PDA

View Full Version : beste remmen onder een mk1


Lun@
15-02-2004, 19:19
Heb sinds een paar daagjes een golf type 1.

En ik vind de remmen dus helemaal bagger.
tis een 1.6gti

en ik ben van plan om er een 1.8 (pg) erin te bouwen.

Passen ik de standaard g60 remmen eronder. Zo nee wat moet er aan gedaan worden om de remmen voor en achter eronder te krijgen.

wil van de trommels achter naar schijven gaan..
welk type hebben schijven achter>?.. passen die onder mijn golf?

en wat valt aan te raden voor mij..
prijs is niet zo heel belangrijk.. maar ik kan een complete set g60 remmen krijgen voor mijn verjaardag. en als die geboorde schijven met ferodo blokken blokken hebben moeten die ook wel voldoende power hebben voor het gewicht van het golfje..

alle tips zijn welkom..

alvast bedankt..

MelG60
15-02-2004, 20:28
Achteras van Rocco 16V eronder en je kan adapters kopen (oa SLS) om G60 remmen er aan te schroeven, ook zijn er adapters om de Seat Brembo's er aan te knopen.

Ron mk1
21-02-2004, 07:32
Of een golf 2 achterschijfen set eronder zetten.
dus astappen en schijfen en klauwen.

Christiaan
21-02-2004, 14:58
en voor de voorzijde, remklauwen van een Golf II 16V passen er zo op zonder aanpassingen. Heb ik zelf ook gehad op mijn GTI, remt errug goed :D

Gert
22-02-2004, 11:24
En wat doe je met dat 1600 GTI blok ?

Tommy
22-02-2004, 13:53
ja inderdaad... mooi houden! 1800 voegt niks toe, alleen gewicht... ;)

pirelli
22-02-2004, 17:08
hij zei 1800 PG motor = G60 dus 160pk,s

Tommy
22-02-2004, 17:21
:oops: ik meende dat dat 1 van de 2 gewone 8v's was.... I'm sorry

Ron mk1
22-02-2004, 20:44
Gert


Geslacht:
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1143

Geplaatst: Zo Feb 22, 2004 11:24 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

En wat doe je met dat 1600 GTI blok ?
_________________
Pour Gijpie !!



Ik heb binnenkort ook nog een 1.6 gti blok over. Loopt goed, verbruikt een half litertje op de 2000 km. Zit een rollenbank uitdraai bij van gisteren met 112 pk aan de krukas.

Blok is compleet met inlaat / uitlaat spruitstuk, injectie, dynamo.

T.E.A.B

voor meer info 06-55786695

oergolf
10-03-2004, 23:35
Of een golf 2 achterschijfen set eronder zetten.
dus astappen en schijfen en klauwen.

Daar heb ik ook wel eens vaker van gehoord. Maar hoe zit dat nu eigenlijk!
Je kan toch niet zomaar even je trommelremmen vervangen voor schijven + astappen enz.. Moet er dan niet meer dingen overgezet worden?

Stijn
11-03-2004, 00:24
ja, remslangetjes, handremkabels...en als je het goed wilt doen ook de remdrukbegrenzer. Maar meer is echt niet ;)

VeeDubber
12-03-2004, 13:43
zit er al een montagepositie voor de remdrukbegrenzer en kun je de handremkabels van een Golf 2 nemen of heb je de kabels van een Scirocco nodig?

ik heb achter ook nog trommels op mijn 16v MK1, remt goed genoeg, maar er ligt ook nog een complete Golf 2 Remmenset in de schuur. En dat remt beter.... :)

Stijn
12-03-2004, 18:13
Je hebt de handremkabels van een Scirocco 16V nodig.

Hmm remdrukbegrenzer heb ik nooit gemonteerd onder een Golf 1, altijd zonder gedaan. Iemand die het wel weet?

CabrioSlicK
13-03-2004, 18:23
Ik dacht dat een Scirocco 16V niet eens een remkrachtbegrenzer voor de achterste remmen had??? :confused:

Blikopener
13-03-2004, 19:23
Kijk eens goed naar de hoofremcilinder van een Rocco!!

serge pot
14-03-2004, 20:25
zitten al druk nippels op

pirelli
15-03-2004, 20:45
en rocco achteras heeft een dikkere stabilisatorstang

AD racing
30-05-2004, 05:24
je kan de begrenzer van een 2 overbouwen naar de 1, er is een plaatje voorzien waar je hem kan opzetten, deze is wel voorzien voor de golf 1 begrenzer, maar, mits wat vouw, klop en laswerk krijg je de begrenzer van de 2 er zeker onder. heb ik zelf ook gedaan. Ik vind het veel beter met de begrenzer van de 2 want met die van de 1 breekt je achterste weg als je eens goed doorremt...

