PDA

View Full Version : 16v loopt na 30 sec slecht


steven16v
08-09-2010, 13:08
Mijn 16v KR begint na 30 sec slecht te lopen. Als ik hem dan uit doe en gelijk weer aan zet dan loopt hij weer prima, maar na 30 sec begint hij weer slecht te lopen, lijkt dan of de ontsteking helemaal verkeerd staat. Of dat hij op 3 cilinders loopt.

Dit had hij op het 1 of andere moment. Deed het voorheen prima.

Wat ik al gedaan heb is het volgende:

-ontsteking afgesteld dmv strobolamp, 6 graden voorontsteking
-alle vacuum slangen gecontroleerd/vervangen
-andere gasklep
-andere computer in de waterbak
-andere STK
-luchtweger schoongemaakt
-alle sensoren los gekoppeld. Loopt dan nog eerst goed en daarna slecht.
-injectoren ultrasoon gereinigd, vernevelen goed. Nieuwe rubbers
-nieuwe benzinepomp (genoeg opbrengst)

Heb alleen de computer in de middenconsole nog niet vervangen. Misschien dat het daar aan ligt? Of heeft iemand anders nog een idee?

sinan
08-09-2010, 21:29
de enige wat de computer doet in de middenconsole
is de toerental regelen
hij regelt alleen de stationair toerental klep (STK)
hoe ziet het uit met je bobine
en misschien je bougiekabels??

steven16v
08-09-2010, 21:48
Moet zeggen dat de STK het ook niet doet. Dus wil toch denk ik die computer vervangen.

Bougiekabels zijn zo goed als nieuw. Maar als die slecht zijn zal hij ook niet eerst 30 seconden goed lopen. Hetzelfde geld denk ik voor de bobine. Of zit ik verkeerd te denken?

steven16v
09-09-2010, 11:19
Duik vanavond de schuur weer in. Dus als iemand nog iets weet wat ik kan proberen, let me know.

Sjeesbeest
09-09-2010, 13:17
thermotijdschakelaar ook gecontroleerd en de koudestartinjector en de warmdraairegelaar?

bedoel je met die computer in je middenconsole het relais 244?

steven16v
09-09-2010, 13:54
thermotijdschakelaar ook gecontroleerd en de koudestartinjector en de warmdraairegelaar?

bedoel je met die computer in je middenconsole het relais 244?

Die sensoren heb ik dus allemaal afgekoppelt. Ook van de warmdraairegelaar. En dat maakte geen verschil. Geloof dat die thermotijdschakelaar alleen onder de 35gr werkt en dan dus ook de koudestartinjector. Maar de motor gaat ook slecht lopen bij een warme motor.

Ja bedoel die computer idd. Staat iig in het groot nr 244 op. Dat duidt dus de relais aan in de zekeringkast? Of noem jij dat kastje een relais?

Sjeesbeest
09-09-2010, 14:51
die heb ik gister net uit de wagen getrokken omdat mijn 16v straks op carbs gaat lopen (en nee ik verkoop m niet, testen mag wel). Alle vacuumdozen worden door dat kastje aangestuurd en 1 thermoswitch in de kop zit erop, tevens zit de nullastschakelaar en stationeerregelaar hier ook op.

Heb je het inlaat traject al gecontroleerd op scheuren in het rubber? Nullastschakelaar gecontroleerd op schakelen?

Het lijkt mij als de motor warm aan het worden is, en dat dan de motor slecht gaat lopen dat er dan ergens een valse lucht wordt aangezogen.

steven16v
09-09-2010, 15:02
die heb ik gister net uit de wagen getrokken omdat mijn 16v straks op carbs gaat lopen (en nee ik verkoop m niet, testen mag wel). Alle vacuumdozen worden door dat kastje aangestuurd en 1 thermoswitch in de kop zit erop, tevens zit de nullastschakelaar en stationeerregelaar hier ook op.

Waar kom je vandaan als ik hem eventueel wil testen. :)
En wat bedoel je met vacuumdozen?

Heb je het inlaat traject al gecontroleerd op scheuren in het rubber?

Ja heb ik gecontroleerd. Is eigenlijk allemaal nieuw.

Nullastschakelaar gecontroleerd op schakelen?

Ja schakelt gewoon. (doorgemeten) En heb tevens een andere geprobeerd.

Het lijkt mij als de motor warm aan het worden is, en dat dan de motor slecht gaat lopen dat er dan ergens een valse lucht wordt aangezogen.

Dat verklaart niet waarom hij het dan wel eerst weer 30 sec goed doet als je hem uit doet en gelijk weer aan zet. Zit maar 4 seconden tussen. In die tijd kan hij echt niet afkoelen.

