PDA

View Full Version : carbs deel 2


bobby-digital
12-08-2004, 07:47
zo mensen,

we hebben weer het een en ander gedaan van de week
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=6639&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=6640&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=6641&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=6642&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=6643&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=6644&mode=normal

de carbs zitten er nu op, nu kan de rest gebeuren, benzinepomp, radiateur verplaatsen, oliekoeler verplaatsen, gaskabel, onsteking enz enz enz

Matheo
12-08-2004, 10:09
stoer!! gaat helemaal goed komen.

MipMip
12-08-2004, 21:39
Ziet er super uit!!!

Is het nou ook mogelijk om zoiets op een ABF blok te bouwen? Omdat een ABF wat verschilt van een KR/PL/9A

Marcski
12-08-2004, 22:28
Is geen probleem volgens mij..
Waarin zou een ABF verschillen qua opbouw van een KR/PL/9A dan?

bobby-digital
13-08-2004, 08:19
volgens mij past het er gewoon op, is allemaal hetzelfde

Pedaalemmer
13-08-2004, 08:44
wat is dit voor blok? kr of pl?

pirelli
13-08-2004, 12:52
okay Maarten Ziet er goed uit.

Brullen zal ie zekers.

nieuw kelken filters erop. mooi man.

kost wat heb je wel wat.

MipMip
13-08-2004, 13:25
Een ABF heeft ten opzichte van kr/pl/9a toch elektronische ipv mechanische injectie en draait op digifant?
Ik weet niet of dat ivm met het plaatsen van carbs wat kan schelen, maarja daarom vraag ik het dus :-D

Marcski
13-08-2004, 13:40
Een ABF heeft ten opzichte van kr/pl/9a toch elektronische ipv mechanische injectie en draait op digifant?
Ik weet niet of dat ivm met het plaatsen van carbs wat kan schelen, maarja daarom vraag ik het dus :-D

De carbs komen ipv het injectiesysteem ;)

bobby-digital
13-08-2004, 13:52
ziet er wel lekker uit he alvin, blok is een KR trouwens :biggrin:

beckymk1freak
15-08-2004, 21:29
Ha Maarten!!! En mooi spul hé!! Loop'tie mooi? Of heb jum nog niet af...
Zullen we samen naar de test bank gaan speedcenter geldermalse? kijken hoeveel power onze schatjes hebben?groetjes.... ;)

bobby-digital
16-08-2004, 11:08
he becky, golf loopt nog niet maar duurt niet lang meer hoop ik, lijkt me een strak plan om ff naar geldermalsen te klappen, ben wel benieuwd

hij is in ieder geval klaar als we naar Lommel gaan, dan moet die gaan knallen daarzo;)

pirelli
23-08-2004, 14:40
he becky, golf loopt nog niet maar duurt niet lang meer hoop ik, lijkt me een strak plan om ff naar geldermalsen te klappen, ben wel benieuwd

hij is in ieder geval klaar als we naar Lommel gaan, dan moet die gaan knallen daarzo;)
nou heb ik weer wat nieuws in gedachten.... :redface:
want ik wil graag motorfietscarbs in mijn auto laten bouwen door serge. :biggrin: Dat lijkt me nog mooier!!over 2 weken dan gaat ze weg voor een spuitbeurt.de webers zijn al verkocht.wat zal ze mooi zijn als ze terug komt. :cool: ik zou dan gelijk ff een foto laten zien.hoe staan bij jou de zaken?
(trouwens ben vergeten uit te loggen maar ik ben ut zelf becky.nie alvin.)

bobby-digital
26-08-2004, 07:38
motorfietscarbs.... hmmm dat zal wel weer hard gaan denk ik. is dat nog sneller dan de webers die er eerst opzaten??
benieuwd hoe je golfje eruit ziet als die terug komt, maak je ook foto's als die bij de spuiter staat?? is ook wel leuk heb ik bij mijn golf ook gedaan dan zie je stap vor stap wat ze allemaal aan het doen zijn.
de zaken in het zuiden staan redelijk goed, het blok aanpassen voor de carabateurs viel wel wat tegen er moest nog wel worden aangepast, maar het gaat de goede kant op morgen (vrijdag) loopt die wel denk ik dan is het een kwestie van afstellen en wat afwerken en dan gaan met die banaan

MipMip
30-08-2004, 19:38
nog nieuws? loopt ie al???

serge pot
30-08-2004, 19:45
voordeel van motorfiets carbs is dat de motor gelijk onderin ook vermogen levert en het mengsel van de benzine beter over het hele toeren gebied constant gehouden wordt,waardoor er geen sprake meer is van carburateur gat en afmagering van je mengsel ,waardoor je koppelcurve als met een lineaal getrokken is .oftewel je motopr trekt constant en niet tussen de 4000 en 7000 rpm alleen (er van uitgaande dat wel je kop bewerkt is en een goede nokker in je kop ligt te stampen )
nog een voordeel is dat de luchtstroom bij stationair hoger is door de carb waardoor het co bij de keuring nooit een probleem is ,met webers blijf je altijd kloten wat dat betreft rond de max waarden .

Matheo
30-08-2004, 23:21
stel nou dat je veel power onderin het toerengebied wil hebben, dan zijn die motorfiets carbs beter als webers of dellorto's? of begrijp ik dat verkeerd? wil ooit nog eens een 1300cc "stoplichtsprintertje" bouwen zegmaar, als langdurig project, om het te leren (dus veel zelf doen). wat voor mod's zijn allemaal aan te raden? ben rustig aan het inventariseren.

serge pot
31-08-2004, 06:13
van polo 2 en 2f :gk onderblok ,3f cylinderkop compleet met nokker ,mh ontsteking,cbr 900 carbs ,spaghetty,50mm uitlaat,ahd versnellingsbak

Melvin
31-08-2004, 07:32
en bobby-digital, nog vooruitgang gemaakt?

p.s. serge pot: ik had je ge-pm'd over motorfietscarbs maar nog niets terug gehad...

MauSeR35
31-08-2004, 13:51
he mathieu ga je nog voor een polo of blijf je naar een rocco zoeken?

Matheo
31-08-2004, 15:03
he mathieu ga je nog voor een polo of blijf je naar een rocco zoeken?
ik ben gewoon op zoek naar iets, weet nog niet wat, maar als ik het zie weet ik het :rolleyes:

beckymk1freak
05-09-2004, 20:04
voordeel van motorfiets carbs is dat de motor gelijk onderin ook vermogen levert en het mengsel van de benzine beter over het hele toeren gebied constant gehouden wordt,waardoor er geen sprake meer is van carburateur gat en afmagering van je mengsel ,waardoor je koppelcurve als met een lineaal getrokken is .oftewel je motopr trekt constant en niet tussen de 4000 en 7000 rpm alleen (er van uitgaande dat wel je kop bewerkt is en een goede nokker in je kop ligt te stampen )
nog een voordeel is dat de luchtstroom bij stationair hoger is door de carb waardoor het co bij de keuring nooit een probleem is ,met webers blijf je altijd kloten wat dat betreft rond de max waarden .
dat wou ik nou net zegghu... :confused: hahaha ;)