Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Weggedragtest rdw ??? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=131013)

Pewi Vwteam 27-12-2014 21:02

Geen idee dat denk niet, gezien hij waarschijnlijk al in de computer staat bij de rdw. Ma je kunt altijd proberen natuurlijk. Ik ging van 37kw naar 110 en van 110 na 184kw. Bijde keren geen probleem.

VW Johs 27-12-2014 22:24

Zal er maandag is achteraan gaan .

Kon wel merken dat die mannen in Waddinxveen er geen zin in hadden . De gene die de keuring deed kon het rat principe wel waarderen maar zijn collega liep er ff onderdoor en verpeste het hele verhaal even . Duidelijk meer geintereseerd in Duitse schade auto's op papier zetten . Het makkelijke werk

De papierwinkel in dik inorde en de technische staat mankeert ook niets aan . Alles is netjes ingebouwd een het nodige vernieuwd . Maar kwa uiterlijk blijft het een ratje

VW Johs 30-12-2014 20:44

Vandaag kontakt gehad met de rdw in Lelystad .
Kan de golf niet ergens anders laten keuren en moet naar Lelystad voor een weggedragtest . Sta namelijk in het systeem als "in behandeling" .
Hoofdzakelijk gaan ze de remmen testen . Dit is nodig door het vermogenstoename van 190. % en omdat de motor zwaarder is kwa gewicht . Dit zou de aslast / gewichtsverhouding drastisch veranderen
Ook wordt er gekeken naar het uitlaatsysteem / geluidstest

De kosten kon de man niet precies vertellen , maar kan honderden euro's gaan kosten .
308 euro voor de weggedragtest , 348 euro voor de geluidstest , ??? Euro voor eventuele aanvullende testen en dan nog een uurprijs van 92 euro

Gaat allemaal aardig in de papieren lopen en krijg geen garantie dat het goed is . Dan komt er nog bij dat ik de achteras zal moeten vervangen voor een met stabilisatorstang en schijven , orginele uitlaat zal moeten monteren .

Alles bij elkaar is de feuerwehr rat dat niet waard en zal het project ten einde lopen . Helaas

arthur 30-12-2014 20:55

Sjonge jonge, wat een vreemd gezeur weer.
Dan ga je het bijna meer niet op kenteken zetten.

nou ik zou het lekker laten schieten inderdaad. hebt wel een beetje met je te doen.

Trommelremmen zijn in mijn visie bij normaal gebruik geen probleem. De Civic die ik liet omkeuren na 150Kw had ook trommels achter, maar voor een 320mm setje, de keurmeester zijn alleen "leuk, ik rijd zelf een honda Logo :screwy: "

Theowob 30-12-2014 21:23

Kenteken inleveren en aangeven voor export? maand later weer importeren en nieuw kenteken aanvragen. Dan laat je de auto ergens anders RDW keuren.

Misschien een goedkopere optie, dan bv RDW Lelystad?

paulusgti 30-12-2014 22:59

1 tip ga nooit met dat soort projecten naar rdw Waddinxveen ....
Ga naar Zwijndrecht of Schiedam !

Oudelut 31-12-2014 22:56

Yep, Waddinxveen staat bekend, ook in de LandRover-wereld bijvoorbeeld.

Gertjan 01-01-2015 12:38

Ik kreeg dit als antwoord op mijn vraag of de regels veranderd waren:

De uitleg over een weggedragtest bij een motorwijziging is niet helemaal juist. De RDW medewerker uit het RDW-keuringsstation heeft altijd de mogelijkheid een weggedragtest uit te laten voeren in lelystad. Of hij dit noodzakelijk is vindt wordt aan hem overgelaten. Dit is afhankelijk van de constructie, de belasting van de assen, en het remsysteem. Als de configuratie bijvoorbeeld in een zelfde carosserie oorspronkelijk door de fabrikant ook wordt geleverd dan heeft een weggedragtest niet veel extra toegevoegde waarde.

Het lijkt dus idd allemaal mee te vallen, gewoon niet je auto omkeuren in Waddinxveen idd :D

giuliettaevo 01-01-2015 14:31

Gewoon bij een ander rdw station nog een keer proberen.. Ook al zeggen ze dat het niet kan gewoon proberen.

En anders heb je een second opinion waarmee je bezwaar kunt maken tegen de beslissing van de eerste keurmeester.

yuli 05-01-2015 13:11

Ik heb ook gezeur gehad in Waddinxveen bij het RDW bij de omkeuring destijds van mijn GTI motor! Ze zoeken naar iets om moeilijk over te doen was mijn ervaring...

Turbo-Variant 05-01-2015 14:40

Is er iemand recentelijk nog in Lelystad geweest en kan meer vertellen over het verloop en kosten van de keuring?


All times are GMT +1. The time now is 08:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.