Sjeesbeest
09-09-2010, 15:23
uit Enschede vlakbij WC deppenbroek

die vacuum gevallen zitten aan je luchtfilterbak

J-9A-N
09-09-2010, 15:40
Misschien een hydraulische klepstoter/oliedruk probleem.
Denk aan een stoter die zich te ver "oppompt" waardoor er naar verloop van tijd een klep open blijft staan.

Dit kan ook verklaren waarom je backfire's krijgt.

steven16v
09-09-2010, 15:41
uit Enschede vlakbij WC deppenbroek

die vacuum gevallen zitten aan je luchtfilterbak

Enschede is nog redelijk dichtbij.

Hou het in mijn achterhoofd.


Die vaccuumklep van mijn luchtfilterbak gebruik ik niet. Jij bedoelt die aan de buitenkant zit denk ik of niet. Waar dient die eigenlijk voor?

Sjeesbeest
09-09-2010, 15:48
1 ervan zorgt voor extra inpuiting zover ik weet.

Heb jij je MFA aangesloten? zo ja dan heb je een vacuum aansluiting achter op je dash, als je die afgetakt heb van je vacuum naar je computer en deze is niet lekker meer dan werkt je voorontsteking niet goed of helemaal niet.

blijft je brandstofpomp ook gewoon draaien of hoor je die langzamer gaan? Brandstoffilter ook al nagekeken?

Dat van die hydrolische stoter vind ik vaag ....... nog nooit van gehoord eigelijk maar het zou kunnen in theorie.

steven16v
09-09-2010, 16:02
1 ervan zorgt voor extra inpuiting zover ik weet.

Heb jij je MFA aangesloten? zo ja dan heb je een vacuum aansluiting achter op je dash, als je die afgetakt heb van je vacuum naar je computer en deze is niet lekker meer dan werkt je voorontsteking niet goed of helemaal niet.

blijft je brandstofpomp ook gewoon draaien of hoor je die langzamer gaan? Brandstoffilter ook al nagekeken?

Dat van die hydrolische stoter vind ik vaag ....... nog nooit van gehoord eigelijk maar het zou kunnen in theorie.

Heb geen MFA aangesloten. En heb de originele teller van de golf 1 gebruikt. De 16v zit trouwens in een golf 1.

Ik heb 1 vaccuumslang van de inlaat naar rembekrachtiger. Daar zit een aftakking op, en van daaruit loopt een dun slangetje naar de computer in de waterbak. Volgens mij zorgt die voor de voorontsteking. En die slang is gewoon goed.

Brandstofpomp blijft geloof ik gewoon normaal draaien als de motor loopt. Er zit een zo goed als nieuwe op. Heb die juist vervangen omdat ik de oude niet meer vertrouwde. Zal het vanavond eens proberen met die oude.

Brandstoffilter heb ik er al tussenuit gehaalt. Maakt geen verschil.

Sjeesbeest
09-09-2010, 16:10
ontsteking zelf al gewisseld? Misschien dat de hall-gever niet 100 meer is?

steven16v
09-09-2010, 16:16
Misschien een hydraulische klepstoter/oliedruk probleem.
Denk aan een stoter die zich te ver "oppompt" waardoor er naar verloop van tijd een klep open blijft staan.

Dit kan ook verklaren waarom je backfire's krijgt.

Moet zeggen dat de kleppen wel iets tikken. Niet allemaal. Zo te horen 2 of 3. Hele motor is opnieuw opgebouwd op de klepstoters na. Dacht dat die nog wel redelijk waren. (10 euro x16 was ook de doorslaggevende factor dat ik ze niet vervangen heb :tongue: )

Heb er ook nog niet veel mee gereden. Dus misschien dat er 1 of 2 nog niet helemaal gevult zijn..?

Dat had ik inderdaad op mijn lijstje staan. Maar wil eerst de anderen dingen uitsluiten.

Maar je zou inderdaad wel eens een goed punt kunnen hebben.

steven16v
09-09-2010, 16:18
ontsteking zelf al gewisseld? Misschien dat de hall-gever niet 100 meer is?

Nog niet. Zal dat vanavond ook eens doen.

:thumbup:

Sjeesbeest
09-09-2010, 21:46
en ?

steven16v
10-09-2010, 09:53
Helaas kon ik gisteravond niet bij mijn crossauto. Dat is ook een 16v KR en daar wilde ik de onderdelen mee omwisselen.

Dus dat wordt pas volgende week.

Heb al wel een lambdasonde in de uitlaat gemonteerd voor de air flow meter. Zo heb ik straks iig een indicatie of het mengsel niet te arm of te rijk staat.

Volgende week hoop ik meer te weten.

