Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Autosport (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=89)
-   -   A1 Grand Prix World Cup of Motorsport (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13883)

Zestienkleppen 30-01-2006 00:36

En?! Mooi dat die Verstappen gewonnen heeft of nie? Hij heeft wel weer laten zien dat behoorlijk onbezonnen is (sprintrace) maar het zij hem vergeven.

ploon 30-01-2006 09:02

die sprintrace blijft gewoon een domme zet, kost toch mooi 9 punten.
die mexicaanse feestneus mag er trouwens wel op blijven

Berserker 30-01-2006 13:29

Ik heb het gister pas voor het eerst gezien en meteen wint verstappen, Ik hoorde allemaal rare dingen als boost ..... en sprint races???

hoe zit dat allemaal?

maja indd verstappen is echt een lul van een vent, superarrogant, maja krijg je denk ik wel als je in het F1 wereldje hebt gezeten..

ingrob 30-01-2006 13:36

ik ben al jaren lid en fan van jos verstappen en dit was nou echt waar we op zaten te wachten!
sprintrace,een beetje dom mischien maar hij laat wel zien dat hij zeker niet bang is om er voor te gaan.
hoofdrace,beetje geluk maar de snelheid is er wel.

ploon 30-01-2006 14:58

sprintrace is maximaal 30 minuten.
hoofdrace start 30 minuten na de sprintrace (de mannen die op het podiumvan de sprintrace staan hebben weinig tot geen tijd om even tot rust te komen)
hoofdrace is maximaal 1 uur en minimaal 1 pitstop.
er zit een push-to-pass/turbo knop op de auto. die geeft een X aantal seconden extra vermogen (toeren). het aantal keer dat je die knop kan gebruiken scheelt per wedstrijd

Gert 30-01-2006 15:05

Ok ik ben geen Formule fan en dan zeker niet van uns Juszke maar je beschrijving klinkt als een superspannend nieuw Nintendo 64 spelletje ...
Ik zal ook eens gaan kijken :D

Berserker 30-01-2006 15:14

precies Gert die indruk kreeg ik dus ook, ik ben een beetje bang dat dit de toekomst van autosport is..

T klinkt allemaal zo futuristisch.... :(

ploon 30-01-2006 17:09

de auto's zijn dan wel allemaal hetzelfde, maar toch waren er enkele teams die de afgelopen wedstrijden een veel snellere auto hadden. dit komt omdat die mannen erg veel F3/F3000 ervaring hebben en deze auto's lijken daar veel op. vooral frankrijk en zwitserland (beiden door DAMS onderhouden) deden het erg goed. team holland heeft sinds afgelopen weekend wat nieuw personeel en dat was gelijk te merken

Heeswijk 30-01-2006 17:34

Ik vond het wel mooi om te zien.. maar hij had wel geluk dat die auto van de zwitsters kapot gaat in de laatste ronde!

Zestienkleppen 30-01-2006 21:05

Quote:
Originally Posted by Berserker
precies Gert die indruk kreeg ik dus ook, ik ben een beetje bang dat dit de toekomst van autosport is..

T klinkt allemaal zo futuristisch.... :(
't Is dus allemaal een stuk minder futoristisch dan de F1, waar het de techniek betreft. Dit maakt het dan ook betaalbaar, en zoals de laatste races zichtbaar ook erg spectaculair. De verschillen in rondetijden zijn bij lange na niet zo groot als in de formule 1.

DesertWind 22-02-2006 19:32

Quote:
Originally Posted by ingrob
ik ben al jaren lid en fan van jos verstappen en dit was nou echt waar we op zaten te wachten!
sprintrace,een beetje dom mischien maar hij laat wel zien dat hij zeker niet bang is om er voor te gaan.
hoofdrace,beetje geluk maar de snelheid is er wel.



beetje dom?? die verstappen is altijd al een gevaar op de baan geweest. Iedereen weet dat, dus meestal laten ze het niet zover komen op de baan en laten ze hem maar voorbij gaan. Maar verstappen heeft altijd van die klote streken gehad, en juist daardoor is hij nooit verder gekomen in de autosport (lees bij een echt goed team) het risico is gewoon tegroot dat hij bij 1 van zijn talrijke doldwaze buien iemand ramt en van de baan vliegt. Als hij gewoon eens wat langer zou kunnen wachten op een gaatje waarin het ook echt kan, zou hij veel verder zijn gekomen.

maar goed, ik ben het er mee eens dat A1GP vele malen mooier is om naar te kijken dan F1.

ik zag een reactie van iemand die voor de 1ste keer keek en niet wist wat alles voorstelt. kijk eens op www.a1gp.com

- alle auto;s in principe gelijk, zelfde motoren, zelfde body
- sprintrace: kwalificatie race voor de echte race, maar hier zijn net zoveel punten te verdienen als in de hoofdrace. de lengte van deze race is de helft van het aantal ronden met een maximum van een half uur.
- hoofdrace: snelste ronde tijd levert een punt op. bepaald aantal ronden met een maximum van 1 uur
- powerboost: in de sprintrace 4 keer te gebruiken, in de hoofdrace 8 keer. Levert een andere mapping op in het mms, dat 30 pk extra oplevert. Dit is beschikbaar bij minimaal 80% gas geven, tot het moment dat je weer onder de 80% komt.

ingrob 27-02-2006 10:07

Quote:
Originally Posted by DesertWind
beetje dom?? die verstappen is altijd al een gevaar op de baan geweest. Iedereen weet dat, dus meestal laten ze het niet zover komen op de baan en laten ze hem maar voorbij gaan. Maar verstappen heeft altijd van die klote streken gehad, en juist daardoor is hij nooit verder gekomen in de autosport (lees bij een echt goed team) het risico is gewoon tegroot dat hij bij 1 van zijn talrijke doldwaze buien iemand ramt en van de baan vliegt. Als hij gewoon eens wat langer zou kunnen wachten op een gaatje waarin het ook echt kan, zou hij veel verder zijn gekomen.

