PDA

View Full Version : Slapend kentekens gaan vervallen


Gijs
31-08-2008, 16:05
Net lees ik in een post van Ruud dat alle slapende kentekens gaan vervallen per 10 september.
Beetje jammer, maar mijn '63er staat nog niet op mijn naam en ik heb alleen deel 3 van het kenteken (overschrijvingsbewijs).

Moet ik nu met het chassis, kentekenplaten en deel 3 naar de RDW om 'm op mijn naam te laten zetten? Ik ga de RDW zowiezo morgen bellen, maar ik wilde er even een topicje over openen omdat er misschien meer mensen zijn met slapende kentekens :)

chris
31-08-2008, 16:30
Volgens mij wel ja.Ik ben ook bezig ermee nu.Heb helemaal geen papieren bij de auto.Wacht op een brief nu van de RDW met hoe het verder gaat.

Marcski
31-08-2008, 16:38
Ik vind het zo vreemd dat je er nergens op internet iets over kan vinden en de RDW het niet verkondigd..

Jurgen Santana
31-08-2008, 17:08
De kranten in de gaten houden dan maar.

Ter info

per 10 september vervallen alle slapende kentekens, en zal dan in 2 kranten in nederland gepubliseerd worden.
hierna heb je nog 6 weken om bezwaarschrift in te dienen.
Dus dat word schorsen als je het kenteken wilt bewaren.

Gijs
31-08-2008, 22:55
Ik vind het zo vreemd dat je er nergens op internet iets over kan vinden en de RDW het niet verkondigd..
Die gedachte had ik nou ook... vreemd :(

redbull
31-08-2008, 22:55
wat houd een slapend kenteken in??

Gijs
01-09-2008, 18:12
Vandaag gebeld voor een afspraak. Woensdag met het chassis, papier(tje) en platen naar de RDW in Rijen. Daar wordt dan bekeken of ik het kenteken kan behouden, ik hoop het :rolleyes:

chris
01-09-2008, 19:29
Als het kenteken nog in hun bestand staat,wat jezelf kan zien op de rdw site,dan zal je heus dat kenteken kunnen behouden.Is het kenteken al heel lang een slapend kenteken,is de kans groot dat de gegevens er niet meer zijn,en dan zou je een nieuw kenteken kunnen krijgen.

Ikzelf heb een Golf uit 1975 gekocht zonder papieren,kenteken is nog bekend bij de RDW (sinds 1995 'slapend').Papier winkel is opgestuurd,en er was mij telefonisch toegezegd dat het originele NL kenteken bij de auto zou blijven.Als dat toch niet het geval blijkt te zijn,en er een import oldtimer kenteken op komt....gaat de Golf weer in de bingo...

Gijs
01-09-2008, 20:03
De verkoper/handelaar had contact gehad met de RDW, en deze vertelde toen (3 jaar geleden) dat het nederlandse kenteken behouden kon worden. Dit heb ik nog even door Hajee laten checken en dit klopte.
Het kenteken was toen, en nu, niet te vinden op de RDW site. Ik heb meer vertrouwens in Hajee, dan in de website/database van de RDW ;)

Skeez
01-09-2008, 22:30
Als het kenteken nog in hun bestand staat,wat jezelf kan zien op de rdw site,dan zal je heus dat kenteken kunnen behouden.Is het kenteken al heel lang een slapend kenteken,is de kans groot dat de gegevens er niet meer zijn,en dan zou je een nieuw kenteken kunnen krijgen.

Ikzelf heb een Golf uit 1975 gekocht zonder papieren,kenteken is nog bekend bij de RDW (sinds 1995 'slapend').Papier winkel is opgestuurd,en er was mij telefonisch toegezegd dat het originele NL kenteken bij de auto zou blijven.Als dat toch niet het geval blijkt te zijn,en er een import oldtimer kenteken op komt....gaat de Golf weer in de bingo...

Heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. In het ergste geval moet je met de auto naar de RDW om het te laten checken.

Marcski
02-09-2008, 12:29
Als het kenteken nog in hun bestand staat,wat jezelf kan zien op de rdw site

Niet altijd, ik had vorig jaar mijn T2b terug laten keuren naar grijs kenteken om het ori. nederlandse kenteken terug te krijgen.
Niet online bekend, maar wel bij de RDW zelf..