PDA

View Full Version : Koppakking vervangen 1.1


Black Devil
28-07-2004, 21:59
Nog een vraag dan maar.

laatst bij een ckeck zag ik dat bij de golf1 1.1 (83) van mijn vriendin waarschijnlijk de koppakking niet helemaal fris meer is, ik zag om de kop heen wat olie liggen/vloeien. de motortemp staat ook nooit in het midden, voor mijn gevoel is ie wat te heet.

Nu ben ik van plan om er een nieuwe koppakking tussen te zetten. Ik vraag aam jullie, is het zelf een beetje te doen?? ik denk van wel. een goede vriend van mij is VW monteur die mij eventueel kan bijstaan met raad en daad.

HEEL BELANGRIJK WAT ZAL IK NOG MEER VERVANGEN ALS DE KOP ER TOCH AFGAAT!!

het zou mooi zijn als iemand die dit al eerder heeft gedaan een lijstje kan neerzetten.

thanx alvast voor de moeite om dit lange verhaal te lezen :)

Volkswouter
28-07-2004, 22:05
Zowieso de thermostaat vervangen! Dit is bijna altijd de boosdoener van een defecte koppakking.

Black Devil
28-07-2004, 23:01
Kijk eens aan, t begin van mn project!!!

Black Devil
29-07-2004, 08:13
Het zit niet bij de klepdekselpakking, die is droog. bij aankoop hebben we alles schoongemaakt om te kijken of er eventueel iets lekt(e). Het zweten/lekken zit meer aan de rechter voorkant zeg maar. ik heb het nog niet echt heel goed bekeken maar ik zal kijken of er links voor ook wat lekt

thanx sjampoo

Tommy
30-07-2004, 16:40
idd, mijne lekte ook een beetje bij de ontsteking(nokkenas)...

En bij koppakking vervangen kun je het best de kop laten vlakken geloof ik...

Arno
30-07-2004, 17:46
In ieder geval ben ik het gezeur van olie lekkage al kwijt.
want bij mij is de koppakking al vervangen, het had niet langer moeten duren anders zou die ook water lekken...
Maar de kop is ook gevlakt en ik kan je melden dat de motor nu een stuk beter loopt.

Black Devil
30-07-2004, 22:51
kijk das nais info, als ik terug ben van vakantie ga ik alles maar eens goed onderzoeken