maar goed, ik ben het er mee eens dat A1GP vele malen mooier is om naar te kijken dan F1.

ik zag een reactie van iemand die voor de 1ste keer keek en niet wist wat alles voorstelt. kijk eens op www.a1gp.com

- alle auto;s in principe gelijk, zelfde motoren, zelfde body
- sprintrace: kwalificatie race voor de echte race, maar hier zijn net zoveel punten te verdienen als in de hoofdrace. de lengte van deze race is de helft van het aantal ronden met een maximum van een half uur.
- hoofdrace: snelste ronde tijd levert een punt op. bepaald aantal ronden met een maximum van 1 uur
- powerboost: in de sprintrace 4 keer te gebruiken, in de hoofdrace 8 keer. Levert een andere mapping op in het mms, dat 30 pk extra oplevert. Dit is beschikbaar bij minimaal 80% gas geven, tot het moment dat je weer onder de 80% komt.


ik denk dat hij gisteren maar weer bewezen heeft dat hij gewoon bij de top hoort van de a1 en dat van een gevaar op de baan.......niet alle ongelukken van de f1 crashes waren zijn schuld alleen word je al vaak als zondebok aangewezen doordat je niet bij de top hoort!
denk aan het achterop rijden bij montoya(mischien te vroeg remmen),of een harde crash doordat het gas bleef hangen en over de kop omdat hij op het gras word gedrukt ,pitbrand,enz.

trouwens wel mega cool van de gozer die over een ander wagen wilt en gaat vliegen,echt super actie :D

vwleusden 27-02-2006 18:19

Quote:
Originally Posted by DesertWind
beetje dom?? die verstappen is altijd al een gevaar op de baan geweest. Iedereen weet dat, dus meestal laten ze het niet zover komen op de baan en laten ze hem maar voorbij gaan. Maar verstappen heeft altijd van die klote streken gehad, en juist daardoor is hij nooit verder gekomen in de autosport (lees bij een echt goed team) het risico is gewoon tegroot dat hij bij 1 van zijn talrijke doldwaze buien iemand ramt en van de baan vliegt. Als hij gewoon eens wat langer zou kunnen wachten op een gaatje waarin het ook echt kan, zou hij veel verder zijn gekomen.

maar goed, ik ben het er mee eens dat A1GP vele malen mooier is om naar te kijken dan F1.

ik zag een reactie van iemand die voor de 1ste keer keek en niet wist wat alles voorstelt. kijk eens op www.a1gp.com

- alle auto;s in principe gelijk, zelfde motoren, zelfde body
- sprintrace: kwalificatie race voor de echte race, maar hier zijn net zoveel punten te verdienen als in de hoofdrace. de lengte van deze race is de helft van het aantal ronden met een maximum van een half uur.
- hoofdrace: snelste ronde tijd levert een punt op. bepaald aantal ronden met een maximum van 1 uur
- powerboost: in de sprintrace 4 keer te gebruiken, in de hoofdrace 8 keer. Levert een andere mapping op in het mms, dat 30 pk extra oplevert. Dit is beschikbaar bij minimaal 80% gas geven, tot het moment dat je weer onder de 80% komt.



Kijk even 19 jaar terug, meneer Verstappen in een Benneton Renault als vervanger... toch een paar podiumplekken ;)

Marco 27-02-2006 21:21

Quote:
Originally Posted by ingrob
ik denk dat hij gisteren maar weer bewezen heeft dat hij gewoon bij de top hoort van de a1 en dat van een gevaar op de baan.......niet alle ongelukken van de f1 crashes waren zijn schuld alleen word je al vaak als zondebok aangewezen doordat je niet bij de top hoort!
denk aan het achterop rijden bij montoya(mischien te vroeg remmen),of een harde crash doordat het gas bleef hangen en over de kop omdat hij op het gras word gedrukt ,pitbrand,enz.

trouwens wel mega cool van de gozer die over een ander wagen wilt en gaat vliegen,echt super actie :D


:iamwithst

DesertWind 02-03-2006 20:14

sorry hoor, maar als je met een rondje karten er niet tegen kan dat een amateur karter sneller is dan hij en hem dan gewoon van de baan aframt, dan ben je in mijn ogen geen topper.
Deze dingen op een kartbaan heeft hij al zo vaak geflikt. En niet alleen op de kartbaan trouwens. Hij rijdt regelmatig als een dolleman.
Hij heeft laten zien in zijn begintijd F1 dat hij echt wel serieus kan autorijden. Dat zal je mij ook niet horen ontkennen. Het is alleen zijn stompzinnigheid waardoor hij nooit echt bij de top heeft kunnen komen. Het is in de loop der jaren wel minder geworden, dat hij beheerster is gaan rijden, maar het is nog altijd niet beheerst genoeg.
Dat is mijn mening in ieder geval.

dat betekend niet dat hij geen goede punten heeft. Hij heeft inderdaad ook genoeg goede starts en inhaalacties laten zien. (maar je moet de grenzen wel kennen dus ;) )

cabrio16v 02-03-2006 23:08

kijk naar villeneuve.... die rijdt idem dito..

en schumacher is ook niet zo'n lieverdje (damon hill)..

als topsporter moet je wel wat different zijn ten opzichte van anderen... en daar hoort aggressief gedrag soms misschien ook wel bij ;) *drift om tewinnen*

Ik vind het geweldig als Jos zo over de baan schuift zo nu en dan :woowoo:


All times are GMT +1. The time now is 05:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.