zelf loopt een 5mm van de WP poelie vandaan. dus als er een nieuwe riem op komt moet er een stukje uitgedremeld worden. De ophangpunten zijn de omcirkelde op bovenstaande foto. de Krukpoelie is er eentje voor de dynamo en WP met daarin een kleinere enkel voor de SB pomp.
De boel zit stevig vast en loopt op 1 lijn.

rondekker1983 30-08-2012 19:38

Quote:
Originally Posted by tim_j
Ik slijp er per kant 21 mm tussenuit, en las 'm weer vast.

Foto zal ik morgen even verzorgen.

TRW stuurhuis is te herkennen aan de graatjes. (zie foto)



Kan je het draad er niet gewoon verder op snijden met een snijmoer en dan 21 mm er afslijpen?

tim_j 30-08-2012 19:40

zou kunnen ja.. heb er een golf 2 huis op gezet van een PF blok.

rondekker1983 30-08-2012 19:54

Quote:
Originally Posted by tim_j
zou kunnen ja.. heb er een golf 2 huis op gezet van een PF blok.


Oke want ik wil mijn passat vr6 stuurhuis op mijn golf 2 zetten maar dan hoef ik geen stuurstangen uit te wisselen maar kan ik hem gewoon inkorten.
Ik denk dat ik ook zo'n trw stuurhuis heb. :mad:

tim_j 30-08-2012 20:19

TRW zou dan ergens op het stuurhuis moeten staan.. en je kan het zien onder het rubber, als je de armlengte onder het rubber niet kan verstellen heb je een TRW.. inkorten op de uiteinden en dan draad tappen lijkt me veiliger dan doorslijpen en lassen.

Turbo-Variant 30-08-2012 20:34

Verschil tussen ZF en TRW is goed te zien. De een heeft een glad stalen huis(TRW), de ander een geribbeld gietalu huis. (ZF)

Spoorstangen slijpen en lassen vind ik wel erg beun. :rolleyes: Dan eerder inkorten en draad snijden erop. Maar een setje Golf 2 spoorstangen lijkt me toch iets verstandiger...


All times are GMT +1. The time now is 18:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.