VW Greatz

VeeDubber
01-06-2004, 13:21
Heb je er toevallig een fotootje van AD Racing??

Mikkla
30-08-2006, 10:46
En weet iemand waar je de adpaters kunt krijgen om G60 remmen aan de voorkant te monteren?

Berserker
30-08-2006, 11:30
hier klikken (www.ebay.de)

oergolf
30-08-2006, 22:35
Of het volgende nummer bellen (voor adapters G60 remklauwen op de golf 1 fusees) ;

0627590499

Ik weet zijn naam niet meer maar hij adverteerd wel eens op Marktplaats.
De beugels zijn verchroomd en al.

Ik heb er toen €75,- voor betaald

oergolf
30-08-2006, 22:53
Om gelijk maar even nieuw leven in het topic te blazen;

Ik ben bezig om de G60 remklauwen op mijn Golf te bouwen. Alleen een paar dingen die ik me nog af vraag;

1 Wat is het verschil, wanneer ik gebruik maak van een G2 16V hoofdremcilinder (diameter 20.6mm :confused: )
of een hoofdremcilinder van de G60 (22.2mm :confused: )en dan bedoel ik deze (http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikelen/artikelen.aspx?t=QPQOQROTOOOP&s=52&k=)

2 En welk effect heeft een rembekrachtiger van een G60 op de hoofdremcilinder van een G2 16V? Of zit er geen verschil in rembekrachtiger van 16V en G60?

3 Wanneer ik geen remkrachtverdeler gebruik is het toch beter dat ik voor de remklauwen achter eerder een kleinere diameter van de zuiger neem (36 ipv 38)? Ivm de minder grotere kracht die de remmen achter kunnen uitoefenen. (om kans op uitbreken te reduceren)

Ik weet het is een boel gezeik maar misschien heeft iemand er al ervaring mee.

Mikkla
31-08-2006, 15:43
Thanx ;)

cabbyG60
31-08-2006, 18:03
Deze kerel levert pas mooie adapters vind ik persoonlijk.
Heeft dezelfde vorm als de G60 adapter, maar dan zo gemaakt dat het op een MK1 past. Vind ik veel beter/sterker uitzien dan die beugeltjes wat je op ebay enz vindt.

http://www.koppis-garage.com/indexseite.html

Greetz

Jan

Mikkla
01-09-2006, 12:50
Ik kan ze niet vinden hoor op die site :(

Berserker
01-09-2006, 13:10
ook leuke remmen:
cleaned (http://www.cleaned.be/forum/index.php?showtopic=40287&hl=wilwood)

2) WILWOOD dynalite 4 POTS klauwen NIEUW !!! , zijn de VOLLEDIG gefreesde alu klauwen , hebben een heel groote pad-afstand en daarmee uiterst geschikt voor bv golf 1 (meer techninsche info op aanvraag), let wel op dees zijn alleen de klauwen dus geen blokken en adaptors. heb wel een houten mal voor een adaptor voor een golf 1 , het is mogelijk om met deze klauwen met 256mm schijven te rijden in 13" !!!!!!
prijs : 400€ (koopje)

http://users.pandora.be/jellewouters/cleaned/verkoop/CIMG1603.JPG

PluRRie
01-09-2006, 13:15
Om gelijk maar even nieuw leven in het topic te blazen;

Ik ben bezig om de G60 remklauwen op mijn Golf te bouwen. Alleen een paar dingen die ik me nog af vraag;

1 Wat is het verschil, wanneer ik gebruik maak van een G2 16V hoofdremcilinder (diameter 20.6mm :confused: )
of een hoofdremcilinder van de G60 (22.2mm :confused: )en dan bedoel ik deze (http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikelen/artikelen.aspx?t=QPQOQROTOOOP&s=52&k=)


Met de g60 hoofdremcilinder verplaats je meer vloeistof, doordat de diameter groter is.
Waardoor je een groteren remkracht kan uitoefenen met minder voetkracht en het pedaal hoeft minder ver ingedrukt te worden.


