PDA

View Full Version : Aankooptips golf 1 G60


FBO
07-06-2009, 20:19
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een golf 1 G60!
Ik zou alleen graag nog wat meer informatie (aankooptips) hierover willen weten.

Heb er al wel 1 tje op het oog. Mischien wel een bekende van iemand hier op het forum.!

Hier een link naar de advertentie op mp: http://link.marktplaats.nl/246563948

Ik hoor graag jullie meningen!

mvg Frank

golf1-gtd
07-06-2009, 20:28
Op de foto's ziet hij er zeer goed uit maar ja het zijn foto's ik denk dat je beter een afspraak kunt maken en hem bekijken en er in rijden en eventueel even g60 kenner meenemen die kan het techinische wel een beetje voor je beoordelen

meijer1972
07-06-2009, 22:37
Als ik de foto's zo zie, dan krijg ik er wel een goed gevoel bij. Helaas geen foto's van het blok. Volgens mij zie ik wel een aansluiting voor startkabels onder het reservewielbak. De accu zit ook achterin.
Ik heb ook audigrepen zonder slot. Als de accu dan leeg is, dan heb je een klein probleem. Zorg in ieder geval dat je de startkabels niet IN de auto laat liggen.

chris
07-06-2009, 22:49
Precies...bewaar de startkabels in je kontzak oid...:D

Auto op de foto lijkt me niet verkeerd voor dat geld en wat erop en aanzit,Golf 2 dash en het import kenteken zijn jammer.Zou gewoon gaan kijken,je ziet snel genoeg of het een echte of een 'sloper' is...

lager
08-06-2009, 07:49
eerlijke advertentie lijkt me zo. idd dash moet je van houden. maar als dat het enigste is. is dat geen probleem lijkt me . volgens mij zit hij ook op het forum toch

Bootje
08-06-2009, 08:44
op het kenteken staat 1980 toen hadden ze toch nog kleine achterlichten?

MORREN
08-06-2009, 09:24
Ik denk dat dit een super mooie wagen is voor dat geld.

ArjenE
08-06-2009, 10:09
op het kenteken staat 1980 toen hadden ze toch nog kleine achterlichten?

zal omgebouwd zijn naar grote achterlichten :rolleyes:

FBO
08-06-2009, 15:49
Bedankt voor de reacties!
Heb hier nog een paar foto's van het blok:

http://www.mijnalbum.nl/Album=QKHL78MH

Blok heeft 200 000 gelopen en de G-lader is max 5000 km geleden gereviseerd.
Schakelmechanisme moest een wel x vervangen worden. Is dit een grote dure reparatie? Iemand hier ervaringen mee?

Kaj_A
08-06-2009, 18:00
Zullen de lagerbussen, kogels of stangen zijn die vervangen moeten worden. Voor de eerste 2 moet de bak uit elkaar.

Rallye-VR6t
09-06-2009, 19:04
Deze post heeft niks met de auto hierboven te maken, maar is algemeen.
Paar dingen waar je op kunt letten.

-ruimte spanarm van de multiriem spanner. Geen ruimte tussen chassisbalk en spanner maak dan je borst maar nat. Moet je altijd de G60 bracket losmaken.

-toestand motorsteunen en lagers. 90% van de tijd is dit elende.

-toestand veerpoten, is de kit gescheurd dan goed kijken!
Dit is al een probleempje bij de standaard golf1 gti, bij een G60 gaat het net even wat erger.

-veerpootbruggen boven bij de veerpoot en onder bij de draagarmen?
Geen aanwezig, doe het maar!!

-GTI als donor, of een 1.3? GTI heeft stabi stangen! IS een pre!

-ABS gemonteerd, hoe is dit gedaan. Het schutbord van de golf 1 is te dun om het gewicht te dragen. Het moet dus met verstevigingen zijn aangebracht een ingreep die heel wat inhoud.

-welke remmen zijn er gebruikt? gewone 239x20 gti remmen kan echt NIET.
Minimaal zou je toch de 16V Scirocco set moeten hebben.

-achter trommels of schijven? Trommels kan prima! Geen probleem. Schijven, rem eens goed. Blijft de auto stabiel?

-welke hoofdrem en booster ? gewone gti kan, maar dan heb je een langere pedaalslag. Is niet erg maar je moet er wel aan wennen.

-luchtfilter, van het open type....dus extra slijtage Glader.

-uitlaat, hoe zit deze en heeft die genoeg ruimte te bewegen. Als er n.l originele rubbers zijn gebruikt, hobbelt de motor lekker door de motorruimte.

-wat voor uitlaat? Peppie en Kokkie? Die gaat niet lang mee, de warmte is behoorlijk in de uitlaat. (mij Supersprint Racing was in 6 maanden Leeg)

-hoe zit het met de IC beetje netjes opgelos? Zit goed, lekt niet.
Cheapo Sprinter met plastic of een Golf 2 Aangepast?

-bedrading netjes via 2 relais geschakeld? Op kontakt even 4 sec pomp aan, dan weer uit. Starten en lopen.

-is er veel getuned, dan heb je te maken met veel warmte ontwikkeling in de motorruimte.
Ga een flink stuk rijden, 20-30km en maak de boel goed warm.
Houd de radiateur het vol als je even 5min stil staat? Of loopt ie warm?

-Oliekoeler aanwezig?

-Thermostaat van kouder type?

-Hoe is het schakelmechaniek in de auto gebouwd? Met een kortpookje? Zodat je ter hoogte van je tenen moet schakelen?

-dan heb je nog de hoofdprijs, de Glader. Deze kan wel zijn gereviseerd, maar ondergetekende doet 1000km met een lader voordat deze weer moet.
Gereviseerd zegt geen moer!!!!! OPEN dat ding.
Lukt dat niet, bij een rijdende auto. Kijk dan hoe de druk OPBOUW is. Deze moet liniair zijn. Een minimale indicatie! Maar geeft nog geen garantie.
Heb je minder dan 0.6bar druk is het over en uit. Heb je 1.5bar druk klopt er ook iets niet. En staat waarschijnlijk de nokkenas verkeerd. Auto trekt als een lier, maar doet boven in niks. Het lijkt heftig, maar je koopt een kat in de zak.


Laat je niet bedonderen, mislukte projecten zjin er genoeg te koop.



Ga zo maar door.
In 9 jaar dat ik de Golf 1 G60 heb is er al heeel veel aangepast.
De eerste 3 jaar was vooral veel motor in en uitbouwen om de boel aan te passen.

Toch begint het einde te komen van de auto. Ik denk niet dat er nog 9 jaren bij komen. Je blijft sleutelen opzoek naar meer vermogen en grip..... :rolleyes:
Kopen :D

2sneaky bora
09-06-2009, 19:16
m n broertje gaat die van hem waarschijnlijk verkopen

das een originele 83 gti
met 15 inch pirelli wielen
verders een nette kas eerste lak en op de kofferklep na overal keihard

remmerij motor alles gedaan
supersprint uitlaat systeem
grote intercooler

ik zal eens vragen wanneer ie m te koop gaat zetten ik denk dat ie dan hier op de site komt

grtjs andy

voor berichtje post me maar