PDA

View Full Version : Hoeveel vermogen uit een 1.8 20VT(AGU)?


VWAirlines
12-07-2008, 15:58
Ik heb zelf een 1.8 20v turbo, motorcode AGU
origineel heeft deze motor 110KW / 150 PK en 210Nm

heb al een 4bar druk regelaar op de injectierail zitten en een K03s turbo en een grotere intercooler..

ben erg nieuwsgierig hoeveel pk en hoeveel Nm er maximaal uit te halen valt zonder de drijfstangen en de zuigers te wisselen?

Gr..
Emile..

MelG60
13-07-2008, 10:46
250pk.

VWAirlines
13-07-2008, 19:47
250pk.

Ook enig idee hoeveel koppel?


de motor draait op een kms v2.5 en heb een hks evc 3 boostcontroller.
draai op 1 bar op dit moment.

heb nog wel de originele injectors erop zitten..

schat dat ik nou iets boven de 200pk zit nu

Wat zou ik kunnen doen om hier nog meer uit te krijgen?

Rallye20vtrs
14-07-2008, 17:53
ik heb een aqx(156pk) met k04 en 225pk injectoren en jd software en gewone brandstofdruk regelaar ik ik rij met 281pk en 415nm :)

VWAirlines
14-07-2008, 22:14
ik heb een aqx(156pk) met k04 en 225pk injectoren en jd software en gewone brandstofdruk regelaar ik ik rij met 281pk en 415nm :)

415Nm? en geen problemen met de drijfstangen en zuigers?

mij werd verteld dat je tot 360/370Nm kunt gaan met de originele drijfstangen.

Verder geen veranderingen nodig gehad?

chris
14-07-2008, 22:20
ik heb een aqx(156pk) met k04 en 225pk injectoren en jd software en gewone brandstofdruk regelaar ik ik rij met 281pk en 415nm :)

Wat ik me dan afvraag?Ik heb een APX (225pk) standaard in mn TT,zover ik weet zit daar een K04 op...maar met een chip komt zo'n motor op maximaal 250-260 pk zeggen ze..hoe kan jij dan met een 156pk,met dezelfde injectoren en turbo als mijn motor aan 281pk komen?Volgens jou verhaal zou dat dan alleen de software zijn?Dat wil ik dan ook:D

Rallye20vtrs
15-07-2008, 11:55
Ik heb inderdaad ook geen idee hoe ik zo hoog kom kwa pk's maar bij jd zeiden ze tegen mij als alles goed is dus uitlaat en intercooler dat je dan meer pk's krijgt en mijn intercooler is groter dan die van een audi tt misschien dat daar de oorzaak zit.

En echt waar ik heb 225 injectoren en een k04 turbo en bij de eerste run haalde ik de 285 pk en 428 nm koppel en dit kon geen kwaad zeiden ze bij jd.

Ik heb wel eens gehoord dat 300 pk geen probleem is met een orgineel onderblok maar of het waar is weet ik niet.

martinus83
15-07-2008, 12:09
Een G60 (PG blok dus) turbo werd getilt naar 265 pk en 370 nm, het vermogen werd omhoog getilt en vervolgens werden de TT drijfstangen dubbelgevouwen. Aangenomen werd toen dat de drijfstangen uit het 1800 20VT blok meer dan 400 nm niet zouden kunnen hebben.. (edition one Turbo van Johan uit brabant)

Misschien had dat dan een andere oorzaak....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KJFBFWNJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6MZZ3XH8.jpg

http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=38806&postdays=0&postorder=asc&start=240

Dit zijn drijfstangen van een 20V/t 225 pk Audi TT.
Die blijven normaal wel goed heel alleen niet boven de 400 NM koppel.
En bij mij kwam het koppel er in een keer in en niet geleidelijk daarom zullen ze wel krom zijn gegaan.

Maar ja volgende keer maar iets minder koppel, er was zo toch niet mee te rijden (bij 100 km per uur nog wielspin)

Klinkt toch kritisch...

Rallye20vtrs
15-07-2008, 14:15
:wow: dat ziet er niet goed uit mijn koppel komt rustig op en is er niet meteen ik heb ook aan jd gevraagd of me koppel niet lager kon om alles een beetje te sparen en dat heeft hij gedaan hij zei dat als alles warmer wordt het koppel en pk ook minder wordt dus laten we hopen dat het zo is :D

VWAirlines
15-07-2008, 17:49
:wow: dat ziet er niet goed uit mijn koppel komt rustig op en is er niet meteen ik heb ook aan jd gevraagd of me koppel niet lager kon om alles een beetje te sparen en dat heeft hij gedaan hij zei dat als alles warmer wordt het koppel en pk ook minder wordt dus laten we hopen dat het zo is :D

Heb je nog wel de originele drijfstangen en zuigers van de motor erin zitten?

net op etka gekeken trouwens maar kan geen aqx blok vinden? is dat je juiste motorcode?

richard-polo
15-07-2008, 18:24
Een G60 (PG blok dus) turbo werd getilt naar 265 pk en 370 nm, het vermogen werd omhoog getilt en vervolgens werden de TT drijfstangen dubbelgevouwen. Aangenomen werd toen dat de drijfstangen uit het 1800 20VT blok meer dan 400 nm niet zouden kunnen hebben.. (edition one Turbo van Johan uit brabant)

Misschien had dat dan een andere oorzaak....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KJFBFWNJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6MZZ3XH8.jpg

http://www.vwforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=38806&postdays=0&postorder=asc&start=240



Klinkt toch kritisch...

over hem motor heb ik 1 en ander gehoord!! of het waar is weet ik niet ma er blijkt ook een olie sproeier los te zijn gekomen :screwy:

ik ken ook mensen met meer pk,s en toch orginele drijfstangen en die blijven tot nog toe wel heel..

ik ben benieuwd of dat van arno z,n broer alleen aan dat koppel heeft gelegen.
die stangen zien er niet fris meer uit :eek:

G60RAY
15-07-2008, 19:06
:D

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/9/4/P7130099klein.JPG

MelG60
15-07-2008, 19:17
Met een K04 zou je idd net 300pk kunnen halen, Dat een gechipte 225pk TT meestal op zo'n 260pk uitkomt komt omdat de intercoolers en de uitlaat een restrictie is. Ook word er natuurlijk wat marge ingebouwd omdat niemand zit te wachten op schade. Wat meestal die stangen doet buigen is een koppelpiek te laag in toeren, als je bv een grotere turbo zou nemen die later spoelt kan je meer nm op die standaard stangen loslaten (bij een hoger toerental) dan met een K04 (op een lager toeretal)
Die TT225 stangen (of alle andere 20V turbo stangen met een 20mm pen) zijn trouwens dezelfde als in 16v's zit, niks bijzonders dus. Als je natuurlijk een beetje serieus bezig bent (en dus die standaard kkk turborommel wegsmijt ;) dan monteer je meteen stalen drijfstangen.

Rallye20vtrs
15-07-2008, 19:40
Heb je nog wel de originele drijfstangen en zuigers van de motor erin zitten?

net op etka gekeken trouwens maar kan geen aqx blok vinden? is dat je juiste motorcode?


Nee dat kan kloppen want mijn motor komt uit een Seat Cupra

En wat G60ray laat zien is de vermogensuitdraai van mijn auto :thumbup:

Rallye20vtrs
15-07-2008, 19:55
. Wat meestal die stangen doet buigen is een koppelpiek te laag in toeren, als je bv een grotere turbo zou nemen die later spoelt kan je meer nm op die standaard stangen loslaten (bij een hoger toerental) dan met een K04 (op een lager toeretal)
Die TT225 stangen (of alle andere 20V turbo stangen met een 20mm pen) zijn trouwens dezelfde als in 16v's zit, niks bijzonders dus. Als je natuurlijk een beetje serieus bezig bent (en dus die standaard kkk turborommel wegsmijt ;) dan monteer je meteen stalen drijfstangen.


Dus als ik dit goed begrijp het beste is andere drijfstangen.
Kan je wel gewoon de zuigers laten of ook beter vervangen ?

martinus83
15-07-2008, 20:32
Weet niet hoe die zuigers zijn van een 20vt...

H-profiel drijfstangen er in, Kronenburg heeft ze en vele anderen ook
Op VWforum en hier wrs ook zwerft een Roy uit Beuningen rond die die drijfstangen voor 325 of 340 nieuw aanbied, met ARP bouten..

VWAirlines
16-07-2008, 08:06
Wat voor drijfstangen zijn dat?

Ben hier nog niet zo in thuis.. Ik weet dat Carillo drijfstangen zeker goed zijn, maar die zijn ook lekker geprijsd..


Ik wil zowiezo straks naar een grotere turbo, maar wil eerst eens kijken of uit mijn huidige opstelling wat meer te halen valt..

Iemand gaf mij de tip voor deze turbo's:

Garrett Eliminator GT28RS (http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-163&Category_Code=VVWTK)

Garrett Eliminator GT2871R (http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-166&Category_Code=VVWTK)

Garrett Eliminator (http://www.atpturbo.com/root/releases/release090105.htm)

Toevallig iemand die al ervaring met deze turbo's heeft?

AD G60
16-07-2008, 09:56
@Rallye20vtrs: is dat koppel van jou aan de wielen of aan de krukas?

Rallye20vtrs
16-07-2008, 14:07
@Rallye20vtrs: is dat koppel van jou aan de wielen of aan de krukas?

Wist het zelf ook niet (effe gebeld) maar dit is in de motor.

MelG60
16-07-2008, 18:00
Zuigers van een 210/225 motor zijn ok, die van een 150/180 pk zijn ook redelijk maar als blokje al +150K gelopen heeft zou ik al snel voor boren gaan + nieuwe zuigers. Carrillo stangen zijn supergoed (ik heb ze ook) die setjes van 300-500 euro is chinees spul met arp boutjes, is beter dan standaard maar ik hou er niet zo van vaak zijn de maattoleranties niet helemaal ok. Die ATP eliminators zou ik nooit nemen, je zit dan altijd vast aan het restrictieve uitlaatspruitstuk, zou voor op straat gaan voor een GT3076R met een ATP T3 spruitstuk oid. Kan je als de rest voor mekaar is gewoon 500+ pk mee doen.

MauSeR35
16-07-2008, 18:29
.... Kan je als de rest voor mekaar is gewoon 500+ pk mee doen.

Het is maar wat je gewoon noemt :thumbup:

Vincent-Mk1
16-07-2008, 20:37
Zou zoals Mel al zei,..op plm 250 pk gaan zitten. Heb je er nog een zekere tijd plezier van. Heb je wat te besteden,..dan carillo of pauter, andere zuigers, turbo etc.. Tja het is het 1 of het andere..

VWAirlines
16-07-2008, 21:24
Ik zit op dit moment nog even te kijken met een verplichte omkeuring van de auto :mad: dus betreft financiering gaat het iets langer duren.. :shake:

Wilde eind dit jaar gaan kijken voor een grotere turbo etc.. zat te denken aan een gt28rs, andere injectoren, drijfstangen en zuigers, etc..

Wil over de 300pk zitten, hoeft geen 400 te zijn maar wel zeker 400Nm..

uitlaat en inlaat enzo is allemaal al ruim geschikt voor dat vermogen..

open uitlaat systeem 2.5" van voor naar achteren, wel 2 dempers maar is puur voor het geluid netjes te houden.

En de inlaat met intercooler spreekt voor zich denk :

http://www.volksforum.com/albums/files/6/2/9/0/DSC04959.JPG

Vincent-Mk1
17-07-2008, 12:45
Geduld is een schone zaak... ;)

Rallye20vtrs
17-07-2008, 19:40
Hoezo wil je omkeuren ?

En geduld is een schone zaak ook ik wil meer pk maar moet weer eerst sparen ;) en onze andere auto afmaken.

VWAirlines
17-07-2008, 20:54
Hoezo wil je omkeuren ?

En geduld is een schone zaak ook ik wil meer pk maar moet weer eerst sparen ;) en onze andere auto afmaken.

Nou heeft niet echt met willen te maken..

Ben in oostenrijk mijn papieren kwijt geraakt aan de vrienden met de pet :(
En moet nou de auto om laten keuren anders krijg ik m'n papieren niet terug..

Dus de auto is nu flink standaard geworden, zat met de geluidsmeting te kijken.. wil die in 1 keer goed hebben want dat zijn geen geintjes 366 euro's per keer :eek: hij moet er nu zeker wel doorheen komen..

rijgedragtest zit helemaal in orde! haha..

Maar geduld heb ik zat.. ben al wat jaartjes aan de auto bezig.. maar dat houdt het ook leuk.. naja dit niet maar goed.. even slikken en weer verder..

Rallye20vtrs
19-07-2008, 17:35
Okee nou succes met je papieren terug krijgen :)

VWAirlines
23-07-2008, 22:57
Bedankt...

Volgende week woensdag is de keuringin lelystad.. ben benieuwd..

Daarna kan de verbouwing weer beginnen! heb er nu al zin in..

Bedankt luitjes voor jullie reacties!

Gr..
Emile..

bolku
23-07-2008, 23:38
Aha...was jij dat, hoorde het van Micha....
Leuke streken hebben die gestapo's daar tijdens de worthersee tour.....

Marcski
24-07-2008, 08:39
waarom waren ze precies ingenomen?
te weinig vermogen op kenteken?

VWAirlines
25-07-2008, 00:19
Aha...was jij dat, hoorde het van Micha....
Leuke streken hebben die gestapo's daar tijdens de worthersee tour.....

Waren echt homo's ja.. blijven zoeken, blijven zoeken.. en dan op het eind vragen, ja hoeveel geld heb je bij.. :mad: gaat echt niet om veiligheid of wat dan ook.. puur om de €€€'s

@Marcski
In de binnenstad een keer op het gas gegaan.. als je rustig rijdt en dan op het gas gaat dat ie gaat spinnen en in de begrenzer hangt.. dat lukt niet met 60pk op kenteken ;)

Omdat ik geen papieren had dat ik kon aantonen dat de motor ombouw goed gekeurd was, kreeg ik een technische inspectie.. Daar kijken ze dus echt naar alles.. Gaat nergens meer over..

M'n vering was niet origineel, m'n velgen ware niet uit de golf 3 serie dus niet goed, banden (rubber) was niet goed, geen einddemper, niet originele intercooler, open lucht filter, ramen folie zonder papieren, deurgrepen achter weg, idem voor de achterklep en niet te vergeten andere motor..

Heb daar echt me eigen een uur lang helemaal op staan te vreten hoe die honden je werk afkraken en het voor een gevaar op de weg uitmaken..

Gun zoiets niemand.. geloof me..

Marcski
25-07-2008, 07:56
maar het is een nederlandse auto, dan moet je toch aan de nederlandse wetgeving voldoen, niet aan de oostenrijkse?
om een simpel voorbeeld te noemen, de nederlandse wetgeving registreert je bandenmaat niet. VW doet een aanbeveling, maar je bent je niet verplicht je aan die maten te houden.

VWAirlines
25-07-2008, 10:44
maar het is een nederlandse auto, dan moet je toch aan de nederlandse wetgeving voldoen, niet aan de oostenrijkse?
om een simpel voorbeeld te noemen, de nederlandse wetgeving registreert je bandenmaat niet. VW doet een aanbeveling, maar je bent je niet verplicht je aan die maten te houden.


Dat leek mij ook, ik heb het RDW gebeld, rechtsbijstand en de politie.. En allemaal konden ze niks voor me betekenen..

Begin deze maand de motoromkeuring gehad bij het RDW in Rijen, meteen wederom weer gevraagd hoe dat mogelijk is.. Maar wat al te verwachten was, stom antwoord natuurlijk.. Ik dacht dat sinds we een europeese unie zijn dat de regelgeving ook gelijk zou zijn, mooi niet denk.. Zoals die monteur me daar ook al zei kunnen ze je in oostenrijk naaien wat ze willen.
Duitsers met hun TUV keuring hebben alles netjes in de papieren staan, dus die kunnen ze niks maken. Maar in Nederland hebben ze dat niet en doen ze ook niet..

Kortom gedraag je gewoon netjes in Oostenrijk want als ze je willen naaien kunnen ze dat zonder moeite en dat gaat je veel geld kosten :(

VWAirlines
30-07-2008, 21:08
Vandaag naar Lelystad geweest en de auto is goed gekeurd!
Rijgedrag test stelde niks voor, was allemaal dik in orde, maar de geluidstest maar net gehaald..

Dat gaat echt helemaal nergens over, mag niet meer dan 80db maken..
De ISO test ( deze wordt gebruikt voor wagens na 1 oktober 1996 ) had hij net niet gehaald, scheelde iets meer dan 1 db :screwy:
Maar de test voor oudere wagens waar de mijne gelukkig onder viel was net in orde..

Dus nu kan de wagen weer in normale staat worden gebracht!

Voor ieder die naar lelystad gaat, of moet, zorg maar dat je wagen flink stil is want die test is echt absurd.. :screwy:

Marcski
31-07-2008, 08:12
Fijn om te horen!

krijg je nu nieuwe kentekenpapieren of moet je de oude ook nog eens terughalen?
O ja, en voor de volledigheid, wat hebben alle keuringen bij elkaar je gekost?

VWAirlines
31-07-2008, 16:48
Het hele verhaaltje dan..

Eerst krijg je de keuring : motorvoertuig licht wijziging motor (€42,00)
Hier kijken ze of de motor thuis hoort in de serie..

Aangezien mijn motor uit een golf 4 gti kwam moest ik dus naar lelystad

En ze wegen de auto opnieuw (€17,50)
Zorg dat je met een bijna lege tank staat, alle rommel van reservewiel, gereedschap, muziek, weet ik het wat er allemaal nog uit kan uit is..


Voor een geluidsmeting (€366,00) en een rijgedragtest (€290,00).

rijgedragtest doen ze een aantal malen een remtest, een acceleratietest,
ze rijden een bepaalde snelheid en gooien dan je stuur 90 graden om. allebei de kanten.

En bij de geluidsmeting rijden ze een afstand van geloof 30 meter.
Ze kijken naar het toerental waar jij max vermogen hebt en rijden dan op 75% van dat toerental.
en dan in de 2e en 3e versnelling van 2000 toeren en 3000 toeren.

Voordat ze met deze beide keuringen beginnen, tekenen ze eerst je uitlaatsysteem over, schrijven alle nr's van je dempers op (welk merk, etc)
ook de typenr's van je luchtfilterbak en je luchtfilter zelf noteren ze.

En dan krijg je de kosten nog van nieuwe papieren erbij en nieuwe platen, mits deze zijn afgenomen van je ;)

Ik krijg mijn oude kenteken terug, ze passen alleen de type omschrijving aan.
Of er een 1'tje op komt, wat ik mag hopen van niet :eek: , dat weet ik nog niet. kan ik over 10 werkdagen zoiets wel vertellen..

Is al met al allemaal flink kut geweest, 2 maanden zonder kenteken, maar als ik nu wordt aangehouden ofzo is het allemaal in orde en kunnen ze niet meer zeiken.. En als je een ongeluk krijgt dan zit je goed met de verzekering, anders kun je nog een hoop gezeik krijgen..

Marcski
31-07-2008, 16:57
thanks voor de uitvoerige info!
Ik vroeg erom omdat de vraag namelijk vaak gesteld wordt, en ik er nu een aparte sticky van gemaakt heb:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44831

ik vroeg niet of je een nieuw kenteken kreeg, maar of je de oude platen op moet halen / vragen in oostenrijk, (om zo een 1tje te voorkomen)

VWAirlines
31-07-2008, 17:55
Nee moet echt nieuwe platen halen.. Toen ik de ambassade op had gebeld in Wenen vroeg ik of ze m'n platen en papieren opgestuurd hadden.. Platen worden nooit verstuurd, die worden altijd vernietigd :S zeiden ze..

Dus duimen dat er geen 1tje op staat...

Blue Rallye
02-08-2008, 10:48
Je krijgt je kenteken weer terug met een extra aantekening bij bijzonderheden. Daar komt TGK te staan met een nummer. Dat betekent dat je voldoet aan de typegoedkeuring die voor je auto is afgegeven, tenminste dat hebben ze gekeurd en goed bevonden. Gezien je platen met duplicaatcode 00 vernietigd zijn, zul je wel een duplicaatcode 01 op je nieuwe kenteken krijgen. Maar met een beetje geluk hoef je niet met een 1 op je platen te rijden, ze gaan die regelgeving wijzigen. Even afwachten dus...

Dat je nu denk van al het gelazer af te zijn is maar de vraag, dat hangt van jezelf af!
Als je nu weer iets uithaalt hier in NL wat de heren politie niet aanstaat pakken ze je de rommel meteen weer af. Immers je hebt een TGK nr. in je kenteken staan, dan gaan ze er meteen vanuit dat je er weer aan gerommeld hebt en wordt de auto meteen aan een technische keuring aangeboden. Als je ze pissed off maakt met een grote bek (zoals ik natuurlijk deed) vinden ze ALTIJD iets om je kenteken te confiskeren. De regelgeving is zo dat jij als burger altijd achter het net vist. Mijn verhaal is ook vrij lang met de heren politie en dateert uit 1996 met een omgebouwde Golf 1 GTI, het moraal van het verhaal is dat ik mijn kenteken en ombouw netjes op kenteken had, maar dat de politie hierzo gewoon niet op de hoogte was van de RDW regelgeving de combinatie met mij op mijn strepen staan stond die heren niet aan en dan beginnen de pesterijen van de egotrippers die helaas ook onder onze politiemacht zitten. Uiteindelijk is mijn kenteken vernietigd.

VWAirlines
04-08-2008, 12:18
Op kenteken heb ik 110KW/150pk staan nu. aangezien ik m'n druk weer terug zet naar 1 bar zit ik zo iets over de 200pk, 150pk + 40% kom je uit op 210pk.. daar verwacht ik geen problemen mee want dat mag wettelijk. enigste waar ze bij mij over kunnen zeiken is dat ik m'n einddemper weer eronderuit heb gehaald..

Heb hier in de 2 jaar dat ik er al mee rond rij nog nooit problemen met de politie mee gehad :D
En wat ik wel geleerd heb met de vriendjes met de pet is gewoon netjes blijven als je een keer wordt aangehouden.. scheelt je vaak een hoop ellende en ook geld.. En soms heb je wel eens ff een keer pech.. Dan is het gewoon slikken en weer doorgaan ;)

ries
02-09-2008, 19:12
open uitlaat systeem 2.5" van voor naar achteren, wel 2 dempers maar is puur voor het geluid netjes te houden.

Was dit ook de uitlaat waarmee je naar de RDW bent geweest voor een nieuwe typegoedkeuring?
Of had je er een standaard uitlaat onder gehangen om het geluid zo laag mogelijk te krijgen?
En je luchtfilter? Met een open filter gegaan of met een dichte bak?


Ik zit er namelijk ook aan te denken om m'n Golf 2 met 20VT een keer te laten keuren maar van wat ik zo lees is inderdaad de geluidstest bijna absurd zwaar. Iemand van MIVW was met een Golf 2 V5 gegaan en die auto was fluisterstil en toch nog maar net onder de 80dB blijven...

Maar als ik dan lees dat er van je uitlaat foto's gemaakt worden en er nummers worden genoteerd (voor zover aanwezig), dan schiet het eigenlijk niet op om er een standaard uitlaat onder te hangen en deze later weer om te wisselen voor een zelfbouw rvs uitlaat. Als je dan een keer wordt aangehouden kunnen ze daar weer flink over gaan zeiken want de originele uitlaat zit er niet onder...


En hoe streng is die technische keuring?
Ik ben namelijk ook bezig met een 02M 6bak maar daarvoor moeten 2 nieuwe steunen gemaakt worden. Die laat ik nog poedercoaten maar ondanks dat zien ze er niet origineel uit. Het is even de vraag of ik het risico wil nemen om hem dan meteen met de 6bak en die steunen te laten keuren. Wie weet komt die keurmeester opeens met een eis van sterkte berekeningen e.d.

En moest je ook nog info geven van de donor auto? Dus kenteken of chassisnummer, rekeningen e.d.?

VWAirlines
17-09-2008, 14:13
Heb er een einddemper op laten lassen om het geluid flink te dempen.
Ze noteren wel de gegevens van de uitlaat ja, maar daar zul je niet op af gerekend worden als je wordt aangehouden hoor.
Je moet het wel heel bont maken met je uitlaat geluid wil je daar een boete voor krijgen.

Ik rij nou ook weer met die einddemper eraf.

Heb de originele luchtfilterbak erop gezet toen ik naar de keuring ging.
Alles wat je kan doen om de wagen stiller te krijgen zeker doen.
Bij mij hing die luchtfilterbak met bind-bandjes vast gezet, die keuringsmeester wist echt wel dat die er normaal niet zat.

Om onnodig gezeik te voorkomen zou ik aanraden om die 6 bak met de keuring er nog niet op te zetten, is wel wat meer werk, maar ik zou zeggen ga geen dingen opzoeken waar jezelf al niet helemaal zeker van bent.

Mijn eigen ervaring met de technische keuring was dat het allemaal best mee viel. als je het gewoon allemaal goed in orde hebt en netjes, dan kan ik je al bijna zeker zeggen dat je er zonder problemen door komt.

Alleen de geluidsmeting is zeker iets waar je rekening mee moet houden, dus ook al kost het je een beetje vermogen op dat moment en scheelt het geluid, gewoon ff doen. Daarna kun je het weer naar je eigen idee terugbouwen.

Heel die keuringen zijn gewoon een moment opname, zorg dat het dan goed is dan ben je er zeker vanaf.

Als je meer wilt weten dan laat maar weten ;)


Trouwens 2 weken terug op de rollenbank gestaan met de variant
220pk en 345Nm op de wielen!

ries
17-09-2008, 19:27
Als je meer wilt weten dan laat maar weten ;)


Bedankt voor je reactie.
Het ene antwoord brengt al weer snel de volgende vraag naar voren ;-)

Deze stond nog "open" :
En moest je ook nog info geven van de donor auto? Dus kenteken of chassisnummer, rekeningen e.d.?


En hoeveel dB mag je nu eigenlijk hebben? Ik kan hier heel weinig over vinden namelijk. De golf 2 V5 van MIVW moest onder de 80dB blijven.


Bedankt maar weer.

Hight
17-09-2008, 20:10
zeer nuttige info dit voor mensen die ooit nog naar rdw moeten, net als ik

mvg Mike

VWAirlines
17-09-2008, 21:49
Bedankt voor je reactie.
Het ene antwoord brengt al weer snel de volgende vraag naar voren ;-)

Deze stond nog "open" :
En moest je ook nog info geven van de donor auto? Dus kenteken of chassisnummer, rekeningen e.d.?


En hoeveel dB mag je nu eigenlijk hebben? Ik kan hier heel weinig over vinden namelijk. De golf 2 V5 van MIVW moest onder de 80dB blijven.


Bedankt maar weer.

Was em helemaal vergeten..

Toen ik voor de typegoedkeuring (motor omkeuring) weg ging, hadden ze wel gevraagd naar de motorcode en indien mogelijk het kenteken van de donor inderdaad.

Aangezien ik de motor via marktplaats gekocht had en het kenteken niet had, heb ik ze zelf mijn motorcode verteld.
Goeie tip : bij mijn keuringstation (Rijen) waren de monteurs niet zo bekend met de vw motorcode's, die zoeken ze namelijk zelf op in de computer. Ik ben zelf vrij bekend met de verschillende 20vt motors en code's ervan dus ze geloofde me al zonder twijfel haha..

Kort samen gevat, heb je geen kenteken dan heb je al genoeg aan de motorcode, kunt een voorbeeld auto opnoemen waar ze in zitten, dat helpt.

De geluidsmeting is gewoon te gek voor woorden, ze willen dat de wagen net zoveel geluid maakt als met de originele motor die er voorheen in zat.
Is allemaal gewoon lulkoek, want ze pakken gewoon 80db als grens en heb je iets meer dan dat dan vergeet het maar en kun je opnieuw een afspraak maken, weer 366 euro betalen, net zolang totdat je onder de 80db zit.

Ik zat op 78,9db ofzo..

Wat ik al zei, al kost het je vermogen om hem stiller te krijgen, door bijv een demper eronder te zetten die meer tegenhoudt, of als je een turbo motor hebt en je kunt zelf je druk omlaag zetten in combinatie met je management aan te passen, dit heb ik dus gedaan, doe dit zeker.

Zolang je een originele motorcode hebt kijken ze niet naar het vermogen van de wagen. ze houden de waardes aan die bij de motorcode horen.

Alleen als je een zelfbouw motor hebt, bijv een 16V-G60 ofzoiets dergelijks dan heb je kans dat ze hem daar op de rollenbank zetten in lelystad.

René
18-09-2008, 06:10
Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar... je hebt het over 80dB......meten ze dat bij een bepaald toerental? Of snelheid? Of......

:)

ries
18-09-2008, 08:13
Mij schoot er ook weer eentje te binnen.....

Hoeveel tijd zat er bij jou tussen de technische keuring en de tests op Lelystad?
Is dat een week, enkele weken, maanden?

Want ik heb begrepen dat je kenteken wordt ingenomen tijdens de keuring en dat je het pas terug krijgt als alle tests geslaagd zijn. Je mag dan ook niet met de auto rijden en als dit maanden zou duren dan is dat toch wel erg lang.

martiepartie
18-09-2008, 08:38
Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar... je hebt het over 80dB......meten ze dat bij een bepaald toerental? Of snelheid? Of......

:)

1 pagina terug;

En bij de geluidsmeting rijden ze een afstand van geloof 30 meter.
Ze kijken naar het toerental waar jij max vermogen hebt en rijden dan op 75% van dat toerental.
en dan in de 2e en 3e versnelling van 2000 toeren en 3000 toeren.

Vriend van mij is 2 keer afgekeurd met een(import) Pulsar GTI 4wd turbo, uiteindelijk was de motor fluisterstil, maar maakten de banden veel lawaai.
Dus denk er ook om dat je banden monteert die recht afgesleten zijn, niet gecupt en zonder vlakke stukken.

VWAirlines
18-09-2008, 12:56
Mij schoot er ook weer eentje te binnen.....

Hoeveel tijd zat er bij jou tussen de technische keuring en de tests op Lelystad?
Is dat een week, enkele weken, maanden?

Want ik heb begrepen dat je kenteken wordt ingenomen tijdens de keuring en dat je het pas terug krijgt als alle tests geslaagd zijn. Je mag dan ook niet met de auto rijden en als dit maanden zou duren dan is dat toch wel erg lang.

Ik belde dinsdags voor de motor omkeuring in rijen en kon donderdag's al terecht. Als je daar klaar bent duurt het ongeveer 2 werkdagen dat ze de papierwinkel op orde hebben gemaakt (er achteraan bellen wil soms wel eens helpen) dinsdags hadden ze de papieren door gefaxt naar lelystad..
Vervolgens woensdag naar lelystad gebeld voor een afspraak, maar vanwege de vakanties kon ik pas over 4 weken terecht..
Denk dat als je nu zult bellen je tussen de 2 á 4 weken rekening moet houden.

Met papieren betreft geen idee, aangezien mijn papieren in beslag waren genomen heb ik die ervaring niet gehad :confused:

Ik ben 2, 3 maanden m'n papieren kwijt geweest, en in die tussentijd kon ik gewoon wegenbelasting en verzekering door betalen..

Twintigklepper
11-05-2009, 12:35
[oud topic]

De geluidsmeting is gewoon te gek voor woorden, ze willen dat de wagen net zoveel geluid maakt als met de originele motor die er voorheen in zat.
Is allemaal gewoon lulkoek, want ze pakken gewoon 80db als grens en heb je iets meer dan dat dan vergeet het maar en kun je opnieuw een afspraak maken, weer 366 euro betalen, net zolang totdat je onder de 80db zit.

Ik zat op 78,9db ofzo..


De grens is het geluid waarmee de auto toelating heeft gekregen! met een marge van 3db.
Het komt er dus op neer dat je bij de nog strengere RDW keuring dan die van de politie, evengoed nog 2x zoveel mag produceren.


Wat ik al zei, al kost het je vermogen om hem stiller te krijgen, door bijv een demper eronder te zetten die meer tegenhoudt, of als je een turbo motor hebt en je kunt zelf je druk omlaag zetten in combinatie met je management aan te passen, dit heb ik dus gedaan, doe dit zeker.

De uitlaat en luchtfilter komen weer in het archief te staan dus je kan beter
met je dempers en luchtfilters gaan waarmee je uiteindelijk gaat rijden.
Je kan met K&N en Supersprint ook door de keuring raken als je maar creatief bent;)
Wel kom je dan in de positie dat als je geluidsmeting mislukt...€€€


Zolang je een originele motorcode hebt kijken ze niet naar het vermogen van de wagen. ze houden de waardes aan die bij de motorcode horen.

Alleen als je een zelfbouw motor hebt, bijv een 16V-G60 ofzoiets dergelijks dan heb je kans dat ze hem daar op de rollenbank zetten in lelystad.

Ze kijken naar het motornummer als je dus een 16vg60 op basis van een pg hebt dan doet dat er niet toe.
Verder is het al knap als ze de motorcode kunnen lezen want in mijn geval heb ik zelf de inlaat moeten verwijderen omdat het anders onleesbaar was.
En bij de keuring hebben ze alleen naar de code op de kop gekeken
voor zover ik weet.
En ik heb er nog mensen in opleiding bij gehad zodat het allemaal net wat strakker moest.

De slagletter methode zou een stuk makkelijker zijn maar ik ben bang dat
je je auto dan ook definitief kan kwijt raken.