Nu heb ik ook een klein vraagje: Met 16v klauwen op een golf 1 is de minimale velg grootte???(ik wil namelijk 14 inch gaan rijden en geen 15 inch)

Berserker
01-09-2006, 13:29
14 inch is dan het minimum....

coen16vT
01-09-2006, 17:17
En weet iemand waar je de adpaters kunt krijgen om G60 remmen aan de voorkant te monteren?

Er staan op marktplaats adaptersetjes te koop voor G60 klauwen op type 1 fuseestukken. Ik heb ze zelf ook gekocht en het past perfect!! ;)

Maarten
01-09-2006, 17:25
De golf 2 16v hoofdremcyl van na '88 zijn ook 22mm.

De maat bekrachtiger is hetzelfde gebleven (9" d8 ik)

Achter kan je op de scirocco/golf1 ankerplaten aluminium klauwen monteren van een golf 4/audi a3... dat (hand)remt een stuk beter :)

vwmk2driver
28-09-2006, 22:48
is het niet mogelijk de complete fusee's van g60 te pakken incl naven?

dus de fusee met naaf en remklauw en dergelijk.

of is dit niet te doen? ik zit namelijk ook te denken om g60 remmen te monteren op mijn golf 1.
maar dacht misschien is het mogelijk dus de complete set temonteren?

stuurkogel zal wel passen denk ik? fusee kogel zal anders zijn ?
en veerpoot is volgens mij ook zelfde?

alvast bedankt

rallye16vt
29-09-2006, 07:42
g60 fussees past niks van, makkelijker is gewoon adaptorplaten kopen ben je voor een paar tientjes klaar, en het past dan zo.

vwmk2driver
29-09-2006, 08:08
oke... dankje wel richard.

rallyegolf driver
29-09-2006, 09:10
Je kunt ook 280mm remschijven van een G60 op je gewone golf 1 fusee met 76mm boutgatafstand zetten zonder adapters te hoeven gebruiken voor de remklauwen.

Dan zoek je de remklauwen van een Opel Monza 3 liter , Senator B vanaf 2.5 liter of Omega A 3.0 liter V6. Die remklauwbeugels hebben namelijk ook een boutgatafstand van 76mm.....

de remklauwen zelf hebben een zuigerdiameter van 60mm ipv de Girlings van de g60, dus die zijn ook een 3-5mm groter. Je moet wel een paar busjes maken om de remklauw op de juiste afstand te zetten ivm de offset van de remschijven. Die is iets anders als van de Opel. Omega A 3.0 V6 heeft ook 280mm x 28 mm schijven, alleen met een andere offset.

ik heb dit gisteren per toeval gevonden met googlen in Duitsland....op een caddy 1 forum.

Opel Monza remklauwen op 280mm remschijven (http://www.vwcaddy-forum.de/thread.php?threadid=4332&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&sid=dc3dbfab36394f5093d2be93ba2814c6&page=1)

vwmk2driver
29-09-2006, 11:49
dat klinkt ook goed.

dan alleen hopen dat je zulke klauwen kan vinden een monza is al ouderwets natuurlijk.

maar die remklauw adapters waar kan ik die vinden? op marktplaats staan ze niet na mijn weten.

gezocht op remklauw,remtang en op remklauw adapter maar niks.

rallye16vt
29-09-2006, 12:01
Op ebay heb ik ze afgelopen week ook zien staan.

rallyegolf driver
29-09-2006, 15:56
dat klinkt ook goed.

dan alleen hopen dat je zulke klauwen kan vinden een monza is al ouderwets natuurlijk.

maar die remklauw adapters waar kan ik die vinden? op marktplaats staan ze niet na mijn weten.

gezocht op remklauw,remtang en op remklauw adapter maar niks.

Monza 3.0l
Senator B >2.5l
Omega A 3.0l

vwmk2driver
29-09-2006, 18:07
op opel forum een topic geplaatst.

misschien dat ze daar wat heben en anders marktplaats in de gaten houden.