Sjeesbeest
10-09-2010, 11:24
een compleetsetje met die lambdasonde? Moet ik ook nog hebben voor mijn ombouw project om de motor in de gaten te houden :)

De Limburger
10-09-2010, 11:28
Er zit ook een regeling op je blok, die regeld je lambda of zoiets, ik zeg je stuur even een Pb. Naar eddyvwone hier op het forum, ik geloof dat die het zelfde probleem heeft gehad, en na vervanging van die ene sensor of regeling liep de motor weer correct.
Gr Ronnie

steven16v
10-09-2010, 12:05
KR heeft geen lambda. Dus dat gaat bij mij niet op helaas.

Het is een air flow meter van van kronenburg met een standaard 1 draads lambda sensor.

J-9A-N
14-09-2010, 21:22
Probleem al opgelost?

steven16v
15-09-2010, 17:28
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er deze week nog niet naar gekeken heb. Denk dat ik er morgenavond weer mee bezig ga. Hou jullie op de hoogte.

steven16v
16-09-2010, 22:30
Ben er vanavond weer mee bezig geweest. Heb hem helaas niet kunnen laten lopen omdat mijn uitlaat bij de lasser ligt omdat er een rvs bout opgelast moet worden voor de lambdasonde voor mijn air flow meter.

Maar heb mijn vdo computer vervangen wat in de middenconsole ligt met de hoop dat de STK nu wel doet/trilt bij het op contact zetten. Maar helaas het werkt nog niet. De nieuwe vdo computer kwam van een goed stationair lopende auto af. Dus die moet goed zijn.

Heb nog wel een aantal draden los liggen bij de zekeringkast. Wie weet waar die van zijn?

-rood/zwarte draad met amp klem en witte huls erom heen.
-gele draad met amp klem en witte huls erom heen.
-wit/rode draad en groen/zwarte draad aan 2 amp klemmen gezamelijk met 1 zwarte huls.

Wie o wie weet waar losliggende draden van zijn? Of wie weet waar het nog meer aan kan liggen waarom de stk niet trilt?

Sjeesbeest
17-09-2010, 06:11
Hoi,

De 2 stekkers (1 grote en die ene met die 2 witte draden) zijn voor het
244 relais op de achtergront zie je idd nog die andere stekker met die draden
deze zijn volgens mij van de thermotijdschakelaar maar dat zal ik vanavond
even kijken omdat ik er toch alles uitgesloopt heb omdat ik met carbs
ga rijden op mijn 16 bepper.

Mocht iemand eerder hier een antwoord neer gooien dan lees ik het wel

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/17/1284688381-840.jpg

steven16v
17-09-2010, 08:21
Thanks voor de foto.

Dat heb ik zo inderdaad wel aangesloten. Maar dan werkt het helaas nog niet.

Als je eens wil kijken waar die andere losliggende draden voor zijn en waar ze op aangesloten moeten worden zal dat perfect zijn! :)

Sjeesbeest
17-09-2010, 17:08
-rood/zwarte draad met amp klem en witte huls erom heen. = toerentalsignaal, deze gaat ook naar je relais 244 (er zit een extra 1 polige stekker bij je bobine en deze hangt dus ook aan je bobine op klem 15+)

-gele draad met amp klem en witte huls erom heen. = olie druk 1,8 bar

-wit/rode draad en groen/zwarte draad aan 2 amp klemmen gezamelijk met 1 zwarte huls = wit/rode ging bij mij naar een loze stekker bij de linker koplamp (zou ook een buitentempsensor moeten zijn net als de buitentemp bij de rechterkoplamp voor de mfa en de groen/zwarte naar een kleine tempsensor achter op de kop boven het uitlaatspruitstuk.


Heb je wel een goede massa aan het blok???

De computer moet minimaal 1 tempsensor aangesloten hebben om goed te kunnen werken

steven16v
17-09-2010, 20:44
-rood/zwarte draad met amp klem en witte huls erom heen. = toerentalsignaal, deze gaat ook naar je relais 244 (er zit een extra 1 polige stekker bij je bobine en deze hangt dus ook aan je bobine op klem 15+)

Toerenteller werkt wel gewoon. Zou kunnen omdat ik de originele toerenteller van de golf 1 heb gebruikt. (wat bedoel je met klem 15+?)

-gele draad met amp klem en witte huls erom heen. = olie druk 1,8 bar

Ik heb een aparte vdo oliedrukmeter met aparte sensor. Dus die draad zou ik los kunnen laten liggen.

-wit/rode draad en groen/zwarte draad aan 2 amp klemmen gezamelijk met 1 zwarte huls = wit/rode ging bij mij naar een loze stekker bij de linker koplamp (zou ook een buitentempsensor moeten zijn net als de buitentemp bij de rechterkoplamp voor de mfa en de groen/zwarte naar een kleine tempsensor achter op de kop boven het uitlaatspruitstuk.

Zou inderdaad van de buitentemperatuursensor voor de mfa kunnen zijn. Die ligt inderaad nog los in de motorruimte

De temperatuursensor op de kop heb ik wel aangesloten. Maar waar moet die groen/zwarte draad op bij de zekeringkast?

Heb je wel een goede massa aan het blok???

Ja heb zeker een goede massa. Al meerdere malen gecontroleerd.

De computer moet minimaal 1 tempsensor aangesloten hebben om goed te kunnen werken

Heb de temperatuursensor aangesloten wat origineel in de tellerunit zit. Die tempsensor zit aan de zijkant van de kop.


Vind het nog steeds raar dat de stk niet gewoon werkt. Zit bijna zondere ideeen van wat het nog meer kan zijn?

Somebody? :confused:

Sjeesbeest
17-09-2010, 21:26
werkt je nullastschakelaar ook? Bij de kr zijn er maar 2 draden.

Die geledraad is als de druk lager is dan 1,8 bar dat je dan een waarschuwing krijgt, maar deze gaat naar het dash en niet naar de comp....... dus je zou zonder kunnen.

De blauw/witte gaat naar de computer van de temp

heb je ook als eens je ontstekingsmodule gewisseld ?

edit: Je heb toch wel je vacuum aangesloten op de comp he?

steven16v
18-09-2010, 08:19
werkt je nullastschakelaar ook? Bij de kr zijn er maar 2 draden.

Die geledraad is als de druk lager is dan 1,8 bar dat je dan een waarschuwing krijgt, maar deze gaat naar het dash en niet naar de comp....... dus je zou zonder kunnen.

De blauw/witte gaat naar de computer van de temp

heb je ook als eens je ontstekingsmodule gewisseld ?

edit: Je heb toch wel je vacuum aangesloten op de comp he?

Nullastschakelaar werkt wel. Heb ik doorgemeten en als ik hem indruk dan wil de motor ook afslaan. Komt natuurlijk omdat de STK niet werkt.

Die blauw/witte gaat naar de computer in de waterbak bedoel je?

Ontstekingsmodule nog niet gewisselt. Maar dat verklaart nog niet waarom de STK niet werkt denk ik. (wacht nog steeds op mijn uitlaat, eerder kan ik de motor niet laten lopen)

Vaccuum heb ik idd aangesloten op de computer in de waterbak.

Sjeesbeest
18-09-2010, 09:03
Heb je spanning op de voedingsdraden naar relais 244?

steven16v
18-09-2010, 09:47
Nog niet na gemeten. Weet je zo welke kleuren dat zijn? Rood/zwart en bruin?

Sjeesbeest
19-09-2010, 11:38
volgens schema komt de massa via de bruin/witte binnen en de 12V via bobine rood/zwart en dan heb je nog bruin/zwart die via de drukdoos, die in de buurt hangt van de vacuumdoos die aan je luchtfilterhuis zit, binnenkomt. En een 12V met gewoon zwart draadje.

de STK wordt gevoedt via de witte en de wit/zwart draden, je kunt bij een KR alleen
een STK gebruiken met 2 pinnetjes.

Hier een zeer grote tekening

http://www.golfcabrio.de/assets/images/WiKi/Elektrik/Stromlaufplaene/MKB_KR_PL_16V/002.jpg

steven16v
19-09-2010, 16:31
Thanks! Zal van de week eens gaan meten.

steven16v
21-09-2010, 12:04
Heb net even na gemeten. En het is allemaal goed.

De stk klep hoor je ook wel tikken. Misschien dat ik dan toch toevallig 2 stk's heb die kapot zijn. Heb ze beide ook al doorgespoten met remmenreiniger.

Sjeesbeest
21-09-2010, 16:13
Voel je die stk ook zoemen of alleen tikken?

steven16v
21-09-2010, 16:22
Alleen tikken. Hij moet zoemen.

Sjeesbeest
21-09-2010, 16:28
Heb er ook nog wel 2 liggen om eventueel te testen. (wederom gaat ik ze niet verkopen)

steven16v
21-09-2010, 18:09
Misschien heeft een collega er nog 1 liggen. Ik laat het je weten.

Sjeesbeest
02-10-2010, 06:25
en?

steven16v
04-10-2010, 15:19
en?

Ik hoop er morgen weer mee verder te gaan. Uitlaat heb ik inmiddels terug en die gaat er morgen weer onder.

Hoop ook dat ik de andere stk heb van mijn collega om te proberen. :)

SHReK
04-10-2010, 15:37
Vertuivers???

steven16v
04-10-2010, 16:05
Nee. Zijn ultrasoon gereinigd en verstuiven goed. Druppelen ook niet na.

steven16v
07-10-2010, 18:51
Heb een nieuwe 100% goede STK geprobeerd en nog gaat hij niet trillen. Hij tikt alleen 1 keer als je de stroom er op zet. :mad:

Iemand nog een idee? Ik weet het echt niet meer.

steven16v
12-10-2010, 09:46
Iemand?

Sjeesbeest
12-10-2010, 16:13
zijn de draden van de STK toevallig omgewisseld?

steven16v
12-10-2010, 20:45
Je bedoeld plus en min? Weet jij toevallig de waarde wat ik op die draden moet meten? Voltage of ohm?

golf 2 gtd
14-10-2010, 22:17
controleer u luchtdrukmasameter is want een vriend van mij heeft die probleem ook gehad en blijkbaar zat het aan de luchtdrukmassameter
mvg

Sjeesbeest
14-10-2010, 22:31
een Luchtmassameter .......... die zit er kats nie op nie !!

er moet gewoon 12v op de pinnen staan, controleer ff of ze bij je zekeringskast
hebben gesoldeerd. Gebruik je wel een STK met een 2 pins aansluiting? Een 3 pins
gaat niet werken.

kontroleer ook eens of je tankontluchting goed is

steven16v
16-10-2010, 08:17
12v meet ik sowieso niet. Ooit eens gelezen dat je ohms moet meten. Dacht tussen de 4 en 10 ohm?

Volgens mij heb ik ooit wel eens 12v rechtstreeks op de stk gezet. Maar dat werkte geloof ik ook niet.

Sjeesbeest
16-10-2010, 08:39
als je STK is aangesloten dan moet je 12V meten (sterk pulserend ivm de regeling)


De STK kun je idd controleren door de weerstand te meten maar dan moet je de STK niet aangesloten hebben.

vwgolfjeII
19-10-2010, 17:48
Je kunt hem ook gewoon zonder stk laten lopen hoor. ff je stationereschroef afstellen.

steven16v
19-10-2010, 18:07
Ja weet ik. Maar dan loopt hij nooit mooi vind ik. Ene keer hoog stationair en de andere keer laag. Heb dat namelijk wel geprobeerd.

vwgolfjeII
19-10-2010, 18:38
nee maar als je hem dan warm netjes afsteld dan regeld ie hem met de stappenmotor juist af.

Dan heb je dat in ieder geval uitgesloten. En merk je ook dat ie wegvalt als je gaat rijden.

steven16v
20-10-2010, 14:12
nee maar als je hem dan warm netjes afsteld dan regeld ie hem met de stappenmotor juist af

Wat bedoel je hiermee?


Misschien heeft het wel met de stk te maken dat hij na 30 seconden slecht begint te lopen?

Wil binnenkort de kabelboom gaan ontleden. Dus kijken of er geen breuken inzitten. Zal het zo verder ook niet weten wat nog het probleem kan zijn op een kabelbreuk na. :(

Black Devil
30-10-2010, 16:46
Een KR als hij warm is loopt hij ook goed met alleen onsteking aangesloten, dus zonder stationaire toerentalstabilisatie en koudestart gedeelte. Zo heb ik 1 jaar gereden.

steven16v
04-11-2010, 22:53
Ben weer iets verder.

Bleek dat 1 injector toch niet goed vernevelde. Dus ik laat ze alle 4 maar weer ultrasoon reinigen.

Het rare is dat als ik een acculader op de + accuklem zet de stk wel trilt en zo gauw ik de accuklem met acculaderklem op de accupool zet de stk stopt met trillen. Misschien ergens lekspanning of zo?

Sjeesbeest
05-11-2010, 06:33
massa gebrek

steven16v
05-11-2010, 11:02
Zou je denken? Heb alle massapunten wel goed na gekeken. Zal binnenkort eens een - kabel direct vanaf de accu naar het chassis trekken om dat uit te sluiten.

Sjeesbeest
05-11-2010, 17:12
heb jij geen rechtstreekse aansluiting van massa op je chassis naar de accu en versnellingsbaksteun ????

steven16v
05-11-2010, 21:42
heb jij geen rechtstreekse aansluiting van massa op je chassis naar de accu en versnellingsbaksteun ????

Ja die heb ik wel. Maar misschien dat het chassis geen goede massa heeft.

Sjeesbeest
05-11-2010, 21:50
ff die verbindingen schoonmaken dan maar :)

steven16v
05-11-2010, 21:59
ff die verbindingen schoonmaken dan maar :)

Ja heb ik eigenlijk wel gedaan. Vandaar dat ik nu maar een nieuwe massa maak rechtstreeks vanaf de accupool. Kan ik dat ook weer uitsluiten.

Loopt jou 16v al op webers?

steven16v
12-11-2010, 00:57
Net een nieuwe massakabel gemaakt aan het chassis en het maakt niks uit. Heb ook alle andere massapunten nagelopen. Helpt ook niks.

Jel Golf 2 GTI
12-11-2010, 01:12
mss een stomme opmerking maar heb je je batterij al eens nagekeken en je dynamo?

Mss flipt de spanningsregelaar op je dynamo waardoor hij raar doet.

Of werkt de rest van de elektronika normaal?

Grtz Jel

steven16v
12-11-2010, 09:35
mss een stomme opmerking maar heb je je batterij al eens nagekeken en je dynamo?

Mss flipt de spanningsregelaar op je dynamo waardoor hij raar doet.

Of werkt de rest van de elektronika normaal?

Grtz Jel

Ja alles werkt verder goed.

Marcski
12-11-2010, 11:36
Ik zou de benzinedruk eens meten tijdens die 30 sec., of die niet op een of andere manier flink terugloopt

steven16v
12-11-2010, 12:11
Ik zou de benzinedruk eens meten tijdens die 30 sec., of die niet op een of andere manier flink terugloopt

Ja dat was ook de bedoeling. Maar kreeg hem uiteindelijk helemaal niet meer goed aan het lopen. Nu bleek dat 1 injector niet goed was. Dus die moet ik eerst vervangen.

steven16v
08-07-2011, 19:04
Het is al even geleden maar ik heb de injectoren ultrasoon laten reinigen en gisteren geprobeerd en het probleem is verholpen gelukkig. :)

Dus van mij mag er een slotje op.

Sjeesbeest
08-07-2011, 19:18
Thx voor de terugkoppeling :)

De mijne heb ik nu opgeslagen :)

steven16v
08-07-2011, 19:31
Heb jij hem al goed aan het draaien dan? Motorcarbs heb je toch?

Sjeesbeest
08-07-2011, 19:45
klikkie (http://youtu.be/1SlSthGZmxk)

en nog een ritje (http://youtu.be/WcIfX2a88RM)

Jip heb ik en hij loopt dus goed :)

@steven16v: waar heb jij je injectoren nu laten reinigen?

steven16v
08-07-2011, 21:04
klikkie (http://youtu.be/1SlSthGZmxk)

en nog een ritje (http://youtu.be/WcIfX2a88RM)

Jip heb ik en hij loopt dus goed :)

@steven16v: waar heb jij je injectoren nu laten reinigen?

Is dat verschil nog goed merkbaar tov de originele injectie?

Heb ze laten reinigen bij Klein Gunnewiek in Groenlo. Grapje koste 85 euro per 4. :screwy:

Sjeesbeest
08-07-2011, 21:14
85 euro valt nog mee als het dan ook goed gedaan is, koop maar eens nieuwe.

Verschil is zeker te merken, direct power en sleurt lang door. Heb de begrenzer nu op 6250 staan maar daar zit je zo aan. De begrenzer moet ik nog anders proggen, maar de onstekingscurve is nu aardig lekker.

steven16v
09-07-2011, 11:23
Hoe weet jij nu of je motor niet te arm of te rijk loopt?

Ik heb er een air flow meter in zitten. Maar ik ben bang dat ik de lambdasonde te veel naar achteren heb geplaatst. Hij zit bij mij ter hoogte van de versnellingspook. Ik denk dat ik hierdoor geen goede waardes heb. Hij begint namelijk bij mij in het groen, narmate de motor warmer wordt begint hij volgens de meter steeds armer te lopen. Maar de motor blijft wel goed lopen. Tenminste op gehoor en gevoel.

Sjeesbeest
09-07-2011, 12:46
ik heb er een innovate mtx-L inzitten :)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/09/1310193856-170.jpg

De comp zit nu weggebouwd hoor.

Mijn motor loopt als die warm is iets aan de rijke kant (13,2) en stationeer aan de lage kant (14,8/15,0) als ik ga gassen dan staat die op 13 dus lijkt mij wel in orde

steven16v
09-07-2011, 14:49
Is dat met een breedband lambda sensor? En waar heb jij hem zitten dan?

steven16v
09-07-2011, 15:02
Dit is de mijne trouwens. Is van Kronenburg.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/afb152.jpg

Sjeesbeest
09-07-2011, 15:14
hiero :)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/06/1307368876-770.jpg

en ja het is een breedband

steven16v
09-07-2011, 15:21
Hmmm dat is wel een betere plek ja. Heb je er ook een bout opgelast of hoe heb je dat gedaan?

Sjeesbeest
09-07-2011, 19:53
Ik heb de meegeleverde lasbung erin gelast.

steven16v
12-07-2011, 13:19
Nou was toch iets te voorbarig. Probleem blijft zich nog steeds voordoen helaas. Volgende week maar weer eens verder kijken wat het nog meer kan zijn.

Misschien toch iets met de benzinepomp of zo? Lijkt net of hij te weinig benzine krijgt.

steven16v
13-07-2011, 11:25
Zou het ook met de ontsteking te maken kunnen hebben? Dat als de motor warm is dat de ontsteking electronisch bijregeld en dat ie hem dus verkeerd bijregeld.

Kan het helaas pas volgende week testen.

Sjeesbeest
13-07-2011, 20:42
kijk voor de zekerheid nog eens naar je koudestart injector, meet of hier spanning op blijft staan na de 30 seconden......... is dit wel het geval dan zit er iets niet goed.

Ik heb nog wel een ECU liggen die je zou kunnen proberen, mocht het vacuumopnemertje niet lekker meer zijn.

Tevens zou een thermosensor (die in contact staat met je ecu) niet lekker meer kunnen zijn.

Ook heb ik wel een brandstofpomp die je zou kunnen lenen om te testen.

Succes

steven16v
14-07-2011, 08:38
Hoeveel spanning moet op de koudestart injector staan? Gewoon 12v?

Sjeesbeest
14-07-2011, 08:51
yep gewoon 12v maar door slecht contact kan het tussen 10 en 12 zijn.

steven16v
14-07-2011, 09:16
kijk voor de zekerheid nog eens naar je koudestart injector, meet of hier spanning op blijft staan na de 30 seconden......... is dit wel het geval dan zit er iets niet goed.

Ik heb nog wel een ECU liggen die je zou kunnen proberen, mocht het vacuumopnemertje niet lekker meer zijn.

Tevens zou een thermosensor (die in contact staat met je ecu) niet lekker meer kunnen zijn.

Ook heb ik wel een brandstofpomp die je zou kunnen lenen om te testen.

Succes

Brandstofpomp heb ik wel vervangen. Tenminste de hoofdpomp. Heb nog wel een opvoerpompje van een cabrio in de tank zitten.

De ecu (computer?) heb ik ook al vervangen.

En de thermosensor (blauw?) (zijkant van de kop) had ik ook al vervangen voor een nieuwe.

Sjeesbeest
14-07-2011, 09:42
blijft er weinig over :(

Alle aansluitingen ook gecontroleerd? Ook de werking gecheckt van de nullastschakelaar?

Heb je die vacuumpotjes bij je luchtfilter ook gecontroleerd? 1 ervan staat ook in verbinding met de koudestartinjector als ik mij niet vergis.

steven16v
14-07-2011, 10:00
Hoe kan ik die werking controleren van de nullast? Maar de nullast werkt toch alleen bij stationair?

De koudestartinjector heb ik ook wel eens afgekoppeld. Dat maakte ook geen verschil.

Er blijft inderaad maar weinig over. Daarom vind ik het ook zo raar dat ik het probleem nog niet heb gevonden.

Sjeesbeest
14-07-2011, 11:13
ja de nullastschakelaar werkt alleen bij stationair.

Die moet geschakeld zijn als de gasklep dicht zit, stekker losnemen en en even meten.

Heb je ook het inlaattraject gecontroleerd op lekkages?

Ook de stand van je gasklep controleren, deze moet nagenoeg dichtstaan en de rest moet je regelen met de stationair stelschroef waar het rubbertje wel eens van wegteerd.

steven16v
14-07-2011, 13:54
Die nullastschakelaar werkt wel.

Inlaattraject is helemaal dicht.

Gasklep staat ook wel goed zover ik weet. Maar daardoor zou hij niet beroerd kunnen gaan lopen denk ik? Zal alleen uitmaken met stationair lopen enzo. Tenminste denk ik.

Sjeesbeest
14-07-2011, 17:26
luchtweger ook al iets hoger afgesteld?
warmdraairegelaar gecontroleerd?

steven16v
14-07-2011, 17:38
luchtweger ook al iets hoger afgesteld?
warmdraairegelaar gecontroleerd?

Hoe stel ik hem hoger af? Maar hij loopt wel goed de eerste seconden.

Hoe controleer ik de warmdraairegelaar?

Sjeesbeest
14-07-2011, 19:20
er zit onder de luchtwegen een aanslag, maar hier aan kloten kan grote gevolgen hebben !!!! Als de luchtweger ook maar iets krom is kun je ook al grote injectie problemen krijgen. (ze hebben bij de apk een keer een lange inbussleutel in de CO afstelling laten zitten en ben er mee naar huis gereden..... effect ... kromme luchtweger)

Warmdraairegelaar moet iets van 28 Ohm hebben op de aansluitpennen.

patjetta
14-07-2011, 19:30
Heb je de kleine zeefjes al schoongemaakt die in je spinnekop zitten waar je injector leidingen aan vast zitten.
Onder die banjo bout zitten hele kleine zeefjes die zitten ook wel eens verstopt.

steven16v
14-07-2011, 19:35
@sjeesbeest

Hoeveel stroom moet op de stekker staan dan? 12v ook en constant?

@Pajetta

De injectoren verstuiven wel goed. Ik heb dat alleen nog niet geprobeerd met warme motor. Dat zal ik nog eens moeten doen. (stom dat ik dat nog niet geprobeerd heb trouwens) Dan zou ik iig het brandstofprobleem kunnen uitsluiten.

patjetta
14-07-2011, 19:38
Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met mijn 16v kr.
Hierbij waren die zeefjes verstopt en de injectoren kapot.
Ik heb nog wel een setje goede injectoren liggen voor je.

steven16v
14-07-2011, 19:56
De injectoren zijn gereinigd en getest dus die zijn 100% goed. Bedankt voor het aanbod. :)

steven16v
05-08-2011, 08:13
Ben gisteren bezig geweest met de klepstoters en 1 was toch echt wel goed kapot.

Heb de klepstoters in Duitsland besteld en verwacht ze over een weekje binnen. Dan kan de boel weer in elkaar en kan ik verder gaan met het probleem.

Misschien dat die klepstoter ook wel een deel van het probleem is.

ingmar
13-09-2011, 11:45
Heb je je brandstoffilter vervangen. Injectoren eruithalen en kijken of ze ook daadwerkelijk spuiten met de luchtweger omhoog gedrukt

steven16v
13-09-2011, 16:39
Heb je je brandstoffilter vervangen. Injectoren eruithalen en kijken of ze ook daadwerkelijk spuiten met de luchtweger omhoog gedrukt

Ja de injectoren heb ik opnieuw laten reinigen en ze vernevelen goed. Brandstof filter heb ik er voor nood tussenuit gehaalt en dat maakt geen verschil.

Moet de nieuwe klepstoters binnenkort eens monteren en dan weet ik hopelijk meer. :)

golf mk2 90
13-09-2011, 18:41
bleef de motor niet langer lopen dan 30 sec?
niet af en toe langer (bijv. 2 a3 minuten)?

je kunt nog kijken of je een andere ontsteking kunt proberen van iemand,
heb namelijk laatst precies hetzelfde euvel gehad, bij mij was het de hall sensor.

hoop dat je hier iets mee kan :thumbup:

steven16v
14-09-2011, 10:04
bleef de motor niet langer lopen dan 30 sec?
niet af en toe langer (bijv. 2 a3 minuten)?

je kunt nog kijken of je een andere ontsteking kunt proberen van iemand,
heb namelijk laatst precies hetzelfde euvel gehad, bij mij was het de hall sensor.

hoop dat je hier iets mee kan :thumbup:

Nee niet langer. Als ik wou weg rijden dan leek net of de tank leeg was. Had geen vermogen meer. Heb ontsteking wel gewisseld. Daar lag het ook niet aan. Heb de benzinepomp ook gewisseld, en daar lag het ook niet aan.

Maar de hall sensor zit toch aan de ontsteking? Zo ja, dan is die ook vervangen.

Campion
24-09-2011, 15:51
dubbel?? :screwy:

Campion
24-09-2011, 15:55
Dat met die hydraulische stoter heb ik gehad met mn PL.

Na complete koprevisie wil dat ding maar niet lekker lopen. Werkelijk ALLES nagekeken en niks gevonden.

Toen maar een uurtje laten lopen, na uitvallen weer starten enz.... En toen was het over.

Blijkbaar een hydraulische stoter die nog niet "vol" zat oid.



Hoe lang heb jij hem nu al laten draaien??


Als hij zo slecht draait trek er 1 voor 1 een bougiekabel af, dan weet je iig of het in 1 cilinder zit of in alle.
Als het in alle zit dan heb je een brandstofprobleem. zo niet waarschijnlijk onsteking, of klepstoters.

Mijn 1e indruk is klepstoters, gebaseerd op eigen ervaring. Ben er gvd een compleet weekend extra full time mee bezig geweest en het was gewoon niks....

Campion
24-09-2011, 16:00
ok na verder het topic gelezen te hebben denk ik niet meer aan de klepstoter :D je hebt er nu toch al wel mee gereden enz???

Dan is bovenstaande post ter kennisgeving :D

steven16v
05-11-2011, 15:51
Nou heb vandaag pas de klepstoters vervangen. De motor liep wel een stuk mooier en stiller. Er was namelijk 1 stoter lek/kapot.

Maar het probleem blijft zich voordoen dat als de motor warm wordt hij begint te sputteren.

Heb werkelijk geen idee meer wat het kan zijn.