60mm zuigers staat me wel aan :D

moet een busje tussen de remklauw houder en fusee maken?

vwmk2driver
29-09-2006, 18:12
Om gelijk maar even nieuw leven in het topic te blazen;

Ik ben bezig om de G60 remklauwen op mijn Golf te bouwen. Alleen een paar dingen die ik me nog af vraag;

1 Wat is het verschil, wanneer ik gebruik maak van een G2 16V hoofdremcilinder (diameter 20.6mm :confused: )
of een hoofdremcilinder van de G60 (22.2mm :confused: )en dan bedoel ik deze (http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artikelen/artikelen.aspx?t=QPQOQROTOOOP&s=52&k=)

2 En welk effect heeft een rembekrachtiger van een G60 op de hoofdremcilinder van een G2 16V? Of zit er geen verschil in rembekrachtiger van 16V en G60?

3 Wanneer ik geen remkrachtverdeler gebruik is het toch beter dat ik voor de remklauwen achter eerder een kleinere diameter van de zuiger neem (36 ipv 38)? Ivm de minder grotere kracht die de remmen achter kunnen uitoefenen. (om kans op uitbreken te reduceren)

Ik weet het is een boel gezeik maar misschien heeft iemand er al ervaring mee.

voordeel van een grotere zuigerdiameter in de hoofdremcilinder is dat er met minder pedaal beweging meer vloeistof verplaatst word.

het maakt voor de druk verder niks uit. met een grotere zuiger zal je juist harder moeten drukken.
een grotere rembekrachtiger is overigens nooit verkeert.

dus een combi van een grotere hoofdremcilinder incombinatie met grotere bekrachtiger geeft een mooi resultaat :D

rallyegolf driver
29-09-2006, 22:36
op opel forum een topic geplaatst.

misschien dat ze daar wat heben en anders marktplaats in de gaten houden.

60mm zuigers staat me wel aan :D

moet een busje tussen de remklauw houder en fusee maken?

Boutgaten van de opel ( ATE ) klauwen schijnen een maatje groter te zijn, dat moet opgevuld.

vwmk2driver
01-10-2006, 09:32
zo... heb een setje remklauwen+ houders gevonden van een monza .

zal eind van de week wel binnen zijn en hebben we weer een projectje erbij haha.

Rallye-VR6t
01-10-2006, 09:43
Maar ja dit blijven de remmen..... :D

http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/7/DSCF1813.JPG

Hoe dit remt.... :rock:

vwmk2driver
01-10-2006, 10:17
idd... maarjah kosten ook wat meer haha

en heb je zeker minimaal 16 inch nodig?

vwmk2driver
01-10-2006, 10:19
er staat niet bij welke velgen hij er op heeft zeker?

hoop wel dat ik 15 inch kan nemen vind 16 te groot voor een golf 1,

rallyegolf driver
01-10-2006, 10:21
Die 305mm brembo remmen van de Seat Ibiza Cupra R zijn ook voor minimaal 16" .
De 280mm remmen passen binnen 15".

Rallye-VR6t
01-10-2006, 13:27
er staat niet bij welke velgen hij er op heeft zeker?

hoop wel dat ik 15 inch kan nemen vind 16 te groot voor een golf 1,

Ik rij met 16inch, kun je ook lezen op de band. ;)

Het kan in 15inch, maar dan moet je flink aanpassen.
Met een 280schijf.

vwmk2driver
01-10-2006, 14:10
ja jouw band zag ik idd 16inch.

maar dat zijn de grotere brembo's hoop dat miijn opel monza klauwen in combinatie met 280mm schijven gewoon in 15 inch passen.

vwmk2driver
01-10-2006, 20:24
hoe zal dat nu moeten??

wil op de achteras een remmen set van een golf 2 maken.

heb daar van de astap en al er bij die kan ik na mijn weten zo op de achteras schroeven met die 4 bouten.
maar op de golf 2 achteras zit ook altijd een remdrukregelaar.
zou ik deze ook moeten plaatsen? of kan het ook zonder de remdrukregelaar dat hij gewoon wat harder remt achter?

Berserker
01-10-2006, 20:58
hoe zal dat nu moeten??

wil op de achteras een remmen set van een golf 2 maken.

heb daar van de astap en al er bij die kan ik na mijn weten zo op de achteras schroeven met die 4 bouten.
maar op de golf 2 achteras zit ook altijd een remdrukregelaar.
zou ik deze ook moeten plaatsen? of kan het ook zonder de rembekrachtiger dat hij gewoon wat harder remt achter?

je haalt nu 2 dingen door elkaar rembekrachtiger en remdruk regelaar, volgens mij moet je dan altijd die remdrukregelaar meeplaatsen, anders kun je voor nare verassingen komen te staan.....

vwmk2driver
01-10-2006, 21:19
sorry..

ja ik zou hiervoor dan een systeem moeten maken want ik mag hem ook niet plaatsen en hem dan vast zetten op een vast punt volgens mij.

dit is apk afkeur hij moet gang baar zijn namelijk al hoewel er op golfjes 1 volgens mij nooit remdrukregelaars gezeten hebben dus is het misschien niet verplicht dat hij gangbaar is als hij aanwezig is?

Rallye-VR6t
01-10-2006, 21:23
Remdrukregelaar moet gangbaar zijn bij de keuring.
En op de GTI zit deze standaard, door het op of afspannen van de veer regel je de remdruk.
Maar op een golf1 heb je eigenlijk geen remdruk nodig achter, autootje heeft een licht kontje.

Dus veer eraf, bij rijden, veer erop bij keuring.

vwmk2driver
01-10-2006, 21:31
gti had toch gewoon trommels die hebben toch geen drukregelaar?

het is misschien iets doms maar zal ik met de originele remtrommels enzo ook wegkomen? of is het wel gewoon een goed idee om er schijven op te zetten achter.

wat ik misschien eventueel ook nog kan doen is de voorremmen op 1 groep op de hoofdremcilinder te zetten en de achterremmen op de andere groep op de hoofdremcilinder.

het mag wel niet omdat je een gescheiden remsysteem moet hebben maarjah het remt misschien wel beter? en veel rijden zal ik er ok niet mee straks.

Rallye-VR6t
01-10-2006, 21:37
gti had toch gewoon trommels die hebben toch geen drukregelaar?

het is misschien iets doms maar zal ik met de originele remtrommels enzo ook wegkomen? of is het wel gewoon een goed idee om er schijven op te zetten achter.

wat ik misschien eventueel ook nog kan doen is de voorremmen op 1 groep op de hoofdremcilinder te zetten en de achterremmen op de andere groep op de hoofdremcilinder.

het mag wel niet omdat je een gescheiden remsysteem moet hebben maarjah het remt misschien wel beter? en veel rijden zal ik er ok niet mee straks.

Niet gaan kloten met zelf uitdokteren van je remsysteem!

Gewoon de dubbele leidingen naar achteren gebruiken met trommels.
Is meer dan genoeg voor een golf 1.
De GTI had standaard een remdrukregelaar op de achteras, lastafhankelijk.
De voorremmen nemen 90% van het remmen voor rekening.
Achter is er alleen voor om je auto recht te houden!

Met mijn Brembo setup voor, Trommeltjes achter, Scirocco 16V hoofdrem.
2 man in de auto, van 200-0 vol in de ankers, zonder moeite of fading.
(alleen de bijrijder had het zwaar in 4punts gordel)
Ik durfde het niet vanaf 240-0.
Had houden en keren om tegen het blokkeren te blijven doseren.
De Brembo's zijn gewoon in staat om bij 200km/h je wielen tot stoppen te brengen....en dat lijkt me geen pretje als dan je achterkant hetzelfde gaat doen.

Schijven is puur voor de looks.

vwmk2driver
01-10-2006, 21:43
oh oke.

ja ik wou me niet onderdoen en schijven plaatsen.

maar als het verder voor het remmen weinig uitmaakt neem ik net zo lief gewoon de trommels.

is ook een stuk minder onderhouds gevoelig,
in het oogpunt van die remklauwen die vaak vast gaan staan en achter schijven die gaan roesten als je hem en tijd niet gebruikt.

ik moet dan maar even in onderdelen snuffelen want na mijn weten heb ik geen remdrukregelaar gezien onder mijn gti. wel zit er aan de achteras zag ik net een armpje voor zon regelaar waar die veer dus aan moet ( net even gekeken in de schuur).

vwmk2driver
01-10-2006, 22:00
je hebt een hoofdremcilinder van een scirocco gemonteerd,en heb je ook nog een andere rembekrachtiger ?? of gewoon de originele golf 1

Rallye-VR6t
02-10-2006, 07:29
je hebt een hoofdremcilinder van een scirocco gemonteerd,en heb je ook nog een andere rembekrachtiger ?? of gewoon de originele golf 1

Kompleet Scirocco 16V inc pedalencluster. (zit de remlichtschakelaar op)

vwmk2driver
02-10-2006, 22:45
heb de remdruk regelaar gevonden dacht dat hij er niet opgezeten had maar blijkbaar wel, jullie hadden gelijk :D

DutchRebel
05-10-2006, 15:36
zijn de remtangen van een monza 2.8S ook geschikt voor die ombouw?
zijn ook voor 280 mm remschijven, dus moet eigenlijk wel goed zijn of niet?

Lieuwe
05-10-2006, 16:17
Dus veer eraf, bij rijden, veer erop bij keuring.

Als de veer eraf is heb je helemaal geen remdruk meer achter ?

Had afgelopen weekend ook een keer dat ik flink moest remmen met nat wegdek en toen blokkeerde de complete achterkant. Voel je de kont ook alle kanten op slippen, gelukkig was het bij een vrij lage snelheid. Kan ik beter ook maar die trommels op non-actief zetten :tongue:

vwmk2driver
05-10-2006, 16:37
zijn de remtangen van een monza 2.8S ook geschikt voor die ombouw?
zijn ook voor 280 mm remschijven, dus moet eigenlijk wel goed zijn of niet?

die zijn ook pas te maken.
maar die hebben een zuiger van 54 mm zelfde als origineel geloof ik dus weinig zin ;)

Dennis@polo86c.nl
05-10-2006, 18:16
Heeft er ook iemand ervaring met Wilwood remklauwen?

http://www.wilwood.com/Products/001-Calipers/index.asp

DutchRebel
05-10-2006, 18:31
die zijn ook pas te maken.
maar die hebben een zuiger van 54 mm zelfde als origineel geloof ik dus weinig zin ;)


ja ok, dan houd t op he..

die van de 3 liter waren 60 mm he..

mercedes en ford hebben ook 2 zuiger remklauwen.. zou dat nog wat beter remmen? licht natuurlijk ook aan de diameter maar heeft dat buiten dat ook nog voordelen of maakt dat niets uit?

vwmk2driver
07-10-2006, 16:53
zo ik heb ze hoor.

check mijn topic

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11221&page=8&pp=20

vwmk2driver
09-10-2006, 22:38
hoe hebben de mannen met g60 en brembo's of alle andere grotere remmen op de golf1????

ben nu dus er achtergekomen dat de remklauw houders normaal vast zitten bij de opel met m12 bouten en de golf 1 normaal met m10.

wat nu te doen?
optie 1. gat opboren en m12 fijn draad tappen met een 10.9 fijn draad m12 bout.
optie 2. originele 10.9 m10 bout behouden of eventueel een andere zoeken met half draad inplaats volledig. en een bus om de bout plaatsen die uitwendig12 mm is??

optie1 lijkt me het makkelijkst.
maar wat is het beste volgens jullie? kwa sterkte ook enzo

Rallye-VR6t
10-10-2006, 18:04
hoe hebben de mannen met g60 en brembo's of alle andere grotere remmen op de golf1????

ben nu dus er achtergekomen dat de remklauw houders normaal vast zitten bij de opel met m12 bouten en de golf 1 normaal met m10.

wat nu te doen?
optie 1. gat opboren en m12 fijn draad tappen met een 10.9 fijn draad m12 bout.
optie 2. originele 10.9 m10 bout behouden of eventueel een andere zoeken met half draad inplaats volledig. en een bus om de bout plaatsen die uitwendig12 mm is??

optie1 lijkt me het makkelijkst.
maar wat is het beste volgens jullie? kwa sterkte ook enzo

Een hardstalen vulring?

Bij mijn Brembo set zijn speciaal adapters gemaakt door Romatuning.
Dus pasklaar, met de juiste draad voor het fussee stuk.

vwmk2driver
10-10-2006, 21:58
oke. dus jij hebt de originele m10 bouten nog gewoon.
in mijn geval kan ik dus beter een bus er inmaken..of iets

rallyegolf driver
11-10-2006, 07:35
hoe hebben de mannen met g60 en brembo's of alle andere grotere remmen op de golf1????

ben nu dus er achtergekomen dat de remklauw houders normaal vast zitten bij de opel met m12 bouten en de golf 1 normaal met m10.

wat nu te doen?
optie 1. gat opboren en m12 fijn draad tappen met een 10.9 fijn draad m12 bout.
optie 2. originele 10.9 m10 bout behouden of eventueel een andere zoeken met half draad inplaats volledig. en een bus om de bout plaatsen die uitwendig12 mm is??

optie1 lijkt me het makkelijkst.
maar wat is het beste volgens jullie? kwa sterkte ook enzo

Dit staat dus ook in die link die ik in een van de vorige postst heb gezet, dat Opel met dikkere bouten werkt, en dat diegene die die klauwen heeft geplaatst ook met busjes heeft gewerkt.

vwmk2driver
11-10-2006, 21:22
oke...

ja die oren waar die bouten inzitten van het fusee vind ik ook niet zo super groot. dus eigenlijk laat ik die liever zoals ze zijn, en idd misschien een busje maken die precies er tussen past.

waar zou ik hard staal kunnen vinden? of zou ik busje zelf hard kunnen maken door het heet te stoken en dan af te koelen met water ofzo of haal ik nu rare dingen in me hoofd...

oergolf
12-10-2006, 08:52
oke...

ja die oren waar die bouten inzitten van het fusee vind ik ook niet zo super groot. dus eigenlijk laat ik die liever zoals ze zijn, en idd misschien een busje maken die precies er tussen past.

waar zou ik hard staal kunnen vinden? of zou ik busje zelf hard kunnen maken door het heet te stoken en dan af te koelen met water ofzo of haal ik nu rare dingen in me hoofd...

Nou raar is het niet. Alleen wil je het goed doen moet je het proces goed kunnen beheren, afgezien van het koostofpercentage in het materiaal (alleen met een minimaal bepaald percentage koolstof kan je harden.) moet je ook weten vanaf welke minimale temperatuur je moet gaan afkoelen (hier zijn wel kleurindicators voor).

Kortom, :D zoek een staalboer in je buurt die een stukje rond hardstaal heeft en ook misschien gelijk op maat kan draaien.

vwmk2driver
12-10-2006, 17:00
ik denk toch dat ik mar de gaten opboor, je haalt rondom 1 mm weg en je bent er al.
gelijk fijn draad tappen en en een m12 10.9 zoeken fijn draad.

lijkt me toch beter dan pasjes enzo, in mijn geval maakt het niet veel uit de fusee's liggen toch nog los enzo. misschien heeft de caddy man voor busje gekozen omdat zijn fusee's nog op de auto zaten enzo.

vwmk2driver
12-10-2006, 21:29
word toch en busje, vind het oortje bij nader inzien al niet groot en stevig er uit zien als ik dan ook nog is matriaal weg halen enzo.

oergolf
21-10-2006, 14:31
Weer even wat anders:

Wat betekenen de laatste 2 cijfers die gegeven worden bij een hoofdremcilinder?

vb 22,2-17/15

en wat zou dan het verschil moeten uitmaken tussen een 22,2-17/15 en een 22,2-16/18?

Wie ooh wie, weet er meer over?

mark-golf1
27-02-2007, 21:46
hallo probeer eens een grotere hoofdremcilinder in combinatie met 280 mm schijven en goede remblokken (heb er zelf onder op een golf 1 incl werkend abs) dan ga je bijna met je kop door de voor ruit tijdens het remmen :D
echt waar dan hoef je helemaal geen apart dure opties te kopen
succes

mark-golf1
27-02-2007, 21:53
http://www.volksforum.com/albums/files/4/8/5/3/abs.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/4/8/5/3/remmen.JPG

Rallye-VR6t
27-02-2007, 22:00
Mark heb jij je schutbord ook verstevigd?
Heb je daar ook foto's van?
Koppel jij ook via de remolie ?

mark-golf1
27-02-2007, 22:13
schutbord is er tussen uit gezaagd chassis nr staat bij mij op de veerpoot
ik heb er verder geen versteviging extra aangebracht
en ik heb de originele g 60 bak met hydrolische koppeling en ook kabelschakeling
de hydrolische koppelings cilinder in bouwen is erg lastig en past ook haast niet
maar het leek mij de enige oplossing om een g 60 bak aan te sluiten

G60RAY
28-02-2007, 20:04
schutbord is er tussen uit gezaagd chassis nr staat bij mij op de veerpoot
ik heb er verder geen versteviging extra aangebracht
en ik heb de originele g 60 bak met hydrolische koppeling en ook kabelschakeling
de hydrolische koppelings cilinder in bouwen is erg lastig en past ook haast niet
maar het leek mij de enige oplossing om een g 60 bak aan te sluiten

Heb jij dan de originele golf 1 pedalen omgebouwd met een hydraulisch koppelingscilinder, of heb je die van een golf 2 aangepast?

FolkertMk1
28-02-2007, 21:23
ik ben van plan scirocco 16v remmen voor op mn golf 1 td te monteren
en achter van golf 2 16v moet ik nu ook een remdrukverdeler achter monteren?
en wat voor een hoofdremcilinder kan ik het beste nemen?
en de montage van schijven achter mij is verteld dat als ik de gaten uitboor van de originele achteras dat de astappen van de type 2 zo passen, klopt dit?

menno
28-02-2007, 22:36
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1565.jpg

heb er nog niet mee geremd,maar denk wel dat het werkt :D

mark-golf1
28-02-2007, 22:38
koppeling en rempedaal is van een golf 2 g 60
heb het frame waar de pedalen in zitten een beetje aangepast
en toen aan het schutbord bevestigd

Heb jij dan de originele golf 1 pedalen omgebouwd met een hydraulisch koppelingscilinder, of heb je die van een golf 2 aangepast?

mark-golf1
28-02-2007, 22:40
met zulke schijven en klauwen komt het wel goed :thumbup:


http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1565.jpg

heb er nog niet mee geremd,maar denk wel dat het werkt :D

menno
28-02-2007, 22:43
denk het ook wel :D

heb ook pas een g-60 in m,n golfje gepland,ook met hydro koppeling,geen abs,hoop werk maar past allemaal net.
had jij geen problemen met je kruiskoppeling van het stuurhuis dat tegen de koppelingscilinder aan loopt?

mark-golf1
28-02-2007, 23:42
ik heb het meest last gehad dat de koppelings cilinder moeilijk te berijken is
zit namelijk bijna tegen de veerpoot aan
heb later ook nog de drukzender kapot gehad die met die 5 polige stekker
dat was helemaal shit :mad: hele pedalenset en rempomp uitgebouwd voor een zender haha

succesdenk het ook wel :D

heb ook pas een g-60 in m,n golfje gepland,ook met hydro koppeling,geen abs,hoop werk maar past allemaal net.
had jij geen problemen met je kruiskoppeling van het stuurhuis dat tegen de koppelingscilinder aan loopt?

Lieuwe
01-03-2007, 16:20
Die Wilwood set is dat dezelfde als van deze website ?

http://www.momentummotorparts.com/store/braking.asp

720 Dollar / 545€ is niet gek. Dat betaal je ook al bijna als je een goeie set G60 klauwen, adapters, blokken en schijven hier in Nederland koopt. En Wilwood is ook nog een topmerk onder remmen. Bij biesheuvel zijn die dingen niet te betalen :eek:

Rallye-VR6t
01-03-2007, 17:18
Die Wilwood set is dat dezelfde als van deze website ?

http://www.momentummotorparts.com/store/braking.asp

720 Dollar / 545€ is niet gek. Dat betaal je ook al bijna als je een goeie set G60 klauwen, adapters, blokken en schijven hier in Nederland koopt. En Wilwood is ook nog een topmerk onder remmen. Bij biesheuvel zijn die dingen niet te betalen :eek:


IDD en leveranciers in Nederland moeten realiseren dat we tegenwoordig in een WERELDMARKT leven.
Als ik bv een ventilator bij de VWdealer in NEDERLAND moet kopen is de prijs 240euro brutto ex!
Koop ik deze in DUITSLAND is die 168 euro INCL!

Maw goed zoeken voor je iets koopt.
En garantie....tja dat is iets wat je moet afwegen. Maar dat kun je zelf wel inschatten denk ik.

G60RAY
01-03-2007, 19:15
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/2/7/100_1565.jpg

heb er nog niet mee geremd,maar denk wel dat het werkt :D

Patser... :thumbup:

G60RAY
01-03-2007, 19:18
koppeling en rempedaal is van een golf 2 g 60
heb het frame waar de pedalen in zitten een beetje aangepast
en toen aan het schutbord bevestigd

Ok, dank je wel.

Ik zit voor die van mezelf ook rond te kijken voor een hydraulische bediening voor de koppeling, wellicht dat dit voor mij ook werkt.

menno
01-03-2007, 19:47
Patser... :thumbup:
:D klopt :